Konačno među nama - savršeni Audi E-Tron GT

Deluje kao da je za tržišno predstavljanje E-Tron GT modela trajalo čitavu večnost, ali je kompanija Audi ove nedelje konačno svetu donela svoj potpuno električni super sedan...

E-Tron stiže u evropska predstavništva kao 2022 model u dve varijante, standardnoj i nešto interesantnijoj sa RS E-Tron GT paketom. Standardni model dolazi sa cifrom od 82,437 evra, dok će RS E-Tron GT verzija prodavati po ceni od 115.445€, bez uključenih troškova transporta.

Svi E-Tron GT modeli dolaze sa 93,4 kWh velikom baterijom koja donosi oko 321 kilometar prelaznog opsega, dok će EPA rejting novih automobila biti objavljen nešto bliže danu zvaničnog tržišnog lansiranja. Punjenje do 270 kWh je takođe omogućeno, što znači da će vlasnici biti u mogućnosti da napune svoje modele od t do 80% za 22 minuta. Procena kompanije Audi za sada donosi podatke o očekivanom EPA opsegu od 383 km, sa cifrom od 373 pređena kilometra u RS varijanti i jednom ciklusu punjenja.

Vodeno hlađenje čini performanse ovog električnog automobila veoma pouzdanim i pomaže očuvanju performansi tokom dugog niza godina njegove upotrebe. Četiri bloka vodenog hlađenja povezana su ventilima, a jedan od njih posebno je posvećen visokovoltažnoj bateriji, dok su ostali namenjeni hlađenju motora i ostale elektronike u kolima. Dodatni sistem hlađenja posebno je fokusiran za klimatizaciju enterijera putničke kabine.

Kada je reč o enterijeru, E-Tron GT dolazi sa 12,3 inča velikim digitalnim instrument satovima i ekranom od 10,1 inč, namenjenom informativno zabavnom sistemu. Kompanija Audi takođe je ukljčila i nekoliko fizičkih dugmića za sve svakodnevno korišćene funkcije, što je svakako dobra stvar, jer definitivno niko ne želi da lupka prstima po gomili ikonica na ekranima nakon celodnevne upotrebe mobilnih telefona. Novi E-Tron u obe verzije dolazi sa upravljačem ravnog dna i alkantara postavama kao sandardnom ponudom.

RS E-Tron GT stvara 590 ks, odnosno 637 ks sa overbust opcijom, praćenih sa 830 Nm obrtnog momenta, što su sasvim dovoljne cifre performansi kako bi ubrzao do stotke iz mesta za svega 3,1 sekund i razvio maksimalnu brzinu elektronski limitiranu na 250 km/h. U oba slučaja modeli dolaze sa dvostepenim automatskim transmisijama na zadnjoj osovini i jednostepenim prenosom napred, postavkom koja donosi veliku efikasnost prilikom vožnje na autoputevima.

Iako je E-Tron GT baziran na identičnoj JT posvećenoj platformi električnih vozila grupacije, koju možemo naći i u Porsche Taycan automobilima, Audi je implementirao brojne promene kako bi svoj sedan učinio potpuno unikatnim. Na primer, obe verzije električnih automobila koriste vešanje trostrukih vazdušnih komora i prilagodljive, adaptivne amortizere na svakom ćošku. Međutim, inžinjeri kompanije Audi tjunirali su vešanje E-Tron GT modela kako bi bili originalni, sa nešto mekšim Confort modom podešavanja i Dynamic postavkom.

Ovo vešanje omogućuje podizanje i spuštanje automobila, koje varira od normalne vozačke visine, preko nižeg stila za 0,4 inča u Dynamic modu, do 0,87 inča niže opcije u Efficiency modu. Sa druge strane, autombili se mogu podići za 0,8 inča u Comfort modu.

Audi je takođe, dodao i upravljanje na zadnjoj osovini, što čini oštrije skretanje novih modela pri brzinama manjim od 60 km/h daleko oštrijim, u zavisnosti od moda vožnje, okrećući zadnje točkove za tri stepena u suprotnom smeru od prednjih. Prilikom većih brzina, zadnji točkovi se zaključavaju i sinhronizuju sa prednjim radi popravljanja stabilnosti vozila.

Standardna ponuda točkova dolazi sa obimom od 20 inča, ali su dostupne i opcije od 21 inča, zajedno sa čeličnim kočnicama u standardnom paketu i opcionim karbonsko keramičkim izdanjima. Audi je kreirao i unikatni zvuk za svoje E-Tron GT modele, a on nije zadužen samo za dodavanje emocionog momenta, već takođe, funkcioniše i kao upozorenje namenjeno pešacima. U standardnoj ponudi nalazi se postavka eksternih zvučnika koji podležu svim bezbednosnim regulacijama električnih modela, ali Audi će u zavisnosti od tržišta, ponuditi kupcimo nešto interesantniji paket opciono, čiji će zvuk podsećati na benzinske motore.

Prouzvodnja E-Tron GT odvija se u specijalizovanoj Böllinger Höfe fabrici kompanije Audi, u Nekarslumu, gde R8 superautomobli i brojni drugi trkački modeli nastaju. Ova fabrika je unikatna u čitavoj Volkswagen grupaciji jer predstavlja prvu koja kreira tehnički drugačije automobile na istoj traci, na primer, novi električni sedan i V-10 superautomobile srednjih motora istovremeno.

N.Đ.

Izvor: Motor Authority

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group