Volkswagen je i službeno potvrdio da će u Nemačkoj za XL1 biti potrebno da se izdvoji 110.000 Eura. Razlozi za ovako visoku cenu leže delom u naprednim tehnologijama izrade i skupim materijalima, kao i činjenici da će ovaj automobil biti proizveden u svega 200 primeraka.
XL1 je svakako jedan od najzanimljivijih automobila u VW-ovoj novijoj istoriji, a i šire. Fabrički podaci pokazuju da mu je prosečna potrošnja goriva 0,9 l/100 km, a prva nezaavisna testiranja su pokazala da mu se prosečna potrošnja kreće oko 1,47 l/100 km što je opet sjajan rezultat.
Za ovakav rezultat zaslužni su pre svega dva mala motora. Prvi je 2-cilindrični TDI snage 35 kW, odnosno 48 KS te 27 KS snažni električni motor koji energiju dobija iz 5,5 kWh litijum-ionskih baterija. Takođe, veliku ulogu imaju aerodinamičan oblik i mala masa automobila zbog ekstenzivne upotrebe plastike ojačane karbonskim vlaknima (CFRP).
VW navodi da će ovaj automobil do 100 km/ ubrzavati za 12,7 sekundi i dostizati najveću, elektronski ograničenu brzinu od 162 km/h. Inače, bez limitatora, XL1 bi mogao dostići 209 km/h, ali zbog povećanja ekonomičnosti odlučeno je da će sve verzije imati ograničenu najveću brzinu. Recimo i da će mu električna autonomija iznositi 50 km.
Mnoga rešenja sa XL1 bi trebala vremenom da stignu i do "običnih" automobila, a pre toga bi na tržište mogla da stigne i XL Sport verzija sa Ducatijevim 1,2 motorom snage oko 200 KS, li za sada nema službenih potvrda da će se to i dogoditi.
O.R.