Škoda predstavila novu i moderniju liniju Fabia modela

Kompanija Škoda nedavno je predstavila svoj potpuno novi 2021 Fabia model...

Bazirana na Volkswagen Polo MQB A0 platfrormi, četvrta generacija subkompakt hečbek modela dobila je varjante do 147 ks, veći ekran informativno-zabavnog sistema, napredne vozačke pomoćne tehnologije i startnu cenu manju od 14.000 evra. Češki brend je odlučio da svoju popularnu liniju učini prefinjenijom, radije nego da je revolucionalizuje. Novi dizajn ne predstavlja masivno odstupanje od treće generacije modela, iako je nova linija duža za 11 centimetara od svojih prethodnika.

Međutim, na dizajnerskom polju, nova Fabia dolazi sa brojnim poboljšanjima. U proporcijama, na primer, novi model donosi dinamičniji dizajn i veću siluetu. Kvake na vratima nove linije takođe su redizajnirane kako bi izgledale trouglastije i predstavljale omaž zastavi Češke. Štaviše, tim kompanije radio je naporno na kreiranju nešto prominentnije prednje maske koja je sada nešto uspravnija. Ovo nipošto ne smeta aerodinamici automobila. Sa vučnim koeficijentom vuče od svega 0.28, ovo je "najklizaviji" sabkompakt trenutno u prodaji u Evropi.

Škoda je koristila ova poboljšanja kako bi pomogla novim modelima da stvaraju manje buke izazvane vetrom. Upotrebom aeroakustičnih metoda po prvi put, inžinjeri kompanije redukovali su turbulencije i protok vazduha na karoseriji, kao i vibracije na bočnim prozorima, koje mogu izazvati zviždanje u enterijerima, što donosi daleko komfornije iskustvo prilikom vožnje. Nova Fabia dolazi u sa devet opcija eksterijernih boja, uključujući i Phoenix Orange. Točkovi startuju sa 14 inča u obimu, ali idu čak do osamnaest u zavisnosti od varijante.

Tri motorne opcije

Iako će novi dizajn Fabia linije definitivno privući našu pažnju na prvi pogled, ono što se nalazi ispod haube ipak predstavlja najbeću promenu ovogodišnje linije. Zahvaljujući novoj platformi, češka kompanija sada nudi nove i moderne jedinice. Većina Fabia modela poseduje jednostavne trocilindraše sa svega jednim litrom zapremine. U najnižim varijantama, ovi motori unutrašnjeg sagorevanja stvaraju između 64 i 75 ks i šalju svu snagu na prednje točkove putem petostepenog manualnog menjača.

U međuvremenu, modeli iznad poseduju turbo jedinice koje stvaraju između 94 i 109 ks. Što se ovih motora tiče, oni dolaze u paru sa petostepenim ili šestostepenim DSG menjačima, koji predstavljaju opcioni izbori. Najjači motori u ponudi stižu kao 1,5 litara veliki četvorocilindraši, zadužen za stvaranje 150 ks, uparenih sa sedmostepenim DSG menjačima. Dizeli nisu ponuđeni u novoj liniji. Sva tri trocilindraša mogu preći više od 900 km tokom jednog WLTP test ciklusa zahvaljujući velikom rezervoaru i ekonomičnosti po pitanju potrošnje. Ova ekonomičnost omogućena je poboljšanjima kao što je plazmom obloženi blok cilindara kod jednolitaraca, kao i popravljena aerodinamika karoserija svih novih modela.

Sve ovo umnogome pomaže performansama. 1,5 litarske mašine novih Fabia i mogu ubrzati do stotke iz mesta za 7,9 sekundi, dok će motori najmanjih kapaciteta isti posao završavati za 15,1 sekund. Ekonomičnost goriva varira od 5,1 litara na sto kilometara, u modelima sa najmanjim motorima, do 5,6 litara na sto litara u verzijama opremljenim sa 1,5 litara velikim agregatima. Opcija petostepenih manualnih menjača u nižim varijantama modela definitivno će doneti osmeh na lice svim entuzijastima, kao i tradicionalna ručna kočnica.

Velika tehnologija - mali automobil

Pomoć vozačima nove Fabia linije predstsavljena je Travel Assist paketom, koji dodaje automatizovane funkcije sabkompakt hečbek modelima. Zajedno sa predvidivom kontrolom krstarenja, održavanjem linije, asistencijom prilikom gužvi u saobraćaju i u hitnim slučajevima, nova Fabia će moći sama da se parkira. Kada govorimo o tehnologijhama važno je napomenuti i da nova Fabia takođe poseduje i veće ekrane informativno-zabavnog sistema. Baš kao i na novom Polo modelu, Fabia dobija 6,8 inča velike ekrane osetljive na dodir, ali kupci se dodatno mogu opredeliti i za modele od 9,2 inča. Kao što je to običaj sa modelma VW Grupacije, na ovim ekranima postoje meni kolumne sa svake strane, koje deluju kao pravi fizički dugmići za HVAC kontrole.

10,25 inča veliki digitalnihi satovi takođe su dostupni, što umnogome pomaže modelu Fabia da deluje modernije u enterijeru. Ovo je prvi ikada digitalni instrument panel u ovoj liniji, tako da se vozači ipak mogu opredeliti za jednostavne okrugle modele kao i ranije ukoliko to žele. Kupci takođe mogu izabrati Modern, Reduced i Extended dizajnerske opcije. Nova tehnologija omogućuje i nešto više boje u putničkoj kabini. Zajedno sa narandžastim i sivim kontrastnim šavovima, vozači mogu odabrati iz poalete crvenih ili belih dekorativnih svetala. Dodatno, pet USB-C priključaka mogu omogućiti svakome ko se nalazi u autmobilu punjenje pametnih uređaja.

Sva ova poboljšanja potpomognuta su MQB A0 platformom, na kojoj se nova Fabia bazira, ali najveća prednost će svakako biti nešto više gabarita koju ona sa sobom donosi. Ova šasija duža je za 110 mm i 48 mm šira od treće generacije automobila, sa 4.107 mm dužine i 1.780 mm širine. Baza točkova takođe je porasla za 94 mm što novu Fabia liniju čini identičnom po veličini novom VW Polo i Seat Ibiza modelu. Ovo takođe znači i pedeset litara zapremine više u gepeku, u poređenju sa prethodnom generacijom, donoseći konačnih 380 litara, koji su dodatno, novu liniju učinili i nešto težom.

Jednostavno Fabia

Pošto je ovo Škoda, nova linija donosi i veoma pametna rešenja. Ona uključuju elastične trake za držanje hemijski, držače za čaše između sedišta koji se mogu ukloniti, kišobran u vozačevim vratima, USB-C ulaze na retrovizoru, kao i prostor za kartice i sitan novac, između ostalog. Spostska Monte Carlo verzija očekuje se kasnije, zajedno sa dugačkom karavan varijantom. Za sada nema nikakvih informacija o vRS modelima.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group