Najboljih 6 modela sa V8 motorima koji se penzionišu

Ako redovno pratite razvijanja u automobilskoj industriji, vest o smrti V8 motora sa unutrašnjim sagorevanjem, za vas ne predstavlja nikakvu novost.

Manja emisija štetnih gasova i veća ekonomičnost znače da turbo punjači i kompresori postaju norma, čak i u velikim V8 verzijama. Sledeća generacija modela Audi RS5 će takođe dobiti twin-turbo V6 motor, dok se 4,2 V8 sa unutrašnjim sagorevanjem nažalost penzioniše.

Uzimajući u obzir da će mnogi od ovih automobila zvanično izaći iz proizvodnje u narednih nekoliko godina, veoma je važno istaći i odati poštu modelima napajanim ovom vrstom moćnih V8 motora, koji polako, ali sigurno, odlaze u istoriju.

Aston Martin V8 Vantage

Koliko god da je neodoljiv, Aston Martin V8 Vantage je u isto vreme i drevan, po svim merilima novih automobila i uskoro će biti zamenjen. Kada novi Vantage stigne na tržište biće napajan četvorolitarskim V8, korišćenim u Mercedes-AMG GT i C63 modelu, ali za sada, svi kupci i dalje mogu pazariti stari dobri 4,7 litarski V8 motor. V8 ovog modela je baziran na 20. godina starom V8 Jaguar, ali proizvodi 440ks i zvuči veličanstveno u ultra surovom Vantage GT8.

Chevrolet Camaro SS

V8 mašina modela Chevrolet Camaro SS, koja se nalazi i u modelu Corvette, predstavlja motor svetske klase koji je lansirao Camaro daleko iznad njegovog pređašnjeg statusa brzog, ali nezanimljivog sportiste. Stručnjaci smatraju da sa tehnologijama uštede goriva kao što je deaktivacija cilindara, Camaro SS može održati u životu svoj neprimenjivi V8 agregat, barem još neko vreme.

Chevrolet Corvette

Corvette poseduje isti motor kao i Camaro SS iznad, ali njena lakša šasija iskorišćava njegove sve njegove karakteristike na najbolji način. Šta više, dok svi evropski konkurenti ovog modela takođe poseduju turbo punjenje, Corvette i dalje ima blagu prednost u nedostatku primorane indukcije. Moderni turbo motori možda poseduju dobar odziv na gas, ali oni mogu biti dobri samo za toliko. Corvette LT1 je savršena u svakom pogledu.

Chevrolet SS

Pošto se australijski ogranak prizvodnje kompanije GM zatvara uskoro, Chevrolet SS neće još dugo biti sa nama. Ovo je poslednji automobil sa kojim kupci mogu dobiti LS3 V8 motor, koji stvara 430ks u ovoj seriji. Kada je opremljen sa Magnetic Ride vešanjem i šestostepenim manualnim menjačem, model SS može potajno biti jedna od najboljih sportskih limuzina trenutno u prodaji. LS V8 je jedan od omiljenih agregata svih vremena, ali za to postoji veoma dobrar razlog. Oni su relativno jeftini, gotovo neuništivi, odgovorni i lako podesivi.

Dodge Challenger

Hellcat Supercharger možda drži sve naslovne rubrike, ali Dodge Challenger dolazi sa dva različita V8 motora sa unutrašnjim sagorevanjem, od 357ks u 5,7 litarskom R/T i 485ks u 6,4 litarskom u serijama Scat Pack i SRT. Sa bilo kojim od njih, kupci od modela Challenger dobijaju pravi superautomobil. Iako su Mustang i Camaro postali legitimni rivali u liniji sportskih automobila, Challenger je još uvek stara škola i neprevaziđeni razbojnik na pravoj liniji.

Dodge Charger

Pošto je Charger sa četvoro vrata veoma sličan modelu Challenger, oni poseduju isti izbor motora, dok je jedina razlika u tome što ovaj kapaciteta 5,7 litara stvara "samo" 370ks i ne dolazi sa opcijom manualnog menjača. Ipak Scat Pack je poslednji primerak velike, američke limuzine u klasičnoj koncepciji. Dok druge limuzine pune veličine poseduju male motore i prednju vuču, Charger ima tvrdoglavu zadnju napajanu V8 mašinom sa unutrašnjim sagorevanjem.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group