Evo i zvaničnih informacija - GLA klasa

Mercedes nam je, kao što se očekivalo, u potpunosti otkrio kako će izgledati njegov novi kompaktni crossover baziran na A klasi. Reč je o modelu GLA koji će premijerno nastupiti na ovogodišnjem frankfurtskom auto salonu, nakon čega će se otvoriti knjiga narudžbi, a prve isporuke se očekuju početkom naredne godine.



Glavnu konkurenciju biće mu modeli poput Audija Q3, BMW-a X1 i Range Roverovog Evoque. Ovo je četvrti Mercedesov model koji se bazira na MFA platformi, odnosno možemo reći na A klasi. 

Kako se moglo očekivalo GLA je, spolja, viša i mišićavija A klasa, dok je unutrašnjost, kao i većina bogate sigurnosne i infotainment opreme, skoro u potpunosti preneta iz hatchbacka. Uostalom, najbolje bi bilo pogledati priloženi video zapis i galeriju.

Dimenzije ovog automobila iznose 4417/1804/1494 mm, a međuosovinsk razmak je 2699 mm, dok je zapremina prtljažnika 421, odnosno 836l. 

Benzinsku ponudu čine GLA 200 i GLA 250, koje pokreće 1,6, odnosno 2,0 4-cilindrični turbo motori. Prvi razvija snagu od 156 KS (115 kW), a drugi 211 KS (155 kW). Sa druge strane ljubitelji dizela će moći izabrati između verzija GLA 200 CDI i GLA 220 CDI, a obe će pokretati 2,2 4-cilindrični turbo motori. Slabija verzija razvija snagu od 136 KS (100 kW), a snažnija 170 KS (125 kW). Kasnije bi trebala stići i AMG verzija čiji bi 2.0 turbo trebao razvijati snagu od 360 KS.

GLA 250 će dakle biti najsnažniji model u ponudi sa prosečnom potrošnjom od 7,1 l/100 km, dok će GLA 200 CDI biti najslabiji i najekonomičniji sa prosečnom potrošnjom od 4,3 l/100 km. Solidnim rezultatima sa jedne strane pridonosi pogonski sklop uparen sa stop-start sistemom, a sa druge tu je i odlični koeficijent otpora vazduha od 0.29.

Vredi pomenuti i da će 4Matic sistem pogona na sva četiri točka (po potrebi do 50% obrtnog momenta na zadnju osovinu) biti opciono dostupan kod GLA 250 i GLA 220 CDI. Prvi sa njim dostiže 100 km/h za 6,5 sekundi, dok mu najveća brzina iznosi 233 km/h. Standardnu opremu čini pogon na prednje točkove sa kojim standardno dolazi i 6-stepeni manuelni menjač. Tu je i opcija automatskog menjača 7 stepeni prenosa, koji je pak standardni deo opreme u 4Matic verzijama.

O.R.


Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group