Majstorstvo neverovatnih brzina i neprikosnovenih sila u vanvremenski elegantnom dizajnu oduvek je bilo ključni deo Bugatti DNK…
W16 Mistral, najekstremniji roadster model ovog brenda i poslednji ulično legalni pozdrav W16 motoru, predstavlja remek delo koje proslavlja simbiotski vrhunac dizajna i inženjeringa.
Emilio Šervo, CTO Bugatti Rimac, izjavio je: “Upravljanje termodinamikom i aerodinamikom efikasno je ključ za postizanje više od 420 kilometara na čas u automobilu otvorenog krova, čak i kada on poseduje 1600 KS, koje dobija od možda najnaprednijeg automobilskog motora ikada kreiranog. Moramo veoma dobro razmišljati o tome kako oblikujemo W16 Mistral i protok vazuha kroz i oko automobila, kako bismo delikatno balansirali hlađenjem i aerodinamikom. Ipak, naravno, ovo moramo činiti sa osećajem za eleganciju po kom su Bugatti modeli poznati. U pitanju je automobil koji je dizajniran sa svrhom, ali istovremeno odiše osećajem vanvremenskog”.
Kombinacija čiste umetničke vizije i majstorskog savladavanja zakona fizike je neprimetno spojen od strane Bugatti dizajnerskih i ižnenjerskih timova. U prednjem delu W16 Mistral možemo primetiti novu, širu, dublju i više trodimenzionalnu iteraciju slavne Bugatti rešetke hladnjaka u obliku potkovice, koja dozvoljava hladnjaku namenjenom za visoke temperature da se hrani jednim usisnikom, dajući usisnicima koji se nalaze sa strane mogućnost da se fokusiraju na obezbeđivanje vazduha isključivo interkulerima.
Protok vazduha oko prednjih uglova dobio je dva usisnika – jedan se nalazi pored točka, dok je drugi integrisan unutar novog dizajna trodimenzionalnih farova. Vazduh se dalje navodi od prostora visokog pritiska do onog sa niskim koji se nalazi u prostoru točkova, što bi ranije kreiralo turbulenciju i otpor, i uticalo na performanse W16 Mistral modela.
Ahim Anšajt, direktor dizajna Bugatti Rimac, izjavio je: “Frontalnim izgledom automobile dominiraju ovi veliki usisnici. Dok je taj deo očigledno delo Bugatti brenda, potrudili smo se da u njemu kombinujemo detalje naših retkih automobila – Divo, Centodieci i La Voiture Noire. Vetrobransko staklo se obmotava u elegantnom motivu vizira, dok prednji deo postaje vertikalniji, kako bi kreirao dizajn koji je istovremeno oblikovan zarad brzine i lepote”.
Sa novim roadster profilom, tim je inkorporirao novu verziju Bugatti C-linije, koja tradicionalno obeležava profil Chiron modela. Dizajnerska linija koja se obmotava oko usisnika sa strane, sada se povezuje sa gornjom ivicom prozora, a potom se trodimenzionalno transformiše na gornjoj ivici vetrobranskog stakla. Krucijalna za vizuelni identitet W16 Mistral modela, koji deluje kao da skače unapred, ova linija nije bila nimalo laka za kreiranje.
“Kako bismo ovo uradili kako treba, morali smo da odvojimo usisnik vazduha za motor od usisnika za hladnjak ulja”, nastavlja Ahim. “Ukoliko ih zadržimo zajedno, usisnici sa svake strane automobila morali bi da budu povećani izvan svih proporcija. Umesto toga, vratili smo se na Veyron 16.4 Vitesse i Type 57 Roadster Grand Raid inkorporirajući motorni usisnik iza naslona za glavu putnika. Ovo rešenje je istovremeno elegantno, funkcionalno i bezbedno; vitki bočni usisnici su proporcionalno savršeni i dovode vazduh isključivo u hladnjake ulja, dok usisnici motora naslona za glavu stvaraju ogroman osećaj zvučne drame, istovremeno radeći na zaštiti putnika u slučaju prevrtanja."