2016 CTS-V VS Charger Hellcat VS M5 VS E63 S AMG

Cadillac je predstavio svoju verziju CTS V modela za 2016, sa neverovatnih 640ks, što je samo 10ks manje od Corvette Z06. Ipak, kakav je kada se poredi sa nemačkim rivalima BMW M5 i E63 AMG...

 

Prvo i osnovno Cadillac pokreće ogromni 6.2 LT4 V8 motor koji je originalno postavljen u Covertte Z06. Nešto slabija snaga je zbog sistema podmazivanja, koji je donekle promenjen u CTS modelu. I dalje je sposoban da ubrza od 0 do 100km/h za 3,7 sekundi, a tu je i maksimalna brzina od 322km/h. 

Nije prvi put da proizvođači garantuju da su njihovi novi proizvodi spremni da se suoče sa nemačkim rivalima, pa da od tih najava ne bude ništa. Ovaj put, izgleda da je CTS V na dobrom putu, sa 640ks on je jači od BMW M5, kao i Mercedesa E63 AMG. Čak i top ponude BMW M5 Competition Package i Mercedes E63 AMG S, dolaze sa "samo" 575 i 577ks, što je 63ks manje od novog CTS-V modela. Ipak, razlike nisu bitne samo ispod haube. 

Veći deo 2016 CTS-V modela je unapređen i redizajniran. Iz Cadillaca kažu da je upravljanje poboljšano i do 25% u odnosu na standardni model, a i da je CTS-V lakši 23ks sa totalnom težinom od 1880ks. Veći deo težine je skinut sa felni, tako da Michelin Pilot Super Sport gume sada stoje na 9,5 jota felnama napred i 10 jota pozadi.

Sofisticirani sistem vešanja je poslednji detalj koji unapređuje 2016 CTS-V. Treća generacija Magnetic Ride Control, koji može da se nađe i na 2015 Camaro Z/28 modelu, stvara poseban osećaj kada se vozi po neravnom putu i krivinama. Ceo trap je unapređen, tu su i novo anti roll sistemi, upravljanje sa daleko boljim odzivom. Na kraju, Brembo kočnice zaokružuju sve.

2016 CTS-V je lakši od 2015 BMW M5 modela, kao i od Mercedesa W63 AMG S. Dok BMWu fali i snage, a i teži je, M5 ipak ima impresivni Launch Control koji ga dovodi od 0 do 100km/h za 3,7 sekundi što je isto kao kod CTS-V modela. Mercedes sa druge strane isporučuje snagu na sva 4 točka, pa ubrzava do 100km/h za neverovatnih 3,4 sekunde. 

BMW M5 je bolji od CTS-V modela u drugim oblastima, a jedna od njih je kočenje. Masivni karbonsko keramički diskovi osiguravaju da se M5 zaustavlja u najkraćem mogućem prostoru. Za sada nema informacija o sposobnosti kočenja CTS-V modela. 

Pored teške konkurencije iz Nemačke, CTS-V će imati problema i na domaćem terenu. 2015 Charger SRT Hellcat, koji je Dodge opremio sa 6,2 HEMI V8 motorom, dolazi sa 707ks. 

Sa snagom koja je za 60ks viša od CTS-V, Charger Hellcar ima maksimalnu brzinu od 328km/h. To možda ne izgleda mnogo, ali u ovako tesno borbi može da odlučio ko je pobednik, a ko gubitnik.

Hellcar je najteži automobil od ove četvorke, sa 2068ks. Težina bi mogla da bude "ahilova peta" za Charger. Dodge se uhvatio u koštac sa ovim problemom koristeći Billstein suspenziju sa tri moda rada, track, sport i street. Tu je i hidraulično upravljanje koje daje bolji osećaj u vožnji nego električno koje može da se nađe u ostalim modelima. 

I dok je Dodge Charger SRT Hellcar najsiroviji od ova 4 modela, cena od 62 295 dolara ga čini veoma pristupačnim. Nemci koštaju daleko više: BMW M5 Competition paket košta 90 900 dolara, Mercedes E63 AMG S počinje od 100 600 dolara. CTS-V još uvek nije objavio cene, ali će sigurno koštati više od modela CTS -V Sport sa 420ks koji je oko 60 000 dolara.

O.R.

 

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group