Lamborghini je zvanično predstavio svoj novi terenac visokih performansi koji deluje kao potpuno spreman da pokori svakog konkurenta u svojoj klasi…
Sudeći prema italijanskom brendu, novi Urus poseduje četvorolitarski V8 motor sa dve turbine koji ga smešta pokraj modela Aventador i Huracan zbog cifara koje sa sobom donosi, što je potpuno jasno.
Sa 641 ks i 850 Nm obrtnog momenta na raspolaganju, novi Lamborghini Urus sposoban je da dostigne stotku iz mesta za svega 3,6 sekundi, 200 km/h za 12,8 i maksimalnu brzinu od 305 km/h. Priključna hibridna verzija će biti dostupna uskoro takođe.
Ova snaga odlazi na sva četiri točka uz pomoć elektrohidraulično kontrolisanog osmostepenog automatskog menjača, sa konvertorom obrtnog momenta koji poboljšava potisak i odgovor twin turbo V8 jedinice. Obrtni momenat je podeljen na sva četiri točka prema odnosu 40/60, dok maksimalnih 70% može biti prebačeno na prednju osovinu ili nešto oko 87% na zadnju stranu po potrebi.
Kada govorimo o poslednjem, vredi napomenuti da je Urus pozajmio zadnji upravljački sistem sa modela Aventador S, a on sada predstavlja kontru upravljanja prilikom upotrebe niskog stepena prenosa i dodatnu stabilnost tokom upravljanja i visokih brzina, od čega prvo dodaje manevarske sposobnosti, a poslednje kontrolu automobila.
Takođe, kako bi dostigli preformanse orijentisane centru gravitacije, inžinjeri kompanije Lamborghini montirali su turbo motor modela Urus veoma nisko, dok je njegova turbina postavljena u blizini komora za sagorevanje radi povećanog odziva motora.
Jednom kada se model Urus pokrene, vozači mogu izabrati između šest modova vožnje - Strada, Sport, Corsa, Neve (sneg), Terra (off-road) i Sabbia (pesak), dok je takođe opciono omogućen i specijalni mod nazvan Ego. Neve, Terra i Sabbia će podići šasiju automobila kako bi dodali nekoliko centimetara razmaka od tla, dok Strada, Sport i Corsa modovi optimizuju performanse tokom ulične vožnje i različitih nivoa sportskih zadataka.
N.Đ.