Novi A4 - šta da očekujemo?

Peta generacija modela A4 bi na tržište trebala da stigne 2015, a jedna od najvećih novosti je činjenica da će kupci moći da izaberu između čak tri plug.in hibridna pogona. Naime, Audi će putem proširenja "zelene" motorizacije pokušati da predstavi novi model kao najekonomičniji automobil u ovom vrlo kompetitivnom segmentu...

 



Konkretnije, Audi će s novim A4 ponuditi benzinske i dieselske plug-in hibride, poslednju generaciju sistema pogona na sva četiri točka, 8-stepene automatske menjače i električnu autonomiju do oko 50 km.

Novi A4, pod kodnim imenom B9, je prvi Audijev model koji će koristiti modularnu MLB platformu što će se prvenstveno odraziti na smanjivanje mase i to za oko 100-200 kg. Drugim rečima, sledeća generacija bi trebala da ima težinu od oko 1.300 kg (zavisi od motora i opreme).

Sa dizajnerske strane novi A4 će biti više evolucija sadašnjeg izgleda pa stoga ne treba očekivati nikakva veća iznenađenja kada je reč o stylingu. Pod vođstvom Audijevog šefa dizajna Wolfganga Eggera glavne razlike u odnosu na sadašnji izgled ovog automobila bi trebale biti u dorađenim i modernizovanim detaljima poput maske, svetala, dodatnog naglašavanja pojedinih linija i sl.

Što se dimenzija tiče one se ne bi trebala značajnije menjati, a slično važi i za ponudu prostora unutar putničke kabine i prtljažnika, čija bi zapremina trebala minimalno narasti na oko 490 l. Hibridni modeli bi trebali da imaju nešto manju zapreminu prtljažnog prostora zbog ugradnje baterija i pojedinih elemenata hibridnog pogona.

Osnovu motorizacije bi trebali da čine 4 i 6-cilindrični benzinski i dieselski motori, u koje bi, barem neke, trebao biti ugrađen i sistem za deaktivaciju cilindara što će dodatno doprineti povećanju ekonomičnosti tih automobila.

Inače, očekuje se da će se obujam 4-cilindričnih benzinaca kretati između 1,4 i 2,0 litre, a pridružiće im se i 3.0 V6. Snaga ovih motora će iznositi između 145 i 225, odnosno 350 KS. Dieselski 4-cilindrični motori će imati zapreminu između 1,6 i 2,0 i snagu između 110 i 190 KS, dok će vrh ponude biti 3.0 V6 snage do 280 KS.

Što se ranije spomenutih plug-in hibrida tiče, radiće se o više manje istom pogonskom sklopu sa električnim motorom snage 115 KS, a menjaće se konvencionalni motori. Drugim rečima, kupci će moći birati između hibrida sa 2.0 TDI snage 190 KS, 2.0 TFSI snage 230 KS i kompresorskog 3.0 V6 snage 260 KS.

Limuzina i karavan Avant će na tržište stići u prvoj polovini 2015, dok bi Allroad verzija trebala stići do kraja iste godine. Naslednici modela A5 Coupe, Cabriolet i Sportback se očekuju 2016.

O.R.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group