Insajderi iz Volkswagena javljaju da je vođstvo ovog nemačkog proizvođača jako zainteresovano za realizaciju serijske verzije modela XL1 pokretanog sa 2-cilindričnim benzinskim motorom iz Ducatijevog superbikea 1199 Panigale.
Šef Volkswagenovog odeljenja za istraživanje i razvoj, Hans-Jakob Neusser, je potvrdio da je sam razvoj i testiranje tog automobila u poodmakloj fazi i da je reč o "vrlo posebnom projektu". Neusser nije ništa rekao o tome kada bi XLR, a očekuje se da bi trebao da nosi tu oznaku, trebao biti predstavljen.
Ranije, spomenuti izvori tvrde da bi premijera mogla biti održana sledećeg proleća u Ženevi, nakon čega bi se ovaj model našao u ograničenoj serijskoj proizvodnji. Pokretao bi ga 1,2- 2-cilindrični benzinski motor snage 190 KS pri 10750 o/min i najvećeg obrtnog momenta od 125 Nm pri 9000 o/min.
Drugim rečima, radilo bi se o pravom ekološkom trkaču, posebno kada se u obzir uzme standardni model čiji pogonski sklop razvija snagu od 70 KS i kombinovani najveći obrtni momenat od 140 Nm. Postoji mogućnost i da se u Volkswagenu odluče i da osnaže Ducatijev motor.
Da Volkswagen radi na XLR-u smo prvi put doznali kada je to javnosti objavio Ferdinand Piëch, predsednik uprave ovog proizvođača, ali tada, a ni sada još uvek nema službene potvrde da li je reč samo o studiji, ili o modelu koji bi mogao da stigne do serijske proizvodnje.
Kako bi XLR mogao da izgleda možete videti na priloženom renderu.
O.R.