Nova Lada Niva Bronto linija nastavlja proverenu tradiciju

Kompanija Avtovaz otvorila je knjigu porudžbina za novu Lada Niva Bronto liniju, poznatiju kao 4×4 Bronto u Rusiji i daleko žustriju verziju besmrtnog terenca...

Svako ko je dovoljno dugo na planeti ime Niva mu je itekako poznato, posebno zbog toga što se ovaj model nalazi na tržištu od 1977. godine, dobijajući povremeno blage revizije. Bronto varijanta startovala je svoj život kao tjuning paket, ali je završila kao fabrička opcija nakon što je Avtovaz kupio kompaniju Lada. Obe varijante, Niva Legend i Niva Bronto, bazirane su na starim šasijama, međutim, tu je i novija Niva Travel serija, koja je kompletno drugačija i bazirana je na bivšem Chevrolet Niva konceptu.

Bilo kako bilo, Niva Bronto, o kome je ovde reč, dobija blago redizajnirani enterijer, predstavljen putem Niva Legend 2020 verzija. Kontrolna tabla nove serije i dalje poseduje šarm osamdesetih, ali su unutra prisutni novi instrument panel, daleko komfornija i udobnija sedišta sa grejačima, klima uređaj i moderno enterijerno osvetljenje. Ruska kompanija tvrdi da redizajnirana linija modela poseduje daleko bolju zvučnu i vibracionu izolaciju, namenjenu stvaranju daleko pogodnijeg modela za svakodnevnu upotrebu.

Lada Niva Bronto linija je dostupna u dve verzije, Luxe i Prestige. Lukse paket donosi metalne branike, štitnike i estenzore rubova, ispod kojih se nalaze petnaestoinčni točkovi, sa gumama za sve terene. Ovo zvuči fino, ali bi Prestige opcija svakako bila bolji izbor, jer ona dolazi sa plastičnim branicima, redizajniranom prednjom maskom, maglenkama, plastičnim obodima rubova točkova i bočnom zaštitom karoserije. Opciona oprema uključuje svetlosne panele na krovi i specijalnu kamuflažnu boju, što zvuči idealno ukoliko želite da sakrijete svoj Niva model u divljini.

Ispod haube nalazi se drevni 1,7 litara veliki benzinac koji stvara 82 ks i 130 Nm obrtnog momenta. Baš kao i sve Niva varijante, snaga se šalje na sva četiri točka putem petostepenog manualnog menjača i 4x4 sistema. Promene u nešto fokusiranijoj Bronto varijanti uključjuju prednji i zadnji diferencijal sa zaključavanjem, jaču zadnju osovinu i ojačano vešanje sa 240 mm rastojanja od zemlje.

Kompanija Lada još uvek nije najavila cene za Bronto liniju, ali će ona svakako biti daleko iza Legend modela po pitanju troškova, odnosno cifre koja se kreće negde između 632.900 i 717.900 (7.281 - 8.259€) rubalja na domaćem, ruskom tržištu.

Radi podsećanja, vredi napomenuti da je Lada članica Renault grupacije i da je najavila potpuno novu generaciju Niva modela za 2024. godinu, liniju koja će biti bazirana na CMF-B platformi. Za sada ne znamo da li će ovi novi modeli najaviti kraj Niva model kakvim ih mi znamo nakon četrdeset i sedam dugih godina napornog rada i tegljenja, ali se svakako nadamo da će Lada zadržati svoje pristupačne cene za ove terence kao budžetsku alternativu novijim modelima. Ukoliko vlasnici Avtovaz brenda budu imali dovoljno vizije, oni bi svakako trebalo da konvertuju Niva liniju u električne modele, kako bi zajedno sa njom umarširali spremno u novu eru.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group