Toyota Yaris 1.0

Tojota se nije dovoljno trudila oko treće generacije Jarisa, i to je japanskoj kompaniji poznato. Međutim, koliko su se stvari od tada promenile?


Lansiranjem treće generacije na tržište, Tojota je doživela veliki neuspeh jer nije mogla da proda veliki broj vozila. Ne zaboravite da je prva generacija osvojila mnogobrojne nagrade, a najznačajniju je osvojila 2000. godine kada je Jaris proglašen za evropski automobil godine. Kada je u pitanju model sa 1.0l motorom, Tojota je napravila napravila malo bolji automobil, ali samo zbog niske cene koja je predviđena za njega. Hibridni model? Veoma skroman autobil,  a pored toga i veoma skup, posebno ako se uzme u obzir jeftin enterijer i slaba dinamika. 

Zato je Tojota i odlučila da kompletno redizajnira Jarisa, a najveće promene se vide na prednjem i zadnjem delu automobila. Takođe, promenjeno je vešanje, a i na motoru je rađeno nekoliko stvari.  Vizuelno, prednja maska je doživela neverovatan uspeh sa svojim ,,X" oblikom koja je prvi put viđena na modelu Aygo.  Svi modeli će izgledati isto, što nije bio ranije slučaj jer su hibridni modeli  imali drugačiju prednju masku. Najveće promene su vidljive u kabini, gde je, na zahtev kupaca, enterijer umnogome promenjen i unapređen. Model sa 1.3l motorom je ostao nepromenjen. Svaki model će biti opremljen sa infortejment sistemom, koji će podrazumevati standardnu Bluetooth konekciju, dok će hibridni modeli imati i kameru za parkiranje.

Ovaj automobi je veoma udoban tokom vožnje, a lagan sistem upravljanja ne postoji. Ipak, Jaris je automobil koji više vezan za grad, tako da se to može oprostiti. Kada je u pitanju motor, potrebno je istaći da je ovaj model zadržao šarmantan zvuk ranijih serija, kao i da je jači u odnosu na njih. Modeli sa 1.3l motorima brže ubrzavaju, i ne ostaju ,,osramoćeni" na autoputevima. Ubrzanje od 0 do 100 km/h dostiže za 15. 3 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 155 km/h. Potrošnja je, kao što se i očekivalo, veoma mala, odnosno 4.1l na 100 km. 

Da li je Tojota trebala više vremena da posveti motoru? Možda. Najveći konkurenti ovom modelu unapređuju svoje motore i čine ih bržim, što itekako šteti prodaji Jarisa. Sa druge strane, Jaris je mnogo jeftiniji od konkurencije, ali i bolje opremljen. U svakom slučaju, Tojota je zaslužila pohvalu kada je u pitanju ovaj model, prvenstveno zbog unapređivanja enterijera i eksterijera na ovom, ali i zato što je priznala svoje greške i popravila ih. 

A. D.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group