HONDA CIVIC 1.6 i-DTEC

Dizajnerski gledano, reč je o svojevrsnoj evoluciji, dok se prave novosti kriju pod poklopcem motora… 

Dobra vest je da ono što je predugo nedostajalo u Honda liniji, stiže uskoro. Novi 1.6-litarski turbodizel motor, sa 118 KS stići će na tržište Evrope krajem 2012.

 godine. 

Ovaj novi motor je, kako kažu u Hondi, najlakši dizel motor na svetu, teži otprilike isto ili manje kao ekvivalentni benzinski motor. Uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, kao standard, novi Civic će pored 2.2-litarskog dizel modela, ponuditi i ovaj, koji će se takmičiti sa modelima poput VW Golf Bluemotion, nudeći emisiju ispod 100g/km CO2. 

Dizajnerski gledano, reč je o svojevrsnoj evoluciji koja donosi više zaobljenih linija u odnosu na futurističkog prethodnika, ali i titulu najaerodinamičnijeg automobila u klasi, sa koeficijentom otpora vazduha od svega 0.27 Cd. 

Izuzetno je konkurentan i za svaku preporuku, ako ne i izuzetan. Isporuka snage je malo neravnomerna, mada se odlično ponaša na manje od 1500o/min u višem stepenu i vozi se po gradu udobno, čak i ako morate da prebacite u niži stepen za dobro ubrzanje. 

Pri većim brzinama dobro se pokazuje, sa odličnim menjačem, mada automobil koji je testiran nije bio tako prefinjen pri bilo kojoj brzini, kao njegovi najbolji rivali, uz primetan zvuk motora koji ulazi u kabinu, čak i kada motor nije bio pod velikim opterećenjem.

 Kada se doda gas, motor dobro reaguje, bolje nego 1.6 TDI jedinica koju koristi Volkswagen Group i generalno osećaj je nešto manje „zategnut“ kod većeg ubrzanja. Uglađeni šestostepeni menjač je veliki plus. 

Deveta generacija Honde Civic namenjena evropskom tržištu dugačka je 4300 mm, široka 1700 mm i visoka 1440 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2595 mm. 

Ulazni benzinski agregat od 1.4 litara razvija 100 KS, a u kombinovanom evropskom ciklusu troši svega 5.4 l/100 km, uz emisiju CO2 od 129 g/km. Nešto veći, 1.8-litarski benzinac isporučuje 142 KS, a dostupan je uz ručni i automatski menjač. Prvu opciju krasi prosečna potrošnja od 5.8 l/100 km i emisija CO2 od 137 g/km, dok se druga zadovoljava sa 6.3 l/100 km i emisijom od 148 g CO2/km.   

Dizelski 2.2-litarski i-DTEC troši svega 4.2 l/100 km u kombinovanoj vožnji i emituje 110 grama CO2 po pređenom kilometru. Potentni dizelski agregat popraćen je start-stop sistemom, što bi na kraju trebalo da rezultira smanjenjem prosečne potrošnje za 15 posto u odnosu na prethodnika, odnosno količine emisija CO2 za 29 grama po pređenom kilometru. 

Kako neslužbeno saznajemo, ostatak pogonske mehanizacije će sačinjavati revidirani benzinski motori od 1.4 i 1.8 litara, dok će se krajem 2012. godine u ponudi naći i predstavljeni 1.6-litarski dizelaš. 

Manabu Nišimae, predsednik Honda Motor Europe, na Salonu automobila u Ženevi, objavio je zvaničnu informaciju o emisiji CO2 za i-DTEC dizel motor od 1.6 litara, koja iznosi 95 g/km. Kada se uzmu u obzir karakteristike ovog 1.6 i-DTEC motora i sve što ovaj proizvođač nudi u standardnom paketu, Honda Civic sa ovim motorom je jako dobar izbor. Ako i cena ovog automobila bude konkurentna, sigurno je da će biti prvi izbor mnogih kupaca i da će se lako izboriti sa konkurencijom. 

Nova Honda Civic namenjena evropskom tržištu će se proizvoditi u fabrici Swindon, u Velikoj Britaniji, a u salonima je možemo očekivati početkom iduće godine.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group