20 godina Renault Twingo-a

Twingo ove godine slavi dvadeseti rođendan. Kada je predstavljen, Twingo je oduševio svet odvažnim dizajnom, inovativnim konceptom i interesantnom pojavom pa je na kraju prodat u više od dva miliona primeraka..

 
Jedan od najuspješnijih i, bez sumnje, najpoznatijih gradskih mališana sigurno je Renaultov model koji obeležava dvadeset godina svog postojanja, a koji je ujedno i promovisao ideju kompaktnih jendovolumena i svojom univerzalnošću i praktičnošću osvojio zasluženo mesto u istoriji. Renault je 1989. naložio direktoru projekta Yvesu Dubreilu da osmisli mali automobil koji će biti praktičan, štedljiv i udoban, ali koji neće konkurisati starijem bratu, Cliu.

Twingov koncept je bio vođen načelom "pristupačnog dizajna". Zadatak dizajnera je bio da predlože kompaktan automobil sa inovativnim, privlačnim dizajnom uz prihvatljivu cenu. Da bi se to postiglo, jedino rešenje je bilo da se primeni totalno drugačiji pristup i da se izbaci sve suvišno i zameni jedinstvenim inovacijama, npr. poput kliznoga zadnjeg sedišta.
 
Za razliku od raznolikih linija konkurentskih modela, Twingo je bio jedinstven prema tome što je imao jednu verziju, sa samo jednim 1,2 motorom od 55 KS i jednim paketom opreme koji je sadržao električne podizače prozora i zelene komande. Twingo je pri predstavljanju ponuđen u četiri boje: plavoj, crvenoj, žutoj i zelenoj. Na popisu dodatne opreme bile su samo dve stvari: sklopivi platneni krov i klima uređaj.

Twingo je imao jednovolumensku konstrukciju koja je omogućavala bolju raspodelu prostora između motora i putničke kabine. Točkovi, samo jedne veličine, pomereni su u same krajeve karoserije, a u ponudi je bio samo jedan motor. To je omogućilo da se prostor odlično prilagodi. Kad je predstavljen, Twingo je u klasi malih gradskih automobila nadmašio sve konkurente ponudom prostora u visinu i za ramena i kolena, najviše zahvaljujući inovativnom kliznom zadnjem sedištu. Sva četiri sedišta su mogla da se preklope do kraja i nastao bi praktičan krevet za dvoje. Bila je to jedinstvena ponuda u klasi koja je naglasila Twingov pametan dizajn i prilagodljivost.
 
Naziv Twingo zapravo je složenica reči "twist", "swing" i "tango", a dočaravala je neobičan, dinamičan i oku ugodan dizajn automobila koji je odisao optimizmom i životnom radošću. Renault je sa Twingom zauzeo potpuno novo stajalište prema automobilima. Kao čista suprotnost automobilu kao statusnom simbolu, pokrenuo je novi potrošački trend: ljudi su ga kupovali za sebe, a ne da zadive druge. Kupovali su ga jer im se sviđao i pritom su izmislili novi životni stil koji je išao uz njega.

Twingo nije bio smanjena verzija Renaulta Espace. Imao je jedinstvenu osobinu - zaobljenog dizajna izražavao je snagu i lepotu sa gotovo ljudskim licem. Dizajn instrumentne zable je garantova savršenu vidljivost i spojio jednostavnost i funkcionalnost središnje konzole sa daškom humora koji je uneo prekidač za paljenje sva četiri migavca u obliku klovnovog nosa.

Druga (i nakon facelifta iz 2011. još uvijek aktuelna) generacija Renault Twinga, svetsku premijeru je imala na međunarodnom salonu automboila u Ženevi, 2007. godine. Automobil je napravljen na dorađenoj platformi Clia II generacije, a proizvodi se u fabrici Revoz u slovenskom Novom Mestu.
 
O.R.
 
 
 
 

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group