Sve što se od jednog krosovera poželeti može - Novi Hyundai Kona N

Podbrend kompanije Hyundai, poznatiji kao N, postao je cenjen od strane entuzijasta širom sveta, ali je do sada bio ograničen na linije kao što su i20 N, i 30 N i Veloster N…

Sva tri modela su putnički automobili, a ono što su kupci širom sveta poželeli jeste jedan punokrvni krosover. Kompanija Hyundai sada im je ostvarila želju i predstavila je potpuno novi Kona N model, koji će ujedno postati i prvi N krosover i model koji obećava kupcima dobitnu kombinaciju raznovrsnosti - dobrog ubrzanja, agilnosti i spremnosti za trkačku stazu.

Sa svim ovima namerama na umu, bitno je početi ispod haube, gde kupci novog modela mogu očekivati dvolitarski četvorocilindraš sa 276 ks i 392 Nm obrtnog momenta. Međutim, ove cifre mogu biti privremeno uvećane na 286 ks upotrebom N Grin Shift funkcije. Motor je povezan osmostepenim menjačem duplog kvačila, koji poseduje mokar kardan, kao i brojne modifikacije radi visokoperformansnih upotrebnih vrednosti. Među ovim promenama nalazi se i posebno tjunirani rejting brzina, kao i unikatno kalibrirana kontrolna jedinica zadužena za brži prenos.

Zahvaljujući moćnom motoru i menjaču fokusiranom ka performansama, Kona N može ubrzati do stotke iz mesta za 5,5 sekundi prilikom upotrebe kontrole starta. Ukoliko vozači nastave da drže nogu na pedali gasa, ovaj model će na kraju stići do maksimalne brzine ograničene na 240 km/h.

U polju performansi, Nona N poseduje N Grin Shift, N Power Shift i N Treack Sense Shift funkcije, od kojih prva povećava performanse motora i transmisije za dvadeset sekundi, druga se aktivira prilikom naglih ubrzanja i pojačava obrtni momenat tokom šaltanja na gore, sa trećom koja na sličan način optimizuje promene brzina i tajming prenosa radi stvaranja osećaja vrhunske sposrtske vožnje.

Navedene karakteristike se ovde ne završavaju, jer novi krosover dolazi opremljen devetnaestoinčnim ojačanim točkovima prećenim kočionim sistemom visokih peformansi. Kona N takođe dolazi sa elektronskim diferencijalom ograničenog proklizavanja, koji isporučuje maksimalnu zabavu tokom skretanja u krivinama. Ostale istaknute detalje čine varijabilni izduvni sistem, ojačana struktura karoserije i šasije, kao i pet vozačkih modova nazvanih Eco, Normal, Sport, N i Custom.

Pored performansi, važno je naglasiti da kona N poseduje veoma agresivan eksterijer dizajniran po posebnom sistemu poznatom kao Kona N Line. Promene u ovom delu su na prvi pogled uočljive, jer model visokih performansi može biti razlikovan od regularne linije po unikatnoj prednjoj masci i crvenim akcentima, između ostalog. Krosover takođe poseduje i segmente branika ofarbane u boji karoserije, sportske pragove i prednji spojler.

Veće promene dogodile su se na zadnjem delu, gde Kona N poseduje trougaono treće štop svetlo i spojler duplog krila koji pojačava silu potiska. Dodatno, model poseduje i veliki dupli izduvni sistem prećen N oznakama. Poslednje, ali ne i najmanje važno, jeste to što će Kona N biti dostuna u N ekskluzivnoj Sonic Blue boji. Ova nijansa predstavlja novi osvrt na Performance Blue boju, dok kompanija Hyundai naglašava kako će ona na kraju pronaći svoj put i do ostalih N krosovera.

Poboljšanja se nastavljaju i u putničkoj kabini, gde vozači mogu pronaći posebni N sportski upravljač i podižući displej koji pruža dimenziju nalik gejmerskoj prilikom izbora svakog vozačkog iskustva iz liste N ili Sport modova. Njima su priključeni digitalni instrument satovi i desetoinčni informativno-zabavni sistem sa mapama trkačkih staza i vremenima krugova. U ostatku putničke kabine nalaze se pedale od legure aluminijuma i N brendirana sportska sedišta. Dizajneri su takođe dodali i Performance Blue akcente, koji su u potpunom kontrastu naspram crvenih koje takođe možemo videti u Kona N Line paketu.

U polju bezbednosti, sa novim modelom stižu i brojni sistemi vozačkih asistencija, uključujući i asistenciju pri izbegavanju čeonog sudara, održavanja trake, praćenja trake i pametnu kontrolu krstarenja. Ostale karakteristike iz ovog segmenta predstavljaju aistenciju za izbegavanje sudara i praćenje mrtvog ugla, asistenciju prilikom upotrebe dugih svetala, praćenje saobraćaja iza vozila i upozorenje na sudar u unakrsnom saobraćaju, sa upozorenjem za bezbedan izlazak.

Ostaje da saznamo još dosta toga o novom Kona N modelu, što će se svakako desiti nakon što on zvanično stigne na tržište, ali čelnici kompanije Hyundai sugerišu da će njihova nova mašina biti relativno pristupačna. Nažalost, oni su takođe odbacili mogućnosti kreiranja verzije sa pogonom na sva četiri točka, ali to ostaje da vidimo.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group