Predivno očuvani GTD model predstavlja velike istorijske prednosti dizela

Više slika

Više slika

Mi u Evropi imamo decenijsku ljubav prema dizel mašinama…

Ovaj segment automobila polako postaje potisnut električnim jedinicama ili visokoefikasnim benzinskim agregatima koji drastično redukuju privlačnost dizelaša, koji su manje prefinjeni i dosta skuplji za proizvođače potisnute regulatornim normama po pitanju emisija.

Međutim, četrdeset godina ranije, kada su se Evropa i Amerika oporavljale od efekata višestrukih kriza i nestašica goriva, ljudi su bili oduševljeni potencijalom i mogućnostima dizel mašina. 300D modeli kompanije Mercedes dokazali su da se savršeno uklapaju u luksuzne automobile kasnih sedamdesetih godina i 1988. godine kompanija VW pružila je svetu dizel blizanca Golf GTI modela.

GTD verzija posedovala je masku hladnjaka sa srebrnim i crvenim štraftama, dok je GTI verzija odbijala da podeli sa njim svoja sportska sedišta i broj obrtaja, dok su spojler, rubovi i okruženje zadnjeg vetrobranskog stakla, široki točkovi, sa GTI alu modelima koji su takođe biti dostupni, i golf loptica štaltheblom bili prisutni i u dizel varijanti. Velika razlika, naravno, nalazi se ispod haube, što nam Turbo Diesel natpis na četvorokrakom volanu vrlo rado naglašava.

Dizel Mk1 Golf sa motorom unutrašnjeg sagorevanja osvojio je srca brojnih obožavalca, ali sa 53 ks on nije zapravo bio nešto što se može nazvati modelom performansi, zahtevajući gotovo dvadeset sekundi kako bi stigao do stotke. Međutim, dodavanje turbo punjača podiglo je ovu snagu na 69 ks i uprkos tome što i dalje nije imao 110 ks, koliko je 1982. godine donosio 1.8 litara veliki benzinski GTI, dizelovih 133 Nm obrtnog momenta zatvaralo je donekle ovaj nedostatak, jer je GTI imao 153 Nm obrtnog momenta i dostizao je 1.500 rpm pre toga. Stoga, dok je GTD modelu za dostizanje stotke iz mesta trebalo 13,5 sekundi, kompaktnom hotheču za isti posao je trebalo ispod devet, što je svakako pobeda benzinskog motora, ali je dizel trošio 60% goriva manje.

Iako su brojni Mk1 Golf modeli podlegli truljenju, na svetu danas postoji dosta ranijih GTI modela koji kotrljaju okolo, a neki od njih su preživeli do danas u savršenom stanju. Sa druge strane, u slučaju GTD serije stvari su potpuno drugačije i gotovo je nemoguće naići na primerak kao što je ovaj predivni model koji je imao četiri vlasnika.

Prodata kao nova u Italiji, ova jedinica finiširana je u prelepoj Helios Blue nijansi, poseduje kvad svetlosnu postavku, ali je smeštena na veoma jednostavne trinaestoinčne čelične točkove. Unutar automobila nalaze se srebrne i crne presvlake na sedištima koje deluju u dobrom stanju, a u njihovoj pratnji stiže i Pioneer radio kasetofon iz iste ere kako bi pomogao da se malo umanji predenje 1,6 litara valikog dizel motora.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group