Renault Clio V6 – legenda puni 20 godina

Većina proizvođača automobila posluje na siguran način, ali s vremena na vreme naiđe neko ko rizikuje i lansira nešto neobično. Jedan od njih bio je Renault, sa Clio V6 modelom.

Prikazan na na Salonu automobila u Parizu 1998. godine i lansiran dve godine kasnije, njegovo postojanje bio je direktan rezultat serije Clio V6 Trophy i imalo je više zajedničkog sa superautomobilima nego sa originalnim hečbekom, jer se on mogao pohvaliti središnjim motorom i pogonom na zadnjim točkovima.

 „Phase 1“ Clio V6 je u sredini sadržao atmosferski 3.0-litarski V6 agregat. On je modifikovan novim klipovima, povećanim stepenom kompresije, povećanim ulaznim otvorima i isporučivao je 230 KS.

Šestostepeni ručni menjač, koji je usmeravao potisak na zadnje točkove, razvijen je od petostepene jedinice, dok je diferencijal ograničenog klizanja dodat za poboljšanje vuče. Cliu V6 je trebalo  6,4 sekunde da iz mesta postigne brzinu od 100 km /h  i  mogao je da dostigne maksimalnu brzinu od 237 km / h.

Budući da je 171 mm širi i 66 mm niži od običnog Clia, sa 38 mm dužim međuosovinskim rastojanjem i povećanim prednjim i zadnjim gusenicama za 110mm, Clio V6 dolazio je sa 17-inčnim OZ Superturismo točkovima umotanim u 205/50 prednje i 235/45 zadnje gume.

Proizvodnja ovog modela je prestala 2005. godine, nakon što je napravljeno 1.309 jedinica „faze 2“, uključujući 354 RHD automobila za Veliku Britaniju, ali Clio V6 ostaje ikona, istinski moderni klasik čija je vrednost porasla.

Najskuplji primer koji je ikad prodan bio je automobil „Faze 1“, sa pređenih 3.389 kilometara, koji je na internet aukciji pre par meseci zaradio 86.324 dolara.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group