Savršeni japanski sportak - Novi 2023 Nissan Z

Možda živimo u vremenu koje nas polako vodi u električnu mobilnost, ali na svu sreću i dalje postoje modeli kao što je Nissan Z, koji je sada dobio svoju poslednju reinterpretaciju...

Proizvodna varijanta ovog savršenog japanskog sportaka identična je Z Proto modelu predstavljenom prošle godine i dobila je svega nekoliko vizuelnih promena. Zapravo, najveće promene kreirane su na poklopcu gepeka, odnosno njegovom spojleru, koji dodaje predivnom automobilu nešto agresivniji izgled.

Sve u svemu, novi Nissan Z poseduje dužu haubu sa nešto muževnijom siluetom, koja predstavlja omaž prvoj generaciji Z modela. Pomalo kontraverzna, kockasta prednja maska Proto verzije nešto je uzdržanija na proizvodnim varijantama, sa farovima koji odmah privlače pažnju svojim oštrim dizajnom i zakrivljenim LED dnevnim svetlima, dizajniranim u stilu Fairlady 240ZG modela iz sedamdesetih. Monoton eksterijernih boja i šest dvotonskih opcija biće dostupne sa novom 2023 linijom.

Kako je poznato, najnovija mašina poseduje trolitarski V6 motor duplog turbo punjenja, dobar za 400 ks i 475 Nm obrtnog momenta, a uprkos tome što je ova snaga nešto manja od prvobitnih spekulacija, ona je veća od one koju poseduje rivalska Toyota Supra. Sa novim modelima japanskog brenda stižu i dve opcije transmisija. Prva predstavlja šestostepeni manualni menjač koji pokreće zadnje točkove i donosi naprednu kontrolu starta. Šestostepeni modeli takođe poseduju pogonsko vratilo od karbonskog kompozita, sa kontrolom obrtaja. Za sve koji ne žele sami da šaltaju brzine, tu je devetostepena automatska varijanta.

Naravno, kako bi bio pravi rival Toyota Supra modelima, novi Nissan Z mora imati dobro upravljanje. U poređenju sa odlazećim 370Z, 2023 Z poseduje prednje i zadnje monotub amortizere većeg obima. Novi amortizeri rezultiraju 20% boljom redukcijom udarne sile, što pomaže smanjenju uticaja udara na neravnim površinama. Vešanje duplih aluminijumskih viljušaka takođe poseduje novu geometriju, dok ojačana karoserija i servo upravljanje pomažu prilikom dostizanja boljih performansi u krivinama i do 13 procenata.

Modeli opremljeni devetostepenim automaticima nude Standard i Sport modove vožnje, od kojih poslednji pruža bolju kontrolu ubrzanja, sportski mod upravljačkog profila, aktivno zvučno pojačanje i sportski orijentisano, dinamično podešavanje kontrola.

Iza točkova nove 2023 Z serije nalaze se aluminijumska kočiona klešta sa četiri klipa napred i dva pozadi. Dve regularne varijante automobila biće dostupne kao Sport i Performance serije. Kao dodatak devetnaestoinčnim točkovima, opremljenim gumama 255/40 napred i 275/35 pozadi, za razliku od Sport varijante koja stiže sa 245/45 gumama na sve četiri strane, Z Performance verzije takođe će biti opremljene sa mehaničkim diferencijalom ograničenog proklizavanja.

Ograničena Z Proto Spec varijanta takođe će biti dostupna sa žutim kočionim kleštima, felnama bronzane boje, kožnim sedištima sa žutim akcentima i žutim šavovima, dok će ova ograničena serija doneti svega 240 jedinica.

Enterijeri novih 2023 Nissan Z prate tematiku eksterijera pojedinačnih jedinica, prisvajajući retro dizajn radikalno drugačiji od onog u modelima Toyota Supra. Automobil dolazi sa 12,3 inča velikim digitalnim instrument satovima i tri analogna smeštena iznad displeja informativno-zabavnog sistema, zaduženim za predstavljanje pritiska, turbo brzine i voltaže. Kupci nove linije biće u mogućnosti da izaberu između tri kolorna okruženja, nazvana Graphite, Red i Blue.

Nissan još uvek nije predstavio zvanične cene svojih 2023 Z modela, ali je najavio da će se njihove cifre kretati oko 34.000 evra, kada se pojave u salonima tokom proleća sledeće godine.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group