Mercedes prihvata punu pravnu odgovornost za svoj autonomni sistem

Kada vozači Mercedes vozila opremljenih Drive Pilot opcijom uključe kompanijin napredni sistem vozačke asistencije, nemački brend nije više zakonski odgovoran za operacije svog automobila...

Ukoliko se automobil slupa, međutim, Mercedes će preuzeti odgovornost, a upravo je ovo razlika koja će, kako se nemački proizvođač nada, uspeti da mu pruži prednost u polju autonomne mobilnosti. Ovo je polje ispunjeno kontraverzama, ali se ovaj brend ipak nada da će krenuti sa izbacivanjem svog sistema u brojnim zemljama širom sveta u neko dogledno vreme.

„Do kraja prošle godine, bili smo prvi proizvođač automobila koji je dobio internacionalnu sertifikaciju za autonomni sistem trećeg stepena“, izjavio je Gregor Kugelman, razvojni menadžer Drive Pilot sistem. „Ciljamo ka tome da do kraja godine ovaj sistem već uvedemo u Kaliforniji i Nevadi, a nakon toga ćemo krenuti da ga izbacujemo i u drugim državama i zemljama širom sveta.“

Pošto se nemački brend nada da će Nevada biti lider u autonomnim tehnologijama preko okeana, on takođe smatra da će zbog poštovanja svih zakona ove države uspeti da razvije saradnju i sa ostalim vladama kako bi isporučio svoj Drive Pilot sistem u okviru sve većih jurisdikcija. Prihvatanjem odgovornosti za svoje napredne vozačke asistencije, kompanija Mercedes će nastojati da ubedi zakonodavce da odobre njen Drive Pilot autonomni sistem. Predmet pravne odgovornosti je veoma veliki i početkom ove godine Tesla vozač je optužen za ubistvo iz nehata nakon što je njegovo vozilo prošlo kroz crveno svetlo i sudarilo se sa drugim automobilom, dok je Autopilot bio aktivan, ubivši dvoje ljudi.

Razvojni put naprednih sistema vozačkih asistencija kompanije Tesla, koji su zvanično na nivoima 2 i 2+, preživeo je brojne kritike zbog korišćenja imena koja podstiču vozače da veruju kako mogu više od onoga za šta su zapravo namenjeni. Drugi eksperti u polju optužuju kompaniju Tesla za obmanjivanje regulatronih normi i pokušaj testiranja autonomnih tehnologija visokog nivoa na javnim putevima bez zvaničnih dozvola. Ovo je omogućilo kompaniji da razvije više tehnologije, ali je takođe donelo i brojne probleme sa zakonodavnim i regulatornim telima američkoj kompaniji.

Posvećenost kompanije Mercedes, sa druge strane, znači da je ona daleko opreznija po ovom pitanju, pružajući daleko više ograničenja svom Drive Pilot sistemu. Ova vozačka asistencija može biti aktivirana samo pri brzinama manjim od 60 km/h u Nemačkoj, na otvorenim autoputevima, bez svetlosne stop signalicazcije, kružnih tokova i drugih putnih kontrolnih sistema, kao što su radovi na putevima. Ovaj sistem će funkcionisati samo na autoputevima koje je Mercedes mapirao i jedino danima kada je vreme lepo.

Sve ovo znači da će sistem autonomne vožnje biti potpuno pouzdan i da će svim vozačima omogućiti brojna upozorenja u trajanju od deset sekundi, pre nego što im vrate kontrolu i operisaće u bezbednim okvirima kako bi ljudi mogli da sklone ruke sa volana i svoj pažnju sa puta. Sistem neće dozvoliti vozaču da zaspi, ali znači i to da će, makar u Nemačkoj za sada, korisnici legalno moći da koriste mobilne telefone kada je Drive Pilot aktivan.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group