McLaren Artura - Novo savršenstvo britanskog brenda

Više slika

Više slika

Novi model sa 671 konjskom snagom i 719 Nm obrtnog momenta, po prvi put nam predstavlja McLaren Carbon Lightweight Architecture platformu…

Kada je trkački vozač Brus Meklaren rekao: “Život se meri dostignućima, ne samo godinama”, ko bi pomislio da će upravo te reči biti zaista istinite? U pitanju je misao koja je istinita ne samo u pogledu njegovog ličnog života, koji se tragično završio kada je imao samo 32 godine, već i u pogledu automobilskog brenda koji nosi njegovo ime.

Prvi put se pojavljujući na sceni kao McLaren Cars 1985.godine pre nego što su promenili ime u McLaren Automotive 2010., britanska marka ima zaista snažan uticaj u industriji superautomobila, iako je njihova istorija zapravo kratka. Najnoviji pokušaj izmene pejzaža hiperautomobila sa potpisom ovog brenda, debitovao je pre samo nekoliko dana u formi McLaren Artura, modela koji se smatra prvim hibridom visokih performansi serijske proizvodnje, a koji se pridružuje 720S model u Super Series kategoriji.

Istina je da ovaj plug-in hibrid ne označava sasvim novi pravac za McLaren kao što je to učinio renomirani P1 i skorašnje izdanje Speedtail, koji su uključili elektrifikaciju u svoje performanse. Ipak, Artura zaista predstavlja novi pristup. Tokom tehničkog brifinga u decembru prošle godine, McLaren direktor proizvodne strategije, Džejmi Korstorfin izjavio je: “Cilj sa Artura modelom bio je dodavanje funkcionalnosti i performansi koje potiču iz hibridnog pogonskog sklopa visokih performansi, bez penala u formi kilaže, koji se očekuju na sam pomen te tehnologije”.

Dostizanje tog cilja zahtevalo je pronalaženje alternative konfiguraciji sa osam cilindara i turbopunjačem, korišćenoj u P1 i Speedtail verzijama. “Želeli smo da nadogradimo ta dostignuća, ali da istovremeno iskoristimo tu priliku konstruisanja automobila od samog starta i promenimo šta je potrebno. Ako razmišljamo o pogonskom sklopu u celini, prednji deo od prednjeg dela motora, kroz motor, e-motor i transmisiju, on nije samo kraći, već je i uži od naših V8 sistema”, izjavio je Korstorfin.

Kao rezultat, Artura je dobio novi trolitarski V6 motor sa turbo punjačem, koji je težak samo 160 kilograma, što je za 55 kilograma manje u odnosu na V8 varijante smeštene unutar P1 i Speedtail modela. Izbacujući 577 konjskih snaga i 584 Nm obrtnog momenta, ovaj motor je ispraćen električnim motorom koji donosi dodatnih 218 Nm. E-motor dobija svoju snagu od pakovanja baterija koje se sastoji od pet litijum-jonskih jedinica, sa kapacitetom od 7.4 kWh, koji mu daje mogućnost razvijanja maksimalne brzine 130 kilometara na čas samo sa strujnim motorom i prelazni opseg od 30 kilometara.

“Čitav sistem pokreće ono što nazivamo aksijalni fluksni e-motor unutar kućišta prenosa”, objašnjava dr Sunoj Džordž, direktor Electric Drive Technology odseka. “Odabrani zbog svojih dimenzija i gusitne snage, ovi motori su značajno unapređenje u performansama u poređenju sa tradicionalnim, radijalnim, koje možete videti u hibridima visokog proizvodnog volumena”.

Arturin V6 i e-motor kombinovano izbacuju 671 konjsku snagu i 720 Nm obrtnog momenta, dok tom snagom upravlja novi osmostepeni prenos (SSG). Sve ovo novom automobilu dozvoljava ubrzanje od nula do sto kilometara na čas za samo tri sekunde, dok je maksimalna brzina modela 330 kilometara na čas. Te cifre performansi takođe se mogu pripisati činjenici da automobil ima kilažu od samo 1,498 kilograma, što je posebno impresivno uzimajući u obzir tešku baterijsku postavku.

Još jedna lagana prednost novog modela jeste McLaren Carbon Lightweight Architecture platforma, koja sadrži karbonsku monokok šasiju sa aluminijumskim ramovima i inovativnim električnim sistemom koji se oslanja na prefinjenu eternet mrežu kako bi umanjio potrebu za žičanim povezivanjem kroz vozilo. Taj pristup smanjio je ukupnu kilažu modela za više od 10 procenata.

Kupe sa pogonom na zadnjim točkovima nudi četiri vozačka moda: Comfort, za optimalno uparivanje V6 i električnog motora pod normalnim uslovima vožnje, Sport i Track za one momente kada vam je potrebno više snage i E-mode, koji je idealan za urbane vožnje, koje su daleko kraće.

Očekuje se da će vozačko iskustvo poboljšati i novo zadnje vešanje koje smanjuje kilažu dok zadržava svoju čvrstinu, u kombinaciji sa P-Zero gumama koje su dobile Pirelli tehnologiju čipova, koji prenose odgovarajuće metričke podatke na elektronske kontrole stabilnosti. Karbonsko-keramičke kočnice dolaze kao standard, dok prednji i zadnji diskovi mere 390 i 380 mm, a poseduju i klešta od livenog aluminijuma.

Enterijer vozačke kabine izdvaja se od uobičajenih McLaren ponuda, sa naglašavanjem prostranosti. Zarad što veće udobnosti tokom vožnje, skup digitalnih instrumenata nalazi se na volanu i prilagođava se sa kretanjem volana, tako da vam nikad nije van vidokruga. Takođe, u kokpitu je jasno vidljiv centralni displej od osam inča sa McLaren MIS II informativno-zabavnim sistemom kojim se upravlja glasovnim kontrolama, a koji je kompatibilan sa CarPlay i Android Auto funkcijama.

Sa cenovnim opsegom između McLaren GT i 720S, Artura će vas koštati najmanje 225.000 dolara i želi da se nadmeće sa Lambroghini Huracan EVO, Ferrari F8 i Maserati MC20 modelima. Ovaj automobil će biti ponuđen sa četiri estetska paketa, dok će više prilagođavanja biti dostupno kroz McLaren Special Operations diviziju. Knjiga porudžbina je već sada otvorena, a prve dostave se očekuju krajem godine.

N.Đ.

Izvor: McLaren

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group