Nova E-Klasa: Inteligencija postaje uzbudljiva

Više slika

Više slika

 Automobilska inteligencija sada postaje uzbudljiva i dinamična: E-Klasa Limuzina i Karavan prvi su predstavnici detaljno osvežene serije. Oba modela će stići u salone evropskih dilerstava na leto 2020.godine. Verzija limuzine za dugim među-osovinskim rastojanjem (Kina), kao i coupé i kabriolet verzija, uslediće nakon toga.

Sa više od 14 miliona jedinica modela limuzina i karavana isporučenih od 1946. godine, E-Klasa je najprodavanija serija modela u istoriji brenda Mercedes-Benz. Mnogi je doživljavaju kao "srce brenda". Deseta generacija E-Klase postavila je trendove u stilu u 2016. godini sa svojim čistim, a ipak emotivnim dizajnom  i ekskluzivnim, visoko kvalitetnim enterijerom. Takođe, karakteristično za ovu generaciju je i bogatstvo inovacija pomoćnih sistema u vožnji. Ova emocionalno privlačna i u isto vreme inteligentna kombinacija je izuzetno uspešna: do danas, više od 1.2 miliona kupaca širom sveta je kupilo aktuelnu generaciju E-Klase limuzine ili E-Klase karavana.

Dinamičniji dizajn

Poboljšana dinamika i unapređenje E-Klase se ogleda u rasponu modela: već početni model dolazi sa sportskim Avantgarde Line eksterijerom. Kao rezultat, osnovni model E-Klase poseduje centralnu zvezdu napred po prvi put. Novi hromirani prednji kraj igra ulogu u svežem izgledu: Avantgarde Line gril je redizajniran sa dve hromirane lajsneivertikalnim šipkama visokog sjaja. Hrom i visoki sjaj crnih elemenata  na prednjem braniku ističu sportski i elegantni izgled. Tako i dostupniExclusive Line paket pravda svoje ime: posebna maska hladnjaka, uspravna zvezda na poklopcu i veliki hromirani elementi na prednjem braniku naglašavaju ovo pozicioniranje.

Paket AMG sa novim branikom u stilu AMG Perfomance modela izgleda još sportskije. Dodatno, u paketima Avantgarde, AMG Line i kod modela All-Terrain, poseduje izražene greben na haubi.E-Klasa u standardu ima sva LED svetla. MULTIBEAM LED prednja svetla, kao I ULTRA RANGE duga svetla, dostupna su kao opcija.

Dizajneri su takođe osvežili zadnji deo limuzine sa novim branikom, deljenim zadnjim svetlima i novim poklopcem prtljažnika. Unutrašnji dizajn zadnjih svetala je revidiran kod svih modela.

All-Terrainmodel je vizuelno sličniji SUV modelima. Pored toga, posebnost All-Terrrain komponenata kao što su maska hladnjaka koja sada dolazi u hromiranoj opciji visokog sjaja u odnosu na mat verziju koja je bila dostupna do sada.

Tri nove boje su dostupne za E-Klasu kao deo osveženja, a onenose imena high-tech siva, grafitno siva metalik i mojave srebrna.Trag točkova je proširen i sada uključuje točkove sa posebnim akcentom na aerodinamiku sto doprinosi nižoj potrošnji i manjem ukupnom uticaju na životnu okolinu.

Nove boje i materijali unapređuju interijer. Nove kombinacije boja magma siva/neva siva (Avantgartde), crna/orah smeđa (Exclusive) i magma siva/macchiato bež (Exclusive),i ukrasni elementi u opciji jasena, oraha, brušenog aluminijuma i kombinaciji aluminijum-karbon. 

Sedišta kombinuju zaštitni znak brenda Mercedes-Benz kad je u pitanju putovanje na duže relacije – udobnost sa avangardnim dizajnom. Prilagodljivo podešavanje vozačevog sedišta je naročito pogodno: kad se visina unese kroz medija displej ili putem Mercedes me aplikacije, sedište se automatski pomera u uobičajeno odgovarajuću poziciju, koju je potrebno da vozač samo fino podesi prema sebi. 

Dizajn prednjih sedišta naglašava sportsku auru enterijera. Sedišta nude snažnu bočnu podršku bez ugrožavanja komfora. Kontura sedišta prati izražene bočne potpore, i u zavisnosti od specifikacije, središnji deo ima sportske, poprečne ili moderne uzdužne šavove. Boja središnjih delova naslona sedišta i jastuka usklađena su sa ukupnom skulpturom sedišta. Moguće su brojne kombinacije materijala - od tkanine, preko ARTICO veštačke kože i reljefne kože, do nappa kože sa dijamantskim prošivanjem.

Nova generacija sistema za pomoć u vožnji: Bolja asistencija za gužvu u saobraćaju i pri parkiranju

Nova E-Klasa poseduje poslednju generaciju Mercedes-Benzsistema za pomoć u vožnji koji pružaju kooperativnu podršku vozaču. To rezultira posebno visokim nivoom aktivne sigurnosti: limuzina i karavan verzija su u stanju da odreaguju u slučaju da vozač to ne učini. Prepoznavanje da vozač ne drži ruke na volanu(tzv. hands-off) sada radi na kapacitivnoj osnovi. To omogućava bolje iskustvo za vozača u polu-automatskom režimu vožnje. Kako bi informisao sistem da vozač i dalje ima kontrolu nad E-Klasom, dovoljno je da vozač uhvati volan. Ranije je kao povratna informacija bio potreban trenutak upravljanja tj. neznatno okretanje volana. Novi volan (više detalja u narednom pasusu) u obruču poseduje jastučić sa odgovarajućim senzorima. Oni registruju da li vozač drži volan ili ne. Ukoliko sistem detektuje da vozač ne drži ruke na volanu određeno vreme, pokreće se kaskada upozorenja, koja će konačno aktivirati EmergencyBrakeAssist ako vozač nastavi da bude neaktivan.

U standardu, E-Klasa dolazi sa sistemom ActiveBrakeAssist, koji je u mnogim situacijama u stanju da koristi autonomno kočenje kako bi izbegao sudar ili ublažio njegovu ozbiljnost. Sistem takođe može da koči kad detektuje nepomična vozila ili pešake pri tipičnim gradskim brzinama, kako bi sprečio sudar, u zavisnosti od situacije. Deo DrivingAssistance paketa je sada dostupan prilikom priključenja u prilaznoj traci.

Određenje funkcije IntelligentDrive sistema mogu se po želji dokupiti u okviru DrivingAssistancePackage. Oni uključuju ActiveSpeed Limit Assist, koji koristi podatke mape i informacije iz sistema TrafficSignAssist da bi reagovao na promene u ograničenju brzine. Prilagođavanje brzine zasnovano na ruti ispred krivina, kružnih tokova, naplatnih stanica, T-raskrsnica kao i pre isključenja / izlaska sa autoputa / brzih puteva takođe su obuhvaćene. Kada vozač uključi DISTRONIC ActiveActiveAssist, s prilagođavanjem brzine zasnovanom na ruti, E-Klasa je sada čak u stanju da odgovori i na podatke iz LiveTrafficInformation. U idealnom slučaju, to se dešava čak i pre nego što vozač ili radarski i senzori kamere uspeju da otkriju prepreku u saobraćaju. Kada se detektuje gužva, brzina se smanjuje na približno na 100 km / h kao predostrožnost ukoliko vozač namerno ne odluči drugačije.

Pri vožnji u gužvi na autoputu, Active Stop-and-Go Assist u velikoj meri može obavljati zadatke zadržavanja u voznoj traci i održavanje sigurnosne udaljenosti uz visok nivo dostupnosti pri brzinama do oko 60 km/h. Vozilo se može automatski pokrenuti do jednog minuta nakon zaustavljanja. Na putevima sa više traka, ActiveSteeringAssist je u mogućnosti da vozaču pomogne uformiranju koridora za slučaj nužde, zbog čega vozilo ostaje izvan centralne pozicije u traci. Na autoputevima, pri brzinama ispod 60 km/h, vozilo se drži otkrivene trake i primenjuje “inteligenciju roja” kako bi prikupilo informacije sa vozila u okruženju. Ako nije otkrivenonajedano vozilo, E-Klasa prati vozilo ispred kao i ranije.

ActiveBlind Spot Assist sa upozorenjem o izlasku nudi pojačanu zaštitu prilikom izlaska iz automobila. Može da reaguje na vozila u slepoj ulici i u kritičnom području, uz aktivnu intervenciju kočenja. Kada se vozilo zaustavi, sistem sada može i vizuelno upozoriti putnike na spoljnom ogledalu pre nego što izađu ako vozilo, ili čak i bicikl, prođe pored kritičnog dela. Ako vozač u ovom trenutku pokuša da koristi kvaku na vratima, oglasiće se dodatno zvučno upozorenje i ambijentalno osvetljenje vrata će početi da treperi crveno. Otkriva prolazne putnike koji se kreću brzinom većom od 7 km/h. Funkcija je dostupna i kada vozilo miruje i do tri minute nakon isključivanja paljenja.

Active Parking Assist sa PARKTRONIC opcijom i kamerom od 360 ° omogućava automatski ulazak i izlazak sa parking mesta. Sistem olakšava pretragu i izbor parking mesta kao i ulazak i izlazak (ukoliko je vozilo parkirano automatski) paralelno ili normalno parkiranih vozila. Nova E-Klasa je po prvi put u stanju da prepozna i koristi parking mesta koja su, na primer, označena samo kao područja na većim lokacijama. Kamera od 360° prenosi još realniju sliku na medija ekran, koji uključuje prošireni prikaz sa strane. Kada napuštate parking mesto, sistem je u stanju da upozori na saobraćajni prelaz iza vozila i može da aktivira kočnice u slučaju sumnje.

Još više komfora u unutrašnjosti: MBUX, ENERGIZING kontrola komfora sa "PowerNap"

E-Klasa je opremljena sa potpuno novim upravljačem. Dostupan je u tri verzije: kao kožni upravljač, u kombinaciji drvo-koža i u supersport verziji. Kontrolne površine imaju sjajni crni lak, dok elementi i obrubi imaju srebrnu senku. Instrument i medija displej se kontrolišu pomeranjem po tasterima TouchControl. Princip rada tastera TouchControl menja se iz optičkog u kapacitivni. Mehanički sistem više nije potreban, a površine osetljive na dodir su takođe manje podložne otiscima prstiju.

Nova E-Klasa opremljena je najnovijom generacijom MBUX multimedijalnog sistema (Mercedes-BenzUserExperience). U standardnoj opremi sadrži dva velika ekrana veličine 10,25 inča / 26 cm, koji su zaslužni za izgled širokog ekrana sa karakterističnim rasporedom jedan pored drugog. Opciono su na raspolaganju dva ekrana od 12,3 inča / 31,2 cm. Informacije na instrument tabli i na medija displeju lako su čitljive na velikim ekranima visoke rezolucije. Prezentacija sa sjajnom grafikom doprinosi intuitivnom korišćenju.

Zavisno od raspoloženja ili potrebi za prilagođenost određenoj unutrašnjosti, korisnik ima mogućnost izbora četiri različita stila:

  • ModernClassic je dalji razvoj klasičnog stila ekrana u elegantnoj i laganoj mešavini dizajna.
  • Sport ima visokotehnološkiizgled turbine sa izrazito sportskim crno / žutim kontrastima.
  • Progressive naglašava napredni tehnološki izgled.
  • u Discreetstyle, svi displeji se svode na apsolutno neophodno.

Ostale prednosti uključuju, u standardnoj opremi,medija ekran osetljiv na dodir i upotrebu tehnologije proširene stvarnosti na navigacioni ekran kada je navigaciona funkcija aktivna: slika okoline unapređena je korisnim navigacionim informacijama. Na primer, strelice ili kućni brojevi se automatski direktno prikazuju na primer. Sistem takođe pomaže vozaču na semaforima: ako je E-Klasa prvi automobil na semaforu, displej semafora se ističe. Na ovaj način, ova nova funkcija posebno pomaže kada semafor nije vidljiv.

Opcioni MBUX InteriorAssistantomogućava intuitivno, prirodno rukovanje raznim opcijama za uređenje komfora i MBUX funkcijama, takođe prepoznavanjem pokreta. Kada se ruka približi ekranu osetljivom na dodir ili dodirnoj tabli na centralnoj konzoli, medijski ekran se menja, a na primer, pojedini elementi se ističu.

ENERGIZING kinetika sedišta je još jedna nova karakteristika E-Klase. Podržava blage promene u sedećem položaju pomoću sitnih pokreta kako bi unapredili putovanje.

ENERGIZING comfort za kontrolu komfora koristi razne sisteme u vozilu, i koristi muzičko i osvetljavanje raspoloženja, kao i brojne modele masaže za širok spektar programa za opuštanje i povećanje fokusiranosti. Program "PowerNap" dostupan je na plug-in hibridima, što je korisno na primer kod odmora od vožnje u prostoru za odmor ili prilikom punjenja baterije. Program ima tri faze - uspavljivanje, spavanje, buđenje - i može poboljšati performanse vozača i pružiti novu energiju.

ENERGIZING COACH zasnovan je na inteligentnom algoritmu i preporučuje jedan od programa prilagođenih pojedincu i situaciji. Ako je Garmin® pametni sat integrisan, lične vrednosti kao što su nivo stresa ili kvalitet spavanja optimizuju tačnost preporuke. Cilj je da se putnici osećaju dobro i opušteno čak i tokom zahtevnih ili monotonih putovanja.

URBAN GUARD: Inteligentno povezivanje hardverskih i digitalnih rešenja za zaštitu od kriminala

Pod imenom URBAN GUARD, Mercedes-Benz predstavlja novu sveobuhvatnu kategoriju proizvoda i opcija za sve serije modela. Povezuje postojeće i buduće proizvode za zaštitu vozila od vandalizma i kriminala. Sa URBAN GUARD - inteligentnim povezivanjem hardverskih i digitalnih rešenja - Mercedes-Benz zadovoljava svetske potrebe kupaca za sigurnošću i zaštitom imovine.

Od sredine 2020. godine planirana su dva opciona paketa, URBAN GUARD zaštita vozila i URBAN GUARD VehicleProtection Plus. Neki proizvodi URBAN GUARD takođe će biti dostupni u internet prodavnici Mercedes me za naknadno aktiviranje.

U saradnji sa Mercedes me, dva paketa URBAN GUARD zaštita vozila i URBAN GUARD VehicleProtection Plus omogućavaju svestrani nadzor parkiranog vozila. URBAN GUARD sadrži alarmni sistem protiv krađe, zaštitu od vuče sa vizuelnim i zvučnim upozorenjem u slučaju otkrivene promene položaja, alarmnu sirenu, nadgledanje unutrašnjosti (aktivira se u slučaju pomeranja u unutrašnjosti), kao i pre-instalacija za otkrivanje krađe i parking sudara. U slučaju poslednjeg, senzori vozila registruju se kada parkirano i zaključano vozilo naletite ili se povuče - ili kada neko pokuša provaliti u vozilo. Ako je usluga aktivna, vozač se obaveštava putem aplikacije Mercedes me. Putem obaveštenja otkrije, na primer, koliko je obimno oštećenje i na kom području vozila je oštećenje na parkingu. Čim se vozilo ponovo pokrene, ove informacije se takođe prikazuju jednom na medija ekrana.

Pored toga, URBAN GUARD Vehicle Protection Plus može precizno odrediti lokaciju ukradenih vozila. U slučaju krađe, ovo takođe omogućava pronalazak vozila, čak i ako je lopov, na primer, deaktivirao funkciju praćenja vozila. Ovo se odvija u saradnji sa policijom.

E kao efikasnost: elektrifikacija pogonskog sklopa

Elektrifikacija pogonskog sklopa predstavlja još jedan veliki korak napred sa ažuriranjem modela E-Klase. Sedam modela je dostupno kao plug-in hibrid (dizel i benzin, limuzina i karavan, pogon na zadnjim točkovima i pogon na svim točkovima). Linija visoko efikasnih i moćnih benzinskih motora sa niskom emisijom pokrivaće raspon od 115 do 270 kW, dok se spektar dizel vozila kreće od 118 do 243 kW.

Po prvi put, četverocilindarski benzinski motor (M 254) sa integrisanim starter generatorom (ISG) druge generacije koji proizvodi do 15 kW dodatnog pogona i 180 Nm obrtnog momenta unapređuje opseg motora. Modeli opremljeni ovim motorom imaće 48-voltni električni sistem na vozilu. Zahvaljujućirekuperaciji energije i mogućnosti da se "jedri" pri isključenom motoru, benzinski motor je visoko efikasan.

U modelu M 254, Mercedes-Benz je prvi put kombinovao sve inovacije porodice modularnih motora sa 4- i 6-cilindarskim benzinskim i dizel motorom u jednom motoru. Uključuju NANOSLIDE® premaz cilindara, CONICSHAPE® cilindrično honiranje i sistem za kontrolu emisije postavljen direktno kod motora. Potpuno nova karakteristika je segmentni punjač sa priključkom za protok, unapređenje tehnologije “twin-scroll” za još brži odziv sistema prinudne indukcije. Po potrebi, električni dodatni kompresor brzo podiže pritisak punjenja - posebno pri motorima sa malim brojem obrtaja sagorevanja - i time doprinosi vrlo dinamičnom odzivu gasa.

Linijski šestocilindrični benzinski motor (M 256), koji je prvi put dostupan u E-Klasi, takođe je opremljen ISG-om. Ponudu motora zaokružuje šestocilindrični dizel (OM 656). Ovaj motor i OM 654 četvorocilindrična verzija poseduju prošireni sistem za kontrolu emisije.

Njegove komponente uključuju

  • usko spojeni NOX katalitički pretvarač za smanjenje azotnih oksida
  • DPF filter (dizel filter čestica sa specijalnim premazom za smanjenje količine azotnih oksida)
  • SCR katalizator (selektivna katalitička redukcija; sa selektovanim ubrizgavanjem AdBlue-a)
  • dodatni SCR katalizator u donjem delu vozila sa odvojeno odmerenom uzbizgivačemAdBlue-a

Transmisija 9G-TRONIC takođe je unapređena za adaptaciju druge generacije ISG-a i u prvom koraku se koristi sa četvorocilindarskim motorom. Elektromotor, elektronika pogonskog sistema i hladnjak prenosa sada su prešli u prenosnik ili na njega. Prethodno potrebni kablovi su eliminisani, što nudi prednosti u pogledu prostora za instalaciju i težine. To olakšava kombinovanje transmisije sa različitim motorima sagorevanja. Pored toga, povećana je efikasnost prenosa. Između ostalog, optimizovana interakcija sa električnom pomoćnom pumpom za ulje smanjuje količinu isporuke mehaničke pumpe za 30 procenata. Pored toga, koristi novu generaciju potpuno integrisane kontrole prenosa sa višejezgarnim procesorom i novom tehnologijom konstrukcije i spajanja. Pored povećane računarske snage, drastično je smanjen i broj električnih interfejsa, a težina kontrole prenosa smanjena je za 30 odsto.

Srce brenda: priča o uspehu E-Klase

Početkom 20. veka, vozila koja su se pozicionirana ispod najluksuznih klasa, a opet iznad kompaktne klase, bili su glavni deo portfolija Mercedes-Benz modela i marki koje su prethodile. Prvi Mercedes-Benz modeli koji su na tržište stigli 1901. i utvrdili koncept moderne automobilske konstrukcije već su bili dostupni u različitim verzijama i ciljali su različite kupce - uključujući i one koji bi danas izabrali vozilo gornjeg segmenta srednje klase.

Sa preko 14 miliona jedinica isporučenih od 1946. godine, E-Klasa je najprodavanija serija modela u Mercedes-Benz istoriji. Mnogi to doživljavaju kao "srce brenda". Kupci E-Klase su među najvernijim fanovima Mercedesove zvezde: Osam od deset kupaca E-Klase limuzina ostaje lojalno brendu Mercedes-Benz prilikom kupovine sledećeg vozila.

Kada je proizvodnja ponovo pokrenuta nakon Drugog svetskog rata, prvi automobil koji je krenuo u proizvodnju bio je model 170 V, prvobitno predstavljen 1936. godine, u početku kao vozilo za spasilačke službe, policiju, trgovinu i zanatstvo. Ubrzo je usledila limuzina 1947. godine, kao prvi posleratni putnički Mercedes-Benz automobil.

Model 180 (V 120) iz 1953. godine sa unibodi i "Ponton" oblikom postavio je nove tehničke i formalne trendove. Usledili su 1961. godine četvorocilindrične verzije serije „Fintail“ (V 110) - prvi model sa bezbednim kućištima i zglobnim zonama. Sledeći veliki korak usledio je sedam godina kasnije u obliku „StrokeEight“ (modelna serija V 115/114). U isto vreme, s dolaskom prvog modela kupea, ovo je označilo i proširenje opsega dostupnih varijanti karoserije. Njegov uspeh ponovo je nadmašen naslednicom modela 123 koja počinje od 1976. Takođe je proizveden u karavan verziji - kojom je Mercedes-Benz postavljao standarde za ovaj automobil kao izuzetno funkcionalno porodično vozilo. Serija 124 od 1984. do 1995. godine, koja je bila dostupna i kao kabriolet sa četiri sedišta, prvi je put dobila ime E-Klasa sredinom 1993. godine.

Lice "četiri prednja svetla" i njegova inovativna tehnologija bile su glavne karakteristike serije 210, lansirane 1995. godine. Model 211 E-Klase, lansirana je početkom 2002. godine. Sledila je 2009. serija 212 (limuzina i karavan) i serije 207 (Kabriolet i Coupe), a od 2010. godine E-Klasa limuzina je takođe postala dostupna i kao V 212 verzija proizvedena u i za Kinu sa produženim međuosoviskim rastojanjem. Mercedes-Benz je 2016. godine lansirao E-Klasu modela serije 213. Već od 2017. godine, karavan je prvi put dostupan i kao verzija All-Terrain.

2019: E-klasa postavlja nove rekorde prodaje u azijsko-pacifičkoj regiji

Više od 351.000 vozila E-Klase limuzina i karavana isporučeno je kupcima u trećoj punoj godini kada se nova generacija pojavila na tržištu. Značaj Kine kao najvažnijeg tržišta za Mercedes-Benz limuzine je jasno vidljiv na primeru E-Klasi: Verzija E-Klase sa dugačkim međuosovinskim rastojanjem postavila je novi rekord i zabeležila dvocifren rast prodaje na pomenutom tržištu. Svaka druga E-Klase limuzina koja je isporučena u 2019. godini isporučena je kao produžena verzija za kinesko tržište. U Južnoj Koreji, E-Klasa limuzina je zabeležila najveću jednogodišnju prodaju do sada.

Savremena digitalna proizvodnja nove E-Klase

E-Klasa limuzina i karavan proizvode se u pogonu Mercedes-Benz Sindelfingen i dolaze iz iste proizvodne linije kao Mercedes-Benz CLS i Mercedes-AMG GT kupe sa 4 vrata u fleksibilnom proizvodnom sistemu. Proizvodnja koristi savremene digitalne tehnologije - od pametnih telefona za lociranje vozila na liniji i aditivnih metoda za proizvodnju opreme do upravljanja digitalnim prodavnicama, što uključuje različite ključne pokazatelje kojima se upravlja u jednom sistemu. Proizvodnja takođe koristi sistem Ubisense. Ovaj sistem locira alate za pričvršćivanje koji su zaposlenima potrebni u postupku montaže i pruža zaposlenom potrebne informacije o određenom vozilu. Na ovaj način se aktiviraju samo alati koji su zapravo potrebni za rad na vozilu. Zaposleni dobija optimalnu podršku u postupku montaže.

Fabrika u Sindelfingenu je središte centra za zadovoljstvo kupaca za putničke automobile luksuznog segmenta, kao i vodeće postrojenje za S-Klasu i E-Klasu. Lokacija zapošljava više od 35.000 ljudi. Pored pomenutih modela, Mercedes-Benz proizvodi S-Klasu, Coupe i Kabriolet, Mercedes-Maybach S-Klasu kao i Mercedes-AMG GT porodicu. U narednom periodu to će takođe biti lokacija za proizvodnju električnih vozila novog brenda EQ proizvoda i tehnologije. Počev od 2022. godine, Mercedes-BenzSindelfingen fabrikabiće u potpunosti CO2 neutralna. Pored toga, „Fabrika 56“, jedan od najsavremenijih proizvodnih pogona na svetu, trenutno se gradi na lokaciji.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group