Dizajneri automobila su tokom godina uložili velike napore kako bi prikrili ili eliminisali potrebu za bočnim retrovizorima na koncept modelima, dok se u stvarnom svetu ova evolucija odigrava nešto drugačije.
Za razliku od nenametljivih objektiva kamera koji su zamenili konvencionalne elemente u prototipovima automobila, proizvođači počinju da nude sve veće i veće bočne retrovizore, kako bi pomogli da vozači vide bolje iza sebe i sa strane svog vozila, dok istovremeno poštuju sve standarde sigurnosti.
Jasno je da će u jednom trenutku, ova staklena ogledala postati stvar prošlosti, jer će ih kompanije napuštati zarad video panela, ali do tada oni moraju da čekaju promenu u zakondavstvu. Međutim, prošlog meseca je ova ideja došla na korak bliže realnosti u Japanu, koji je postao prva zemlja koja je dozvolila vozilima da koriste kamere umesto retrovizora.
Video ogledala će verovatno evoluirati u veliko tržište tehničkog biznisa i zaliha, s tim što će zemlja izlazećeg sunca svojim kompanijama dati blagu prednost u samom startu dozvolivši im već automobile bez retrovizora.
Na stranu to što će postati veoma profitabilna industrija, sistemi bazirani na kamerama poseduju i prednosti u stvarnom svetu. Oni mogu da smanje otpor, poboljšaju efikasnost potrošnje goriva i poprave izgled samog vozila, pružajući širok pogled koji može videti sve mrtve uglove. Ovi sistemi takođe mogu poboljšati vidljivost, digitalno kompenzujući odsjaj, u dubokoj tami, pa čak i prilikom kišnog vremena.
Ichikoh će biti jedan od prvih dobavljača koji će ponuditi digitalne retrovizore, dok će njegovog prvenca predstavljati retrovizor sa pogledom na zadnju stranu i posedovanjem duple funkcije. Nazvan Smart Rear View Monitor, sistem je ušao u proizvodnju 28 juna i namenjen je posebno svim kupcima koji će ga koristiti u vozilima koja bi trebalo da se nađu u prodaji na japanskom tržištu avgusta meseca, dok za sada kompanija Ichikoh i dalje identifikuje svoje mušterije samo kao proizvođače automobila iz ove zemlje, koji planiraju da koriste njihove video monitore u srednjim klasama automobila, ne toliko zvučnih imena.
N.Đ.