Novi Ford Edge ST izgleda najmoćnije do sada

Više slika

Više slika

Na sam pomen poslednjeg ST kompaktnog modela, svi ljubitelji Ford automobila jednostavno ne mogu da sakriju svoje oduševljenje...

Međutim, poslednji dodatak Ford Performance postavci ne predstavljaju Fiesta i Focus automobili. Zapravo, to uopšte nije kompakt serija, mada ima četvoro vrata i gepek. To je jedan od najmoćnijih terenaca u čitavom segmentu.

Predstavljamo vam najnoviji Ford Edge ST, najoštriju verziju krosovera srednje veličine koji su nam došli iz fabrike Deabron do sada. Ovaj SUV je nešto kao postojeći Edge Sport, ali je ipak daleko iznad njega takođe.

Ispod haube modela nalazi se identičan twin-turbo V6 motor zapremine 2,7 litara, kao i u Sport varijanti, ali umesto 315 ks i 475 Nm obrtnog momenta, ovaj agregat stvara 335 ks i 515+ Nm obrtnog momenta. Kada se ove cifre transformišu u terminima komparacije izlaznih snaga, ova automobil je daleko bliži liniji Focus RS nego Focus ST automobila. Motor je takođe matiran na osmostepeni automatik, umesto šestostepene varijante prethodne generacije, i dolazi sa pogonom na sva četiri točka kao standard, ali ovoga puta upravljač poseduje i dodatne pedale menjača, dok na našu veliku žalost, manualna varijanta više nije dostupna.

Ovo je do sada najmoćnija mašina kompanije Ford ikada postavljena u ovaj model, vrhunska, ako možemo tako da kažemo, jer njegova veća varijanta sa unutrašnjim sagorevanjem i šest ventila poseduje svega 280 ks i 425 Nm obrtnog momenta. A sudeći prema proizvođaču, ovo je najmoćniji V6 motor koji se trenutno nalazi u celokupnoj klasi. Američki brend nije otkrio šta sve ovaj motor može, ali Edge Sport varijanta zahteva 5,7 sekundi za sprint do stotke iz mesta, a za prelazak razdaljine od 400 metara potrebno joj je 14,3 sekunde, tako da je moguće očekivati da će ST linija nadmašiti ove brojke.

Međutim, ono što zasigurno znamo, jeste da nova Edge generacija svakako dobija nešto novo sa ST modelom, a to su vešanje, odgovor na gas, obrazac šalthebla, motorno kočenje, izduvnu notu i stilske karakteristike daleko boljeg kvaliteta od prethodnih. Tu su i daleko akgresivniji paneli karoserije, dupla grana izduvnog sistema, točkovi od 21 inča i nekoliko modifikovanih paketa kočionih sistema, što je svakako dobra ideja kada se uzmu u obzir preformanse i inercija koja dolazi sa ovim teškim terencem.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group