70 godina Mercedesa Unimog

Davne 1946. godine, 9. oktobra, Unimog Prototype 1 je završio svoju prvu probnu vožnju, a Mercedes je odlučio da obeleži ovaj datum...

 

Pre nego što je stigao do proizvodnog modela, prvi prototip nije imao haubu i testiran je prepun drveta na planinskim putevima. 

Čovek iza ovog projekta je Alber Friedrich. Početo je da razvija koncept još 1944. godine, dok su savezničke snage prolazile kroz Nemačku. Godinu dana kasnije je predstavio crteže direktorima kompanije, koji nisu imali mnogo interesovanja za ovaj model. Uprkos tome, projekat je ponovo predstavljen nešto kasnije, kada je odobreno testiranje i izrada 10 primeraka. 

Friedrich je kompletan projekat prepustio svom saradnjiku, glavnom dizajneru Heinrichu Robleru. Početkom naredne godine, novi plan je razvije, pa su motor i menjač postavljeni direktno iznad srednje linije vozila. Inovativni dizajn se pokazao kao uspešan, pa se i dalje koristi, 70 godina kasnije, na U 4023/U 5023 seriji. 

Ime Unimog se prvi put koristi u martu 1946. godine, kada ga je Hans Zabel iz Gaggenaua, koji je deo projekta od samog početka, tako nazvao. U pitanju je skraćenica od Universal Motor Gerat. 

"Nijedno drugo komercijalno vozilo na svetu ne može da funkcioniše kao traktor, vučno vozilo, kamion, vatrogasno vozilo, autobus...", objašnjava kompanija. 

Godinu dana kasnije, Mercedes Unimog kreće u proizvodnju, a pokreće ga dizel motor sa 25ks, koji mu je omogućavao da ubrza do 50km/h. Od tada, više od 400 000 primeraka je napravljeno u raznim varzijacijama.

O.r:

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group