Novi Renault 5 E-Tech Electric: Novi rival za Mini Cooper iz Francuske

Više slika

Više slika

Novi električni supermini sa nostalgičnim referencama ima početnu cenu od 25.000 evra ili malo više od 27.000 dolara...

Proizvodna verzija novog Renault 5 E-Tech Electric je zvanično predstavljena na Ženevskom salonu automobila kao moderna reinkarnacija originalnog modela iz 1972. godine. Stil francuskog subkompaktnog hečbeka ostaje veran svom konceptualnom srodniku iz 2021. godine, dok njegova potpuno električna podloga obećava domet do 400 km. Još važnije, Renault je najavio početnu cenu od oko 25.000 evra, što ga čini jednim od najpristupačnijih električnih vozila na evropskom tržištu. Razvoj Renault 5 E-Tech Electric skraćen je na 3 godine, koristeći ekspertizu Renault novoosnovane jedinice Ampere. To je prvi serijski model koji vozi na novoj AmpR Small arhitekturi, koja je zapravo ažurirana i elektrifikovana verzija široko korišćene CMF-B platforme koja već podržava modela Clio i Captur.

Retro-inspirisani eksterijer je skoro identičan konceptu, odražavajući njegovu siluetu i većinu stilskih nijansi, sve do točkova. Međutim, upućene oči primetiće nekoliko suptilnih razlika. To uključuje sofisticirana svetla na oba kraja, deblje stubove, kao i konvencionalne retrovizore i ručke na vratima. LED grafika na zatamnjenim farovima dizajnirana je da podseća na zenicu ljudskog oka, inspirisanu vintage reklamom originalnog modela 5. U sekvenci dobrodošlice, električno vozilo bljesne vozaču, kao deo "humanizovanog interfejsa". S druge strane, vertikalno postavljena zadnja svetla predstavljaju najznačajniji omaž klasičnom Renault 5. Ona su povezana crnim elementom i imaju suptilna proširenja sa bočnih panela, sa ciljem poboljšanja aerodinamičkih performansi hečbeka.

Jedna od zapaženih karakteristika je novi pokazatelj napunjenosti postavljen na vrhu haube, inspirisan karakterističnim otvorima originalnog Renault 5. S obzirom na električnu prirodu ovog novog subkompaktnog modela, dizajneri Renault brenda su iskoristili ovaj prostor za grafiku koja svetli kada je vozilo priključeno na punjač, prikazujući trenutni nivo napunjenosti baterije. Kada baterija dostigne pun kapacitet, LED displej preuzima oblik broja 5. Na kraju, izraženi blatobrani inspirisani čuvenim R5 Turbo, daju električnom vozilu izgled sportskog hečbeka. To znači da Alpine neće morati da uloži mnogo truda kako bi začinio dizajn svoje verzije fokusirane na performanse.

Pun tehnologije i održiv enterijer

Unutrašnjost Renault 5 E-Tech Electric spaja retro elemente i žive boje koje podsećaju na originalni model sa modernim obrtom. Centralni deo je ekran osetljiv na dodir od 10,1 inča koji je kombinovan sa digitalnom instrument tablom. Infotainment sistem OpenR Link pokreće Google i može da ugosti preko 50 aplikacija i usluga, dok uvodi novog digitalnog asistenta nazvanog "Reno" koji ima i AI opcije. Sigurnosna oprema uključuje Active Driver Assist koji je sistem ADAS nivoa 2. Druge primetne karakteristike uključuju multifunkcionalni upravljač sa istaknutim start dugmetom i moderne tekstilne materijale koji se koriste širom kabine, koristeći reciklirane i bio-sastavljene materijale. Renault je stavio veliki naglasak na održivu prirodu električnog vozila koje će postići 85% reciklabilnosti. Što se tiče praktičnosti, hečbek ima pet sedišta sa dostupnim prtljažnim prostorom od 326 litara i vučnom snagom od 500 kg.

Tri izlaza snage i dve opcije baterija

Novi Renault 5 E-Tech Electric će se proizvoditi u Francuskoj, od strane jedinice Ampere. Mereći 3,92 metra u dužinu, ovaj gradski automobil uvodi novu AmpR Small platformu, ranije poznatu kao CMF-BEV. Jedan električni motor, iz Megane E-Tech i Scenic E-Tech, dostupan je u tri izlaza snage, proizvodeći 94 ks, 121 ks ili 148 ks. Kapacitet baterije je ili 40 kWh ili 52 kWh, pri čemu druga omogućava WLTP domet do 400 kilometara. Baterije su kompatibilne sa brzim punjenjem od 80 kW i 100 kW. Štaviše, model podržava V2G (vozilo-na-mrežu) tehnologiju, što vlasnicima omogućava vraćanje energije nazad u mrežu. Renault inženjeri uložili su mnogo truda u podešavanje šasije R5 E-Tech Electric, koja obećava vodeće nivoe upravljivosti u segmentu i performanse koje su uporedive sa većim vozilima. To je uglavnom zahvaljujući zadnjem oslanjanju, niskom centru težišta i kompaktnom otisku, čineći ga "izuzetno okretnim".

Početna cena za Renault 5 E-Tech će se kretati oko 25.000 evra, pozicionirajući ga direktno u konkurenciju sa nekoliko trenutnih i budućih modela. Očekuje se da će cena biti slična kao kod VW ID.2, dok će biti jeftiniji od Peugeot E-208. Međutim, dolazi po nešto višoj ceni u odnosu na novo predstavljeni Citroen e-C3. Ostali rivali uključuju Mini Cooper Electric i nešto manji Fiat 500e.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group