Stiže novi kralj sportskih kupea: Mercedes-AMG CLE 53

Više slika

Više slika

Mercedes CLE ima ozbiljno težak zadatak pred sobom u nastojanju da zameni verzije sa dvoje vrata iz C-Class i E-Class linija...

Kako bi priskočila u pomoć novom kupeu, Mercedes-AMG divizija sada podiže stvari na viši nivo sa svojom CLE 53 varijantom. Ovaj automobil u 2023. godini poseduje veoma malo rivala, tako da će Mercedes biti primoran da se takmiči sa BMW 440i u sportskom kupe sektoru, sa manje očiglednim takmacima u vidu Ford Mustang modela koji će stići sledeće i Audi S5 alternative koja je krenula sa prodajom nešto ranije ove godine.

Mercedes CLE u standarnoj ponudi stiže sa četvoro ili šestocilindričnim benzinskim jedinicama, ali i dizel srednje hibridnim pogonskim sklopovima. 53 modeli koriste šestoscilindrične benzinske agregate kao što je CLE 450 sa 375 kks, ali je ova mašina tjunirana do 443 kks i 560 Nm obrtnog momenta, sa overbust funkcijom koja obrtaje podiže na 600 Nm. Pogonski sklop CLE 53 modela takođe je srednje hibridni, sa 23 kks snažnim integrisanim starter generatorom i 48V motorom.

Stari Mercedes-AMG C 43 Coupe – bitno je naglasiti da nije bilo 53 verzije C-Class linije, koja bi bila postavljena ispod C63 serije – zahtevao je 4,7 sekundi kako bi ubrzao do stotke iz mesta, dok je E53 Coupe varijanti za isti posao trebalo 4,4 sekunde. Novi CLE 53 model je brži, sprintajući do stotke za 4,2 sekunde, sa snagom koja se šalje na sva četiri točka putem devetostepene automatske transmisije, posebno tjunirane od strane AMG brenda, kako bi isporučila daleko aktivnije vozačko iskustvo. AMG je novu seriju opremio prednjim čeljustima sa četiri klipa i perforiranim diskovima, zajedno sa dodatnim Sport+ vozačkim modom koji menja ponašanje agregata, upravljača, transmisije i šasije modela.

U standardnoj ponudi sada se nalazi i upravljanje na zadnjoj osovini, sa 2,5 stepeni pokreta, za koje Mercedes tvrdi da popravlja agilnost i stabilnost novih modela. Takođe, u standardnom formatu nalazi se i Ride Control sistem kompanije Mercedes, adaptivno podešavanje amortizera koje se može menjati u Comfort modu radi ugodnije vožnje ili izborom Sport i Sport+ modova radi daleko angažovanijeg osećaja na drumu.

53 serija stiže sa suptilnim eksterijernim promenama, koje su uglavnom kreirane kako bi ostavile mesta za predstojeću CLE 63 seriju modela. U eksterijeru su najupadljiviji AMG specifikovana maska hladnjaka, sa specijalnim umecima, širi rubovi prednjih i zadnjih točkova, ispod kojih se nalaze šire gume sa 58 mm više napred i 75 mm pozadi, zajedno sa dvadestoinčnim točkovima. Kao što smo mogli da vidimo sa prethodnim Mercedes-AMG automobilima koji su poneli 53 oznaku, na zadnjem delu se nalazi komplet okruglih izduvnih cevi u kvad postavci.

Unutar putničke kabine CLE 53 modela nalazi se gotovo isti raspored koji je moguće videti u ostatku CLE opsega, sa kontrolnom tablom koja poseduje 12,3 inča veliki vozački displej i 11,8 inča veliki, centralni ekran osetljiv na dodir. 53 serija eksluzivno je ponuđena sa kožnim ili napa kožnim postavama, međutim, nevezano sa izborom kupaca, nasloni za glavu sedišta krunisani su prošivenim AMG logom. Vozačev displej poseduje novi Supersport mod, zadužen za postavljanje većeg fokusa na takometar. AMG meni omogućuje pristup podacima automobila, sa indikatorom brzine, tajmerom kruga i meračem G sile koji su takođe na raspolaganju.

Mercedes još uvek nije otkrio cene svoje nove CLE 53 linije, ali prema očekivanjima ona bi mogla sasvim komforno prebaciti 84.916,16 evra trenutno najskupljeg 450 4MATIC Premier Edition modela, kada se bude pojavila u prodaji početkom sledeće godine.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group