Kompanija Porsche ubacila je četvorolitarsku jedinicu sa dva turbo punjenja u Cayenne Coupe liniju, učinivši je najmoćnijom V8 varijantom nemačkog proizvođača ikada proizvdenom...
Ovaj motor stvara 631 ks u novim Turbo GT modelima, dok Porsche tvrdi da je njihov fabrički vozač Lars Kern postavio novi rekord kruga za SUV vozila na Nürburgring Nordschleife stazi, koji je kompletirao za 7:38,9 sekundi.
Brutalni V8 motor unutrašnjeg sagorevanja stvara 631 ks i 848+ Nm obrtnog momenta, što je više za 90 ks i 80 Nm u pređenju sa Turbo Coupe verzijom. Ukupna izlazna snaga možda jeste manja od one koju poseduje Turbo S e-Hibrid, sa 670 ks, ali njegov pogonski sklop koristi dodatnu električnu jedinicu i pakovanje baterija od 14,3 kWh.
Ova mašina je čista koliko je moguće i svoj rad isključivo zasniva na klasičnom sistemu unutrašnjeg sagorevanja. Porsche je svoju novu liniju V8 motora poboljšao modifikovanim radilicama, klipovima, turbo kompresorima, klipnjačama, brizgaljkama goriva većeg protoka i sistemima hlađenja, kako bi stvorio ovu dodatnu snagu.
Osmostepeni automatski menjač takođe donosi bolji prenos u poređenju sa starim modelima, dok je pogon na svim točkovima i njegov sistem prenosa dobio vodeno hlađenje. Nemački brend tvdi da nova Turbo GT linija stiže do stotke za 3,1 sekund i može preći četristo metara u ovkviru 11,6 sekundi, dok je maksimalna brzina ovih modela ograničena na 300 km/h. Prema testovima različitih publikacija, Cayenne Turbo sa 541 ks razvija stotku iz mesta za 3,5 sekundi.
Turbo GT modeli postavljeni su 0,3 inča bliže zemlji u poređenju sa prethodnom Turbo linijom, dok su adaptivni amortizeri, Sport vešanje, upravljački sistem varijabilnog rejtinga i upravljanje zadnjom osovinom kompanije Porsche, specijalno tjunirani za novu liniju automobila. Porsche je redizajnirao i anti rol sistem kako bi još bolje redukovao obrtanje karoserije.
Prednji točkovi novih modela su za jedan inč širi u poređenju sa Turbo Coupe modelima, dok je njihov negativni ugao povećan za pola stepena. 22 inča veliki točkovi umotani su u lepljive sportske Pirelli P Zero Corsa gume, posebno razvijane za Turbo GT varijante. Karbonsko keramičke kočnice dolaze kao standard, sa 17,3 inča velikim rotorima napred i 16,1 inč velikim rotorima pozadi.
Model koji možete videti u galeriji poseduje boju nazvanu Arctic Grej, a nova linija Turbo GT donosi šire usisnike vazduha na prednjoj strani, redizajnirani prednji deo i zadnji difuzor kreiran od ugljeničnih vlakana. GT varijanta popularne linije posedje karbonski krov i zadnje krilo, bočne oplate od istog materijala i adaptivni zadnji spojler sa Gurney zakrilcima koji su duplo veći od Cayenne Turbo Coupe izdanja. Titanijumski izduvni sistem kompanije Porsche sa uklonjenim srednjim loncem, dolazi kao standard u Turbo GT izdanjima i završava se centralno montiranim duplim izduvnim granama.
Novi Cayenne visokih performansi predstavlja prvi Porsche model koji poseduje novi informativno zabavni sistem kompanije, koji sada dolazi sa Android Auto i Apple CarPlay konekcijama. U Turbo GT liniji nalaze se sportska prednja sedišta sa osam tačaka podešavanja i dva sportska zadnja sedišta obeležena Turbo GT specifikovanim umecima od alkantare i oznakama modela prošivenim u naslonima za glavu.
2022 Porsche Cayenne Coupe Turbo GT modeli trenunto se nalaze na tržištu i moguće ih je poručiti po ceni od 153.425 evra, što ih čini značajno skupljim od nemačkih super SUV linija kao što su BMW X6 M sa 617 ks i Mercedes-AMG GLE 63S sa 603 ks, ali su takođe, daleko snažniji. Snaga nove linije nalazi se na svega deset konja iza Lamborghini Urus modela, koji košta masivnih 186.995 evra.
N.Đ.