Kompanija Praga proslavlja svoju sportsku istoriju neverovatnim novim modelom

Praga je jedna od najbolje čuvanih automobilskih tajni Češke republike sa više od sto godina istorije i brojnih decenija modernog trkačkog iskustva...

Sada, ovaj brend svoju ekspertizu sa trkačkih staza prebacuje u svet javnih puteva uz pomoć svog Bohema sueperautomobila veoma ograničenog izdanja. Ovaj model pokreće 3,8 litara veliki V6 agregat duplog turbo punjenja, dobijen iz Nissan GT-R modela, koji direktno iz Japana odlazi u Veliku Britaniju kako bi bio posebno modifikovan od strane brenda Litchfield. Tjuneri ogoljavaju ovu mašinu i konvertuju je na suvi kardan, što je čini manjom i omogućuje im smeštanje niže u automobilu, istovremeno sprečavajući rizike od menjanja nivoa ulja prilikom ulaska u krivine pri velikim brzinama.

Tjuner je takođe dodao i svoje lične turbine agregatu kako bi ga učinio pouzdanijim i podigao izlaznu snagu na 700 ks pri 6.800 rpm i 724 Nm obrtnog momenta između 3.000 i 5.000 rpm. Titanijumski izduvni sistem zadužen je za odličan zvuk motora, dok se sva snaga šalje na točkove putem šestostepenog Hewland sekvencijalnog menjača. Robotičko kvačilo transmisije pruža joj poluautomatski mod, zadužen za daleko komfornije krstarenje drumovima.

Motor i menjač montirani su nezavisno na karbonskoj monoblok šasiji, koja je dizajnirana uz pomoć dugogodišnjeg trkačkog iskustva kompanije Praga, specijalno radi sprečavanja dosadnih rezonantnih vibracija u stilu sabvufera. Na ovu šasiju pričvršćeni su posebni paneli od ugljeničnih vlakana takođe kreiranih u pogonu ovog češkog brenda. Inžinjeri i dizajnerski timovi sarađivali su zajedno u F1 vazdušnim tunelima kako bi osigurali ne samo dobar izgled ovog modela, već i masivnih 900 kilograma sile potiska pri brzini od 250 km/h.

Ova sila potiska je gotovo čitava težina neverovatnog automobila, a zahvaljujući njegovoj karbonskoj konstrukciji, koja je posebno odabrana kako bi se kilaža održavala niskom, on stiže sa nešto manje od jednom tonom. Češko čudo može ubrzati do stotke iz mesta ispod 2,3 sekunde i sudeći prema proizvođaču, on razvija senzibilnih 299 km/h, za kojih tvrdi da je najveća realistična brzina koja je dostupna većini trkačkih modela.

Baš kao i brojni drugi trkački automobili, Praga Bohema poseduje horizontalno montirane prilagodljive amortizere. Oni su povezani sa točkovima na centralno zaključavanje, koji mere osamnaest inča napred i devetnaest pozadi, a zaduženi su za pokrivanje 380 mm velikih karbonsko keramičkih diskova i kočionih klešta sa šest klipova. Sveukupno, inžinjeri kompanije Praga uspeli su da osiguraju ukupnu masu vešanja od 180 kilograma, što samo znači da ova mašina ostaje dovoljno komforna za vožnju regularnim putevima, bez oslanjanja na teške adaptivne sisteme.

Sa druge strane, kako bi performanse ovog modela bile dobre na trkačkoj stazi kao i na regularnim putevima, Praga se okrenula svom starom prijatelju, bivšem F1 vozaču i IndyCar asu, Romenu Grožanu, kako bi zajedno na kraju sa ovim superautombilom, sudeći prema češkom proizvođaču, targetirali vremena kruga GT3 trkačkih modela.

U međuvremenu, enterijer Praga modela podjednako je važan za njegov ukupni dizajn i pruža dovoljno komfora za visoke odrasle osobe. Putnička kabina poseduje podesiva sedišta, upravljač i mnogo toga drugog. Unutra, vozač i suvozač mogu pronaći prostor za odlaganje pametnih telefona i flaša sa vodom, zajedno sa klimatizacijom koja omogućuje prijatniji život tokom vrelih dana. Praga tvrdi da je kokpit specijalno dizajniran sa inspiracijom preuzetom iz avio industrije i trkačkih divizija, što objašnjava ekstenzivnu upotrebu alkantare.

Kompanija Praga kreiraće svega 89 Bohema modela, u čast 89 godina od Praga Alfa pobede na uličnoj trci koja se održala na 1.600 kilometara puteva u Čehoslovačkoj 1933. godine. Cene za ovaj superautombil startuju sa 1,31 miliona evra i proizvodnja će prema očekivanjima startovati drugom polovinom sledeće godine.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group