Toyota GR Yaris - moćni reli duh u gradskom formatu

Kompanija Toyota poslednjih par nedelja dobija veliku pažnju jer je njen novi model GR Yaris uspeo da postane glavna zvezda brojnih ljubitelja automobila i svetske kritike...

Razlog ovolike fame stvorene oko predstavljanja moćnog gradskog modela japanskog brenda, jeste taj što se prvobitno on smatrao potpuno prevaziđenim. Homologaciona specijalna izdanja postojećih varijanti uglavnom su nastajala jer se brojni proizvođači fokusiraju na kreiranje automobila u korelaciji sa trenutnom tržišnom trkom i ponudom, ali od kada su se pravila promenila, određeni odlični modeli performansi krenuli su putem izumiranja.

Ono što je po pitanju Yaris linije veoma posebno, jeste činjenica da su inžinjeri kompanije Toyota odlučili da kreiraju potpuno novu karoseriju dizajna preuzetog sa reli izdanja, uprkos tome što su na daleko lakši način mogli odabrati postojeću konfiguraciju sa petoro vrata, kako bi u daljem nastavku linije na njoj bazirali svoju WRC verziju. Svi ljubitelji ovog malog lepotana za ovakav neobičan potez mogu zahvaliti direktno Akiu Tojodi.

Predsednik kompanije Toyota, veliki ljubitelj automobila i automoto trka, zvanično stoji iza instrumentalizacije i razvoja nove GR Yaris linije. Reli timovi zahtevaju karoserije sa troja vrata na budućim Yaris baziranim sportacima kako bi dobili što čvrću konstrukciju, dok je za celokupan i veoma skupocen inžinjerski proces, nastao od same nule, zaslužan Tojada lično.

Kako bi sve vezano za novi Yaris model bilo još interesantnije, kompanija Toyota opredelila se za 95 mm niži krov, radi bolje aerodinamike, kreirajući veći deo panela karoserije od aluminijuma i na taj način smanjujući kilažu automobila. Štaviše, krovni panel je kreiran od ugljeničnih vlakana, tako da nazivanje GR linije običnim Yaris modelom, predstavlja pravu uvredu. Nažalost, nećemo biti u mogućnosti da vidimo WRC varijantu novog GR Yaris modela jer su se zbog pandemije pravila promenila ove sezone.

Po pitanju unikatne trocilindrične jedinice sa 1,6 litara zapremine, razvijene R5 klasu reli automobila, moramo napomenuti da ona dolazi sa pogonom na svim točkovima i opcionim Torsen diferencijalom, što su samo neke od stavki zadužene za stvaranje prave slike o autentičnosti i posebnom statusu koji ova specijalna Toyota sa sobom donosi.

Nedavno su novinari imali priliku da uporede standardni GR Yaris sa tjuniranim modelom kompanije Litchfield, koji poseduje 300 ks i ekskluzivno Nitron vešanje, dok poslednji i veoma interesantan uporedni snimak možemo videti na različitim kanalima. Vredi dodati da ovaj reli turbo motor zapremine 1,6 litara, sa tri cilindra, 1.600 cc i 257 kks dolazi sa ubrzanjem do sto iz mesta za 5,5 sekundi i razvija maksimalnu brzinu od 228,5 km/h u standardnom izdanju.

N.Đ.

Izvor: Carscoops

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group