Evropska premijera potpuno novog Nissan Qashqai modela

Više slika

Više slika

Nissan je predstavio svoju potpuno novu Qashqai liniju, treću generaciju popularnog krosovera sa preko tri miliona prodatih jedinica u Evropi...

Najprodavaniji model starog kontinenta sada se našao u ponudi sa potpuno novim elektrifikovanim pogonskim sklopovima i novim stilskim karakteristikama japanskog proizvođača. Poslednje izdanje krosover modela kompanije Nissan dolazi sa nešto oštrijim eksterijernim linijama, muževnijim obrisima i većom V-Motion prednjom maskom, praćenom uglađenim LED matrix farovima i “bumerang” dnevnim svetlima.

Atletksa figura novog Qashqai automobila još više je istaknuta jakim bočnim linijama koje se protežu čitavom dužinom karoserije, dok po prvi put u istoriji linije, Nissan svojim kupcima nudi opcione dvadesetoinčne aluminijumske točkove. Pored toga, redizajnirana serija Nissan Qashqai modela nešto je veća od prethodnih varijanti, sa 35 mm više u dužini, 32 mm u širini i 25 mm u visini automobila, što je usklađeno sa povećanjem šasije od 20 milimetara. Svi kupci imaće opciju izbora između jedanaest različitih boja i pet opcija dvotonskih kombinacija, što čini ukupno 16 dostupnih varijacija.

Jedno od najvećih poboljšanja moguće je videti u enterijeru putničke kabine, gde slavni Nissan Qashqai teži ka postavljanju novih standarda u segmetu, dodajući premijum karakteristike prepoznatljivom dizajnu i poboljšanoj funkcionalnosti. Nissan je veoma ponosan na svoje prekidače visokog kvaliteta i dugmiće taktilnog osećaja, ali je dodatno unapredio i sve prateće tehnologije, takođe.

Instrument satovi sada poseduju digitalnu jedinicu visoke rezolucije sa 12,3 inča u prečniku, namenjenu pružanju izbora različitih podesivih rasporeda za isticanje mnogobrojnih informacija, od položaja navigacije, sadržaja informativno zabavnog sistema i svih ostalih tehnoloških sistema koji mogu biti aktivirani putem predivno dizajnirnaih prekidača smeštenih na upravljaču. U standardnom paketu enterijerne ponude nalazi se novi podižući displej sa 10,8 inča, koji je ujedno i najveći u celokupnom segmentu.

Novi informativno zabavni sistem emituje svoj sadržaj putem devetoinčnog tačskrin displeja visoke rezolucije i poseduje sve NissanConnect servise, Android Auto i bežični Apple CarPlay sistem. Ugrađena WiFi konekcija dovoljna je za sedam uređaja, a dolazi u pratnji osam USB portova smeštenih napred i pozadi radi punjenja različith uređaja.

Nešto veća konstrukcija novog Nissan Qashqai modela, ujedno i prvenca japanskog brenda koji u Evropi korsiti CMF-C platformu alijanse, namenjena je dostizanju veće praktičnosti, sa prtljažnikom prostranijim za pedeset litara u poređenju sa prethodnim, što je omogućeno pomoću dvadeset milimetara dužeg podnog dela i direktna je posledica poboljšane pozicije vešanja sa zadnje strane. Zadnja vrata se na novoj liniji otvaraju pod uglom od devedeset stepeni, omogućujući olakšan pristup bebama i maloj deci smeštenoj u svojim sedištima pozadi.

Nissan je već najavio da će novi Qashqai biti dostupan sa potpuno električnim opsegom motora, koji uključuju dva poluhibridna benzinca, kao i inovativni e-Power pogosnki sklop brenda, sa samopunjivim, potpuno hibridnim sistemom.

Opseg 2021 Nissan Qashqai startuje sa poluhibridnom DiG-T turbo četvorocilindričnom jedinicom, zapremine 1,3 litra. Ovaj poluhibrid dostupan je sa dva izlaza od 138 i 156 ks, a dolazi uparen sa manualnim šestostepenim ili Xtronic CVT menjačem kompanije Nissan. Pogon na svim točkovima takođe je dostupan, ali on dolazi jedino u kombinaciji agregata sa 156 ks i CVT transmisije.

Novi e-Power hibridni pogonski sklop razlikuje se od ostalih samopunjivih modela na tržištu jer koristi ICE motor kao generator električne energije samo onda kada nije povezan za pokretače vozila, a ovaj sistem kombinuje benzinsku jedinicu varijabilne kompresije sa 1,5 litara zapremine i 154 ks sa električnim agregatom dobrim za 187 ks.

Rezultat ovog pogonskog sklopa predstavlja krosover vozačkih karakteristika nalik onim u električnim modelima, jer je električna jedinica primarno zadužena za pokretanje točkova. e-Power sistem kompanije Nissan aktivira motor sa unutrašnjim sagorevanjem samo u slučaju preke potrebe, uvek radeći u svom optimalnom prelaznom ospegu namenjenom maloj potrošnji goriva i snižavanju CO2 emisija.

Sa druge strane, potpuno električni deo e-Power varijante nudi automatski odgovor sa osećajem visokog obrtnog momenta, bolje ubrzanje od tradicionalnih rivalskih hibrida, istovremeno održavajući svoje komponente pri niskim rotacijama u minuti. e-Pedal sistem kompanije Nissan takođe je prusutan, omogućujući Qashqai e-Power verziji da bude vožena samo putem pedale gasa, baš kao u slučaju električnog Leaf modela.

Potpuno novi Nissan Qashqai poseduje i poslednju verziju ProPilot vozačke asistencije japanskog brenda, ovoga puta nazvanu ProPILOT with Navi-link sistem, dostupan samo u Xtronic modelima. Ova tehnologija omogućuje ubrzanje automobila do krstareće brzine i njeno održavanje, zajedno sa njegovim usporavanjem do nule u gustim saobraćajnim centrima i kreni/stani gradskim vožnjama. U slučaju da vozilo ostane nepokrento manje od tri sekunde prilikom nastavljanja toka saobraćaja ispred njega, sistem ponovo preuzima kontrolu automatski.

Ovaj unapređeni ProPilot sistem sada komunicira sa radarima za uočavanje mrtvog ugla modela Qashqai kako bi pomogao prilikom korekcija upravljanja, čitanja znakova i korišćenja podataka iz navigacionog sistema radi podešavanja brzine automobila na otvorenom putu.

N.Đ.

Izvor: Nissan

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group