Mazda se seli u višu klasu

Kako bi ostali nezavisni, Mazda brend mora da se preseli u klasu luksuza…

Oni su se sada uputili u novom smeru, što se jasno može zaključiti na osnovu dva poslednja dizajna koja su nam ponudili – novim CX-9 i MX-5 RF modelima. CX-9 svakako targetira luksuzni segment, sa svojim Signature detaljima, ali i opremom koju prati odgovarajuća cena.

Luksuzne vibracije koje Mazda odašilje potiču od novog vrhunskog dizajna Miate, odnosno njenog targa dizajna. Targa dizajn nekada nije bio takva retkost, ali se sada može videti samo na Porsche modelima, koje prate neverovatno visoke cene. Pored toga, MX-5 RF jednostavno izgleda odraslo i prefinjenije u odnosu na kabriolet verziju. Ako ova dva modela nisu dokaz novog pravca razvoja Mazde, onda treba da pogledate njihov novi sajt. Kako kažu iz ovog brenda, njihov sajt je dobio redizajn, kako bi se savšreno uklopio sa njihovom novom premium ponudom.

Ako uporedimo novi i stari sajt, onda vam sve postaje jasno. Novi dizajn i njegove performanse odišu prefinjenošću koju sada dobijaju i njihovi automobili. Na starom sajtu ste bili bombardovani čitavom njihovom flotom kako dođete do dna strane, ali sada to nije slučaj.

Hyundai je jedan od brendova koji je na teži način naučio kako se gradi reputacija pristupačnog brenda – to jednostavno nije moguće, ako u prodaju pustite luksuzne automobile koji koštaju više od 50.000 dolara. Jednostavno, to se tako ne radi. Ako baš želite da se okrenete tržištu luksuza, onda razvijete podbrend ili osmislite neku pametnu igru rečima, kao što je to Mazda uradila i svoje automobile okarakterisala kao nešto što je blisko premium verzijama.

Ako se setimo da su oni mali nezavisni proizvođač automobila, onda nam je jasno zašto tako pažljivo postupaju sa svojim resursima. Naravno, u njihovom slučaju formiranje podbrenda nije opcija, ali novi nivo luksuza, poboljšan kvalitet vozačke kabine i redizajnirani sajtu su deo njihovog budžeta. Najteže im tek predstoji – treba dati odgovarajuću cenu za njihove “skoro pa premium” modele. Mazda CX-9 model će svakako šokirati brojne ljude svojom cenom od 45.000 dolara.

Cena MX-5 RF modela još uvek nije objavljena, ali nas baš zanima gde će se sa njim zaustaviti. Cena Sport modela kreće od 24.915 dolara, dok je sledeća opcija više okrenuta performansama Club modela, sa 28.600 dolara cene. MX-5 Grand Touring košta oko 30.065 dolara. Dakle, da li bi srednja cena za osnovni paket MX-5 RF modela mogla da bude negde između Sport i Club verzija? Ipak, ako želite da ubedite ljude da su automobili koje proizvodite boljeg kvaliteta, onda i njihova cena mora da poraste. Mazda modeli su poznati po prijatnom iskustvu vožnje, ali ne možemo sigurno tvrditi zbog čega imaju visoku popularnost.

Njihovo kretanje prema “skoro-luksuznim” automobilima i potrošačkom segmentu ljudi sa dubljim džepovima zasniva se samo na preživljavanju i zadržavanju nezavisnosti. U poređenju sa konkurencijom, Mazda ipak ne prodaje ogroman broj automobila, što je jedan od razloga zbog kog žele da navedu ljude da kupuju njihove unapređene modele, a jedini način da to postignu je da im dodaju luksuz.

Videćemo kako će ovaj plan proći, jer nikako ne možemo biti sigurni šta će se na kraju desiti. Ovo je zaista smeo poduhvat, koji može da se ispostavi kao dobar, ukoliko Mazda iskoristi svoje znanje i svim novim modelima podari vrhunski kvalitet.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group