Dvoboj ultra-elitnih hiperautomobila

Više slika

Više slika

Ako zapravo imate dovoljno novca da razmatrate kupovinu modernog Ferrari ili Lamborghini modela, ali vam svi deluju slično, onda verovatno želite nešto daleko ekskluzivnije…

Dobrodošli u svet kreatora butik superautomobila, gde stanuju brendovi kao što su Apollo, Pagani, Rimac i mnogi drugi. Ipak, danas ćemo našu pažnju usmeriti prema W Motors i Zenvo brendovima, a posebno Lykan Hypersport i TS1 GT modelima.

Ovo su dva veoma različita automobila u svojoj osnivi, ali je njihova svrha jedna i sasvim ista: Ferrari vašeg komšije će izgledati sasvim prosečno pored vašeg ljubimca, što i nije tako lak zadatak kada se radi o egzotičnim proizvodima poput Ferrari 488 ili Lamborghini Huracana.

Koliko para toliko muzike

Pa, šta Lykan Hypersport model čini toliko posebnim? Možemo reći da sve počinje od njegove šasije kreirane sa konstrukcijom od karbonskog kompozita, koja mu pomaže da teži samo 1.400 kilograma. On je i manji i lakši od Zenvo TS1 modela, pa iako nema podjednaku količinu snage, Lykan zapravo ima bolju brzinu.

Lykan Hypersport pokreće twin 3.7 litarski motor sa turbo punjačem i šest cilindara u ravni, koji šalje 780 konjskih snaga i 960 Nm obrtnog momenta na zadnje točkove, putem sedmostepenog dualnog automatic kvačila i diferencijala ograničenog proklizavanja. To vam je dovoljno za ubrzanje do stotke iz mesta za samo 2.7 sekunde, do 200 kilometara na čas za 9.4 sekunde, dok iz W Motors tvrde da njihov superautomobil može ići brzinom od čak 395 kilometara na čas.

Evo kako se TS1 Gt poredi sa tim: težak je 1.580 kilograma, a pokreće ga twin 5.8 litarski V8 motor sa superpunjačem, koji je dobar za 1.104 konjske snage i 1.139 Nm obrtnog momenta. Na pravoj liniji, TS1 GT će do stotke ubrzati sa ravno tri sekunde, pre nego što dosegne maksimalnih, elektronski ograničenih 275 kilometara na čas.

Dakle, on ima više snage, veći obrtni momenat, malo više kilaže i samim tim, neznatno duže vreme ubrzanja i maksimalnu brzinu, koja je, moramo još jednom napomenuti, elektronski ograničena.

Pitanje je da li takva razlika u performansama može opravdati razliku u ceni ova dva modela. Kada se pojavio, Zenvo TS1 GT koštao je 1.2 miliona dolara, dok Lykan Hypersport košta oko tri puta više od toga. Znamo da je tri puta brži, ali, da li je toliko poseban? Obratimo sada pažnju na izgled.

Dva veoma drugačija dizajnerska jezika

I dok su oba ova modela egzotična i agresivna, moramo priznati da TS1 možda nije baš toliko futuristički nastrojen kao Lykan, kada se radi o njegovom dizajnu. Lykan ima sve te oštre uglove i linije zbog kojih deluje kao da je iz svemira pao na zemlju. Potom, tu je i enterijer, gde se ova dva modela dodatno razlikuju.

Danski superautomobil ima trkački fokusiranu kabinu bez previše detalja, sa dovoljno pogodnih osobina, poput klimatske kontrole u dve zone, touchscreen multimedija sistema sa GPS, Bluethooth i iPod povezivanjem, sportski volan sa prilagođavanjem, karbonska sportska sedišta, kontrolu krstarenja, električne prozore, pristup bez ključa, vazudšne jastuke za vozača i suvozača, pretinac za rukavice i karbonsku pregradu za prtljag.

Lykan, sa druge strane, nudi nešto više premijum opcija, poput kamere pozadi, rutera za 3G internet, devetoinčnog holografskog displeja sa Interactive Motion tehnologijom, jedanaestoinčnog informativno zabavnog ekrana osetljivog na dodir, premijum zvučnog sistema i integrisanog hard diska. On takođe ima karbonski finiš centralne konzole, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, električne retrovizore, kontrolu klime, Bluetooth, satelitsku navigaciju, daljinsko zaključavanje i uređaj za praćenje koji se ugrađuje na zahtev.

Na kraju, u ovoj multi milionskoj ultra ekskluzivnoj klasi, sve se svodi na lični ukus. Ako novac ne predstavlja pitanje, koji biste model vi odabrali?

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group