Maserati Grecale - glavni rival Porsche Macan GTS modelima

Kompanija Maserati nedavno je zvanično otkrila svoj novi krosover Grecale koji je italijanski proizvođač najavio još 2020. godine tokom predstavljanja MC20 modela...

Maserati Grecale će se suprotstaviti Porsche Macan i Alfa Romeo Stelvio modelima, a s obzirom na činjenicu da je Levante najprodavaniji Maserati proizvod koji čini čak 60 odsto globalne prodaje kompanije, očekuje se da će Grecale dodatno pomoći u povećanju tržišnog udela italijanske kompanije.

Pre zvaničnog predstavljanja, prototipovi Maserati Grecale modela bili su poznati javnosti, što je pružilo ideju o onome što možemo očekivati po pitanju spoljašnjeg stila i dimenzija. Kompaktni sportski krosover je drugi model u liniji kompanije nakon sportskog automobila MC20 koji poseduje novi dizajnerski jezik brenda, koji se očigledno razlikuje od onoga što smo videli na prethodnim njenim modelima kao što su Levante, Ghibli i Kuattroporte.

Međutim, prepoznatljivi elementi Maserati dizajna su počasno očuvani, uključujući tri otvora na blatobranima, dizajn farova, pa čak i prednje maske, koji su jasno inspirisani MC20 serijom. Moramo priznati da Maserati Grecale izgleda zaista dobro u jarko žutoj boji kao što se vidi na zvaničnim slikama koje su objavili proizvođači.

Kada je reč o enterijeru, Maserati Grecale ima kabinu sa najviše ekrana od bilo kog drugog modela u liniji. Umesto fizičkih dugmadi, sportski SUV dobija manji ekran osetljiv na dodir odmah ispod glavnog infotainment displeja koji se može koristiti za kontrolu svega, od klime do podešavanja vozila.

Iznenađujući element jeste sat na kontrolnoj tabli koji je takođe digitalizovan za Grecale. Budući da se ovde radi Maserati modelu, unutrašnjost Grecale modela dolazi obeležena vrhunskim materijalima, uključujući karbonska vlakna na sportskoj varijanti vrhunskog ranga.

Premijum krosover će se prvo prodavati u tri benzinske verzije, koje uključuju osnovnu GT verziju, nešto snažniju premijum varijantu Modena i vrhunsku sportsku varijantu pod nazivom Trofeo. Sve ove serije stižu sa ekskluzivnim pogonom na svim točkovima. 

Osnovna GT specifikacija dolazi sa dvolitarskim ravnim četvorocilindrašem, turbo punjenjem i 48-voltnim hibridnim sistemom, stvarajući 296 konjskih snaga i 450 Nm obrtnog momenta. Modena ima nešto snažniju verziju ovog motora sa 325 konjskih snaga, dok vrhunski Trofeo ima redizajniranu verziju trolitarskog V-6 agregata sa dvostrukim turbo punjenjem iz MC20 modela koji ima isti sistem pretkomornog paljenja. U ovoj postavci, mašina proizvodi 523 konjske snage i 619,6 Nm obrtnog momenta, što je dosta manje u poređenju sa 621 ks i 729,4 Nm obrtnog momenta sa koliko dolazi MC20.

S obzirom da je cilj nove linije takmičenje sa Porsche Macan GTS i drugim krosoverima performansi u svom segmentu, Grecale Trofeo može da ubrza od nule do 100 km/h za 3,6 sekundi i dostigne maksimalnu brzinu od 284 km/h. Italijanski proizvođač je najavio da će potpuno električna verzija Grecale pod nazivom Folgore biti lansirana sledeće godine, ali većina detalja vezana za taj model još uvek nije otkrivena.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group