Pagani predstavlja doslednog naslednika Huayra modela

Više slika

Više slika

Naslednik Pagani Huayra modela je konačno stigao u vidu 2023 Utopia automobila, kome njegovo ime savršeno pristaje zbog toga što je njegovih masivnih 852 ks dostupno putem neverovatnog sedmostepenog manualnog menjača...

Stil novog modela, za koji njegov brend tvrdi da je zahtevao dugih šest godina da bi stigao do savršenstva, automatski je prepoznatljiv kao Pagani i poseduje centralno fokusirane izduvne grane nalik raketnim potisnicima, podignuto zadnje krilo i centralni boat-tail dizajn zadnjeg poklopca, koji je prenešen sa Huayra modela čije će mesto zauzeti.  

Međutim, sveukupan izgled novog hiperautomobila prilično je pritajen i poseduje nove dizajnerske trikove kao što je most spojler koji spaja dva zadnja krila, zajedno sa zadnjim svetlima koji deluju kao da levitiraju u vazduhu i svoju inspiraciju duguju mlaznim turbinama.

Unutar kokpita situacija je slična i tu je obilje poznatih dizajnerskih karakteristika, kao što su dva kružna instrument sata i četiri ventilaciona otvora na vrhu kontrolne table, ali enterijer ipak poseduje dovoljno različitosti kako bi za svakog Huayra vlasnika predstavljao validnu nadgradnju. Jedan smisleni korak unazad predstavlja odbacivanje centralnog ekrana osetljivog na dodir iz starog automobila, za čiji je posao sada zadužen veći digitalni displej postavljen između cajgera i obrtometra.

Međutim, glavna zvezda novog Pagani modela jeste prethodno pomenuti menjač, poznat jedino kao C10, koji stiže sa hromiranim manualnim vođicama brzina na šaltheblu, ponosno smeštenim na centralnom tunelu. Iako je originalni Zonda model stizao sa šestostepenim manualnim menjačem, Huayra serija je prešla na pedalne modele i prebacila se na sekvencijalnu sedmostepenu transmisiju.

Za Utopia liniju, kompanija Pagani želi da ponudi najbolje iz oba sveta, pružajući kupcima izbor između manualnog ili automatizovanog menjača sa jednim kvačilom. Duplo kvačilo je ispalo iz ponude zbog težine koju sa sobom donosi i to se definitivno isplatilo, jer Utopia model teži svega 1.280 kilograma, što je za gotovo sedamdeset kilograma manje od Huayra automobila.

Ove transmisije povezane su sa šestolitarskom V12 zveri sa dva turbo-punjača iz Mercedes-AMG pogona, koji donosi gotovo 900 ks izlazne snage na radilici, sa 1.100 Nm obrtnog momenta, od 2.800 do 5.900 rpm. Pagani tvrdi da su promene u protoku vazduha u ventilima omogućile da se ova mašina vrti do 6.700 rpm i uprkos tome što nije objavila bilo kakve cifre performansi, kompanija tvrdi da Utopia podleže svim regulatornim normama emisija izduvnih gasova na globalnom nivou.

Fotografije vešanja su jednostavno zadivljujuće i prava je šteta što su njegove komponente skrivene ispod karoserijskih panela. Povezani sa svakim podfrejmom dolaze aluminijumski točkovi duplih viljušaka, zajedno sa oprugama i amortizerima koje Pagani opisuje kao poluaktivne i sposobne da izdrže sve napade na asfaltu tokom trkačke vožnje, istovremeno nudeći pristojnu vožnju u normalnim uslovima korišćenja, zahvaljujući njihovim brojnim modovima koji su dostupni.

Zajedno sa ovim komponentama vešnja za kotrljanje putevima zadužene su i prelepe APP Tech ojačane aluminijumske felne od dvadeset i jednog inča napred i dvadeset i dva pozadi, od kojih je svaka umotana u Pirelli P Zero Corsa gume ili Pirelli SottoZero zimske modele, ukoliko kupci to preferiraju.

Možda deluje potpuno suludo razmišljati o tome, ali ovoliko skup i moćan automobil, koji stiže sa cenom od 2,17 miliona evra, jednostavno ne može biti zamišljen na snegu i ledu, ali sa manualnim menjačem svakako bismo želeli da vozimo Utopia automobil svakog dana bez ikakve razlike.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group