Novi Mercedes-Benz GLB: za porodicu i prijatelje

Više slika

Više slika

Snažne proporcije sa kratkim prepustima uz off-road orjentisan dizajn i opcioni 4MATIC pogon na sve točkove i specijalnu funkciju off-road svetala omogućavaju da se prepreka detektuje istog momenta kada se pojavi ispred vozila pri malim brzinama kretanja – omogućavaju da novi Mercedes-Benz GLB vidimo kao sveobuhvatni SUV, i u isto vreme kao prostrani porodični auto: na zahtev stranke ovaj model postaje prvi auto u segmentu koji je dostupan kao vozilo sa sedam sedišta.

Dva sedišta u trećem redu mogu koristiti osobe visine do 1,68 metara visine. Uz snažne i efikasne motore sa četiri cilindra, aktuelne pomoćne sisteme za vožnju, intuitivno upravljanje MBUX-om kao i sveobuhvatno komandovanje ENERGIZING Comfort funkcijom, novi član porodice kompaktnih vozila (dužina/širina/visina: 4634/1834/1658 milimetara) poseduje sve jake strane aktuelne generacije kompaktnih vozila iz Mercedes-Benz-a.

Sa 2829 milimetara među osovinskog rastojanja novi GLB što predstavlja povećanje od oko 10 cm u odnosu na B-Klasu. Zajedno sa funkcionalno dizajniranom kabinom obezbeđuje se značajno veći prostor u kabini. Prostor u nivou glave u kabini sada iznosi 1035 milimetara – što je rekord u segmentu. Sa maksimalno 967 milimetara prostora za noge nazad ovo je izuzetno komforno vozilo sa 5 sedišta.

Kapacitet prtljažnika iznosi od 560 do 1755 litara (cifre za vozilo sa 5 sedišta) po kvalitet ne zaostaje za karavanom. Na zahtev stranke drugi red sedišta se može podužno podešavati dok se naslon sedišta može podešavati u nekoliko položaja. Ovim se omogućava da se prtljažni prostor poveća za oko 179 litara i da se omogući raznovrsna upotreba prtljažnika. Više detalja je moguće videti na sledećoj strani.

Priča o uspehu: osmi model i porodici kompaktnih vozila

Novi GLB se proizvodi u fabrici Aguascalientes (Mexico), kao i u Beijing-u zapotrebe kineskog tržišta. GLB dolazi kod naših prodajnih partnera do kraja godine.

Jedno od tri vozila iz Mercedes-Benz portfolija je i SUV, dok je jedan od četiri kompaktan model vozila. Zahvaljujući ovome kompaktni SUV kao što je GLB kombinuje sve faktore uspeh vozila iz najprodavanijeg segmenta vozila.

Sa novim GLB-om porodica kompaktnih vozila iz Mercedes-Benz- sada se sastoji iz 8 modela: A-Klasa, A-Klasa limuzina i  A-Klasalimuzina velikog međuosovinskog rastojanja, B-Klasa, CLA Coupé, CLA ShootingBrake i GLA su trenutno u ponudi.Tokom 2018-te više od 609,000 stranaka širom sveta je bilo u mogućnosti da dobije kompaktni model vozila. Od trenutka uvođenja na tržište 1997. godine više od 6.5 miliona vozila iz ovog segmenta je prodato širom sveta.

Spremni za ukrcavanje: do sedam sedišta

GLB je prvo kompaktno vozila iz Mercedes-Benz-a koje nudi treći red sedišta sa dva dodatna individualna sedišta. Sedišta su predviđena za osobe čija visina ne prelazi 1,68 metara i pružaju veoma komfornu količinu prostora. Sigurnosne pojaseve sa zatezačima pojaseva, bočne vazdušne zavese koji štite i putnike u drugom redu sedišta, uz već dobro poznate sisteme ISOFIX i gornju sidrišnu tačku za postavljanje dečijeg sedišta. Zahvaljujući ovoj opremi moguće je postaviti do 4 dečija sedišta nazad.

Komforni detalji u trećem redu uključuju dva držača za čaše između sedišta  kao i dva odeljka za sitnice s gumiranim uloškom u prtljažnom prostoru sa leve i desne strane prtljažnog prostora od kojih svaki poseduje po USB port. Sedišta se mogu spustiti tako da budu u ravni sa utovarnom površinom kako bi se povećao prtljažni prostor.

Raznovrsnost u detaljima:

Raznovrsnost

Pet sedišta

Sedam sedišta (opcija)

Prvi red

Preklopivosuvozačkosedište (opcija)

Drugi red

Naslon sedištamože biti deljiv u odnosu   40:20:40

Vise stepeni nagiba naslona

Drugi red sedišta se može pomeriti oko 140  mm podužni, sedalnapovršina se može podeliti u odnosu 40:60 (option)

Drugi red sedišta se može pomeriti oko 140  mm podužni, sedalnapovršina se može podeliti u odnosu 40:60

 

EASY-ENTRY funkcija

Treći red

-

Dva sklopiva sedišta

Off-road orijentacija: dizajn spoljašnjosti

Snažne proporcijeGLB-a naglašavaoff-road orjentaciju dizajna : površine oblika su naglašene a glavne karakteristike su uprošćene linije i precizni šavovi. Gotovo vertikalni prednji deo vozila sa upadljivim glavnim svetlima predstavlja jasan dokaz pripadnostioff-roadporodici, bas kao i kratki prepusti napred i pozadi.

Konture prednjih krila vozila su u isto vreme snažne i senzualne i dominiraju izgledom bocne strane vozila u visini C stuba, efekat koji je pojačan pojasnom linijom koja se podiže. Vrata se pružaju preko praga čime se olakšava ulaz u vozilo, i čime se mehanizam vrata čuva od prljanja i povećava nivo zaštite pri bočnom sudaru.Celokupni zaštitni rubovi optički dele sveukupne proporcije i naglašavajuoff-road karakter, bas kao sto to cini i ukrasna zaštita podvozja napred i nazad.

"Prepoznatljivi dizajn Mercedes-Benz GLB-a ukazuje nepogrešivo na pripadnost porodici off-road vozila ", izjavio je GordenWagener, šef dizajn odeljenjaDaimler AG. "Jasne forme sa uprošćenim linijama i površinama koje ostavljaju moćan utisak prenose nasu filozofiju dizajna  SensualPurity."

Aluminijumski detalji: dizajn unutrašnjosti

Instrument tabla je izvedena iz jednog dela, koji poseduje optičkeisečkeispred vozaca i suvozača. Vozac je upućen na widescreencockpit, sa komandama i prikazom preko MBUX (Mercedes-BenzUserExperience). Nova funkcija je karakterističnioff-roadcevasti element sa izgledom aluminijuma koji zaokružuje donji deo instrument table u kome se nalaze tri kružna centralna izduva za ventilaciju.Ovi izduvi daju dodatan utisak robustnosti, snage i u izvesnoj meri podstiču faktor zabave. Ispod izduva se nalazi panel za kontrolu klimatizacije, na kome su prekidači izrađeni sa izgledom kao da su izrađeni od brušenog cilindra aluminijuma.

Robustan karakter unutrašnjosti nastavlja se na centralnoj konzoli. Cevasti elementi sa izgledom mašinske obrade pružaju solidnost dizajna komponenti i komandi. Pored vrata SUV karakter je naglašen horizontalnom prečkom na vratima koja počev od dizajn i linije opremeProgressive nadalje, formira robustan izgled strukture panela vrata i izgleda kao da je izrađena od mašinskiobrađenog aluminijuma

Savršeno osvetljenje na brdu i u dolini: funkcija off-roadsvetala

LEDHighPerformanceglavna svetlai MULTIBEAM LED glavna svetla su dostupna na modelu GLB  na zahtev stranke. Multibeamomogućava izuzetno brz i precizan, elektronski kontrolisano podešavanje glavnih svetala u skladu sa situacijom u saobraćaju.

Opciono su dostupna i prednja svetla za maglu sa LED tehnikom. Ove lampe distribuirajusvetlost mnogo sire od glavnog snopa i bolje osvetljavaju periferne oblasti ispred vozila.Njihov nizak položaj u prednjem braniku pomaze u smanjivanju rizika od zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju.

4MATIC modeli uključujuOff-RoadEngineeringpaket. U kombinaciji sa  MULTIBEAM LED glavnim svetlima nude se posebna funkcija off-road funkcija osvetljenja. Ova funkcija olakšavauočavanje prepreka na lošem terenu u situacijama lose osvetljenosti. Pored off-road svetala svetla za skretanje na  MULTIBEAM LED glavnim svetlima se uključuju samostalno pri brzinama manjim od  50 km/h. Ovo rezultuje širokom i jasno osvetljenom raspodelom svetla ispred vozila.

Od pomoćnih sistema do smart sata: tehnički detalji

GLB ima koristi od tehničkih detalja primenjenih na najnovijoj generaciji kompaktnih vozila  Mercedes-Benz. Prednosti uključuju:

  • Benzinski i dizel motori sa 4 cilindra su u potpunosti osveženi za lansiranje generacije kompaktnih vozila : u poređenju sa prethodnom generacijom, ovi motori se ističu značajno povećanim vrednostima snage i obrtnog momenta, uz povećanje efikasnosti i niže vrednosti izduvne emisije. (za više detalja pogledajte sledeću stranu)
  • Pomoćni sistemi za vožnju  sa podrškom vozaču i funkcionalnostima S-Klase: zahvaljujući poboljšanoj kameri i radarskom sistemu,  GLB može videti do 500 m ispred sebe i može voziti delimično autonomno u određenim situacijama, npr. komforno adaptirajući brzinu pre krivine, raskrsnice ili kružnog toka koristi se Active Distance Assist DISTRONIC sa podacima sa mape i navigacionim podacima. Kao nova funkcijaActiveSteeringAssist, pored ostalog tu je i intuitivni ActiveLangeChangeAssist. Ukoliko pored Active Parking Assistvozilo poseduje i PARKTRONIC, GLB takođe proširuje funkciju automatskog restarta vozila na autoputevima.
  • Komforni sistem oslanjanja: na prednjem delu GLB-a se nalaze McPhersonopružne noge sa integrisanim amortizerom, nazad se nalazi vibraciono i akustički razdvojena osovina sa multi link oslanjanjem i kompresionim oprugama. Adaptivno podešavajući sistem oslanjanja je dostupan na zahtev stranke. Ovim sistemom vozač može odabrati komforniji ili posebno sportski tjuning preko DYNAMIC SELECT prekidača.
  • Intuitivno upravljanje multimedijalnim sistemomMBUX (Mercedes-BenzUserExperience): Snažan procesor, brilijantni ekrani i grafika, navigacija sa proširenom realnošću, head-up prikaz na vetrobranu u punom koloru, software koji omogućava sistemu da uči i glasovne komande koje je moguće aktivirati ključnom rečju "Hey Mercedes" predstavljaju ključne prednosti ovog sistema.
  • ENERGIZING comfortcontrol: omogućava umrežavanje nekoliko komfornih sistema u vozilu, i koristi muzičke i svetlosne teme uz brojne režime masaže za pružanje velikog broja programa masaže koji donose dobar osećaj. ENERGIZING COACH preporučuje neki od pomenutih programa u skladu sa situacijom. U slučaju da vozač poseduje Mercedes-Benzvivoactive® 3 smartwatch ili neki drugi kompatibilni Garmin® uređaj za nošenje koji je povezan na MBUX, lične vrednosti nivoa stresa ili kvaliteta sna poboljšavaju preciznost preporuka koje daje sistem.

U slučaju da je potrebno još malo trakcije: 4MATIC pogon na sve točkove

Na zahtev stranke GLB može biti opremljen sa stalnim pogonom na sva 4 točka 4MATIC, sa potpuno varijabilnom raspodelom obrtnog momenta. Ova sportska konfiguracija pogona na sve točkove omogućava vozaču da koristi DYNAMIC SELECT prekidač kako bi se uticalo na karakteristike 4MATIC pogona. Tri karakteristične mape su dostupne za kontrolu spojnice za pogon na sve točkove, iako sistem fleksibilno reaguje na trenutnu situaciju u vožnji u svakom režimu rada. U redovnim uslovima rada, režim pogona "Eco/Comfort" je zasnovan na raspodeli 80:20 (prednja:zadnja osovina), kada je u režimu "Sport" odnos je 70:30.U off-road režimu spojnica za pogon na sve točkove radi sa uravnoteženom raspodelom od 50:50.

4MATIC komponente uključuju odvod snage za zadnju osovinu integrisan u automatizovani menjački prenosnik sa dve spojnice, i zadnji diferencijal sa integrisanom višelamelastom spojnicom. Ova spojnica je elektro mehanički kontrolisana. Preko mehanizma sa kosom ravni i kuglicama, električni motor dejstvuje aksijalnom silom na paket lamela spojnice kako bi ih otvorio ili zatvorio. Zadnji diferencijal kompenzuje razliku u pređenom putu/rotacionim brzinama zadnjih točkova.Prednost ovakvog kontrolnog sistema je pre svega u tome što ne zavisi od broja obrtaja tokom celokupnog opsega aktivacije, pilot kontrola spojnice dok je vozilo u mirovanju i visoka efikasnost zahvaljujući mehanizmu sa kosom ravni i kuglicama.

Koristan na lakim off-road terenima: Off-RoadEngineeringPackage

Kao dodatak off-roadsvetlima,OffroadEngineeringpackage poseduje još jedan dodatni režim vožnje. Ovaj režim adaptira isporučenu snagu motora i ABS kontrolu za lake off-road terene odnosno van standardnih puteva. Režim rada se aktivira putem DYNAMIC SELECT prekidača.

Drugi elementi opreme Off-RoadEngineeringPackage:

  • Animacija sa prikazom odabranog režima rada se može pozvati (prikazati) na media displeju. Realistična prezentacija bočnog i uzdužnog nagiba i tehničkih podešavanja pomažu vozaču da vozač pravilno izvrši manevar.
  • Sistem za pomoć prilikom kretanja na uzbrdici (hill-start assistancesystem)kao i DownhillSpeedRegulation (DSR) automatski se prilagođava prethodno odabranoj maloj brzini od 2 do 18 km/h, koja se prikazuje na ekranu KOMBI instrumenta i opcionalno na head-up prikazu. Sa ciljanom aplikacijom kočnica ovaj pomoćni sistem zadržava kontrolu nad brzinom vozila prilikom spuštanja niz oštre nizbrdice.

Snažni i efikasni: Motori

Novi GLB je svoje poverenje za pogonske agregate poverio benzinskim i dizel motorima sa 4 cilindra koji su potpuno osveženi za lansiranje ovog kompaktnog modela.U poređenju sa prethodnom generacijom, ove motore karakterišu značajno povećana snaga, povećana efikasnost i smanjena emisija izduvnih gasova.

Ključni motor za vozila sa benzinskim pogonom je motor M 282 sa radnom zapreminom od 1.33 litara u modelu GLB 200 (kombinovana potrošnja 6.2-6.0 l/100 km, kombinovana CO2 emisija142-137 g/km)[2]. Ovaj motor takođe poseduje isključenje cilindara za efikasniji rad u režimu rada sa delimičnim opterećenjem.

Naravno za ljubitelje veće zapremine tu je i motor M 260 radne zapremine 2 litra u modelu GLB 250 (kombinovana potrošnja 7.4-7.2 l/100 km, kombinovana CO2 emisija emisija169-165 g/km) koji poseduje stubline od livenog gvožđa ugrađene u blok od livenog aluminijuma, kod kojih se donji deo stubline proširuje u takozvani CONICSHAPE® princip dizajna. Za ovaj tip motora razvijen je specifičan proces honovanja nazvan "trumpet-honing" koji se koristi samo u Mercedes-Benz-u. Na ovaj način se minimizuje trenje između stublina i klipova i ujedno se smanjuje potrošnja. U okviru aluminujumske glave sa četiri ventila po cilindru smešten je CAMTRONIC varijabilni sisitem za upravljanje vremenom otvaranja ventila koji omogućava dvostepeno podešavanje podizanja usisnih ventila.

Zahvaljujući proširenom naknadnom tretiranju izduvnih gasova na dvolitarskom dizel motoru (OM 654q) modeli  GLB 200 d/GLB 220 d sa 8G-DCT menjačkim prenosnikom sa dve spojnice (kombinovana potrošnja 5.0-4.9 l/100 km, kombinovana CO2 emisija emisija133-129 g/km)2 već sada ispunjavaju RDE (Real DrivingEmissions) standard nivo 2 koji nije obavezan do 2020-te i ujedno su sertifikovani u skladu sa Euro 6d.

Kratak pregled modela:

 

GLB 200

GLB 250

Menjački prenosnik

7G-DCT (automatic)

8G-DCT (automatic)

Radna zapremina (cc)

1332

1991

Maksimalna snaga (kW/hp)

120/163

165/224

pri broju obrtaja

5500

5800

Maksimalni obrtni moment (Nm)

250

350

pri broju obrtaja

1620 - 4000

1800 - 4000

Kombinovana potrošnja goriva

(l/100 km)2

6.2-6.0

7.4-7.2

Kombinovana CO2 emisija (g/km)2

142-137

169-165

Ubrzanje 0-100 km/h (s)

9.1

6.9

Maksimalna brzina (km/h)

207

236

 

 

GLB 200 d

GLB 200 d
4MATIC

GLB 220 d

4MATIC

Menjački prenosnik

8G-DCT (automatic)

8G-DCT (automatic)

8G-DCT (automatic)

Radna zapremina (cc)

1951

1951

1951

Maksimalna snaga (kW/hp)

110/150

110/150

140/190

pri broju obrtaja

3400 – 4440

3400 – 4440

3800

Maksimalni obrtni moment (Nm)

320

320

400

pri broju obrtaja

1400 - 2600

1400 - 2600

1600 - 2400

Kombinovana potrošnja goriva

(l/100 km)2

5.0-4.9

5.5-5.2

5.5-5.2

Kombinovana CO2 emisija (g/km)2

133-129

144-136

146-138

Ubrzanje 0-100 km/h (s)

9.0

9.3

7.6

Maksimalna brzina (km/h)

204

201

217

 


 

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group