Šta ubrzava od nule do sto za svega 3,5 sekundi i poseduje 800V mogućnosti punjenja? Ukoliko ste pomislili na Porsche Taycan model, pogrešili ste, jer ove impresivne specifikacije zapravo pripadaju potpuno novom Kia EV6 modelu...
Baziran na kompanijinoj prvoj posvećenoj platformi za električna vozila, EV6 predstavlja revolucionarno vozilo i novi pravac kompanije Kia. Ovo je potpuno vidljivo sa spoljne strane jer EV6 dolazi sa novom “Opposites United” dizajnerskom filozofijom kompanije. Novi pravac zadužen je za isticanje pozitivnih sila i prirodne energije, istovremeno uključujući kontrastne kombinacije oštrih stilskih elemenata i skulpturalnih formi.
Pored korporativnih detalja, EV6 poseduje stilski eksterijer sa vitkom prednjom maskom okruženom prepoznatljivim farovima sekvencijalnih elemenata. Nešto niže možemo videti aerodinamički branik sa pravougaonim usisnicima vazduha i malim vartiklanim letvicama na spoljnim ivicama.
Pored toga što je prednji deo novog modela veoma interesantan, profil automobila zaista se ističe putem kratke haube, koja prati fluidnu liniju karoserije. Zatamnjeni A stubovi omogućuju vizuelno proširivanje staklene kupole, dok uspravna linija dodatno vizuelno ističe dužnu dimenziju automobila.
Ovo nisu jedine stilske karakteristike koje EV6 poseduje, jer je tu i plutajući krov i gornji zadnji spojler, koji se proteže oko stranica vozila. Ovaj stabilizator kanališe vazduh ka donjem spojleru, sa dodatnom funkcijom ekstenzije fluidnih štopaljki automobila.
Po pitanju veličine, EV6 meri 4.680 mm u dužini, 1.880 mm u širini i 1.550 milimetara u visini, sa bazom točkova od 2,900 milimetara.
Ponuda počinje sa ulaznim modelom koji dolazi sa standardnom baterijom od 58 kWh, zaduženom za napajanje motora na zadnjoj osovini, jedinice dobre za 168 ks i 350 Nm obrtnog momenta. Varijanta sa pogonom na svim točkovima dobija drugi električni motor koji kombinovano donosi 232 ks i 605 Nm obrtnog momenta. Ulazni segment nove linije EV6 modela omogućuje ubrzanje do sto za 6,2 sekunde.
Sa nešto jačim baterijskim pakovanjem od 77,4 kWh, druga opcija omogućuje kupcima veći prelazni opseg i moćniji električni motor, zadužen za stvaranje 225 ks i 350 Nm obrtnog momenta. Varijanta sa pogonom na svim točkovima razvija 321 ks i 605 Nm obrtnog momenta, što omogućuje vozilu ubrzanje do sto iz mesta za 5,2 sekunde i prelazni opseg od 510 kilometara, između dva punjenja.
Na vrhu opsega nalazi se EV6 GT verzija, koja je ekskluzivno dostupna sa pogonom na svim točkovima i poseduje baterijsko pakovanje većeg prelaznog opsega. Pogonski sklop stvara kombinovani izlaz od 577 ks i 740 Nm obrtnog momenta. Ovo je prilično impresivno i omogućuje vozilu da ubrza do stotke iz mesta za 3,5 sekundi, što ga zvanično stavlja ispred modela Porsche Taycan 4S.
Ukoliko nastave da ubrzavaju, vlasnici bi na kraju trebalo da stignu sa EV6 GT modelom do targetirane maksimalne brzine od 260 km/h. Pored velike brzine, ovaj model poseduje prelazni opseg od 405 kilometara i diferencijal ograničenog proklizavanja, sa pratećim softverom, koji obećava dinamičnu vožnju i savršene upravljačke karakteristike.
N.Đ.