Naslednik Duster modela ostaće pristupačan uprkos elektrifikaciji

Dacia Duster je od prve serije bio veoma popularan automobil na evropskom tržištu, posebno zbog svoje praktičnosti, terenskih mogućnosti i modernog dizajna u pristupačnom paketu...

Treća generacija B-SUV modela očekuje se oko 2025. godine i zadržaće sve ove karakteristike uprkos elektrifikaciji koja će u to vreme biti gotovo neizbežna.

Kompanija Dacia planira da održi svoju ponudu vozila sa motorima unutrašnjeg sagorevanja, koliko god to bude moguće, pre nego što proširi svoju ponudu priključnim hibridima i uključi tehnologiju baterijskih električnih vozila u svoje opsege. Uprkos tome što već u ponudi ima Spring liniju, koja donosi najjeftinije električne automobile na svetu, rumunski proizvođač automobila predstaviće svoje prve hibride 2023. godine i oni će biti bazirani na Jogger seriji, najpristupačnijem sedmosed hibridu na tržištu.

Duster je predstavljen 2010. godine, sa drugom generacijom koja je izašla sedam godina kasnije i dobila redizajn na sredini svog životnog ciklusa ove godine. Ovo znači da potpuno nova, treća generacija Duster automobila neće biti predstavljena bar još tri godine, što znači da je možemo očekivati 2024. ili 2025. godine. Do tada, određena količina elektrifikacije definitivno će biti izvršena kako bi se održala prodajna stopa u Evropskoj uniji u Velikoj Britaniji do kraja ove decenije.

Potvrđeno je da bi CMF-B arhitektura, koja već predstavlja podlogu za Sandero, Sandero Stepway i Jogger linije, konačno mogla da stigne u pun opseg Dacia i Lada modela, uključujući i sledeću generaciju Duster automobila. Ovo bi omogućilo novim automobilima upotrebu priključnih hibridnih pogonskih sklopova iz modela Renault Captur E-Tech.

Potpuno električna verzija je takođe moguća, a ona će se bez sumnje oslanjati na CMF-BEV arhitekturu koja je predstavljena sa Renault 5 serijama, posebno zbog toga što može obezbediti dovoljno prostora za točkove velikog obima, koje će pratiti terenske gume. Jedini problem jeste što je ova platforma trenutno razvijena samo sa pogonom na prednjoj strani, ali i to se može promeniti u budućnosti.

Tokom predstavljanja redizajniranog Duster modela, proizvodni direktor Julien Feri, izjavio je novinarima Autocar publikacije da će naslednik ove linije svakako zadržati proverene vrednosti koje ona ima i veoma dobar odnos cene i kvaliteta, direktno se osvrćući na potrebe kupaca koji žele jednostavan automobil koji može ponekada sići sa asfalta. Zbog toga, terenska priroda autombila ostaće glavni prioritet, baš kao što je trenutni model opisan od strane njegovog direktora kao "najbolji nespecijalizovani terenac na tržištu".

Duster modelima priključiće se i veći C-SUV modeli druge polovine 2022. godine. Ova linija predstavljena je Bigster konceptom i njeni automobili biće postavljeni na produženu verziju CMF-B platforme i sa sobom će doneti novi logo kompanije.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group