Proizvođač pneumatika Continental nedavno je najavio da su daleko pametniji senzori pritiska na putu...
Nemački gumarski mag najavio je da radi na dizajniranju senzora koji će biti uključeni u vlakna njegovih guma, kako bi očitavali njihovu debljinu i upozorili vozača kada je vreme za novi komplet.
Ovi novi senzori će konstantno skupljati podatke o potrošnji pneumatika, njihovim deformacijama i karakteristikama prilikom upotrebe, a sa pametnim softverima, ove informacije postaju veoma jasne vozaču za razumevanje.
Continental je sada otišao korak dalje i predstavio je potpuno novu liniju koncept točkova i kočionih sistema koji su posebno dizajnirani za električna vozila. Za razliku od tradicionalnih kočionih sistema, kompanija Continental nudi inovativne petokrake komponente koje su pričvršćene za ram točkova. Klešta kočnica su zatim postavljena na nosač točka kod osovine, dok je disk postavljen na fiksiranu noseću zvezdu.
Ovaj kompleksni dizajn pospešuje brojne stvari. Pre svega, veoma je lakši od tradicionalnog točka i kočionog sistema. Drugo, on obećava da će biti daleko tiši od standardnih kočnica i na kraju, trajaće duže. Zapravo, regenerativne kočnice koje koriste električna vozila cepaju diskove, tako da definitivno neće trajati čitav vek automobila, a svi vlasnici će s vremena na vreme morati da zamene pločice.
Razmatrajući ovaj inovativan dizajn, direktor razvoja kočionih, šasijskih i sigurnosnih sistema kompanije Continental Pol Linhof izjavio je: "U električnim vozilima veoma je važno da vozač potroši što je manje energije moguće na kočiono trenje."
"Tokom usporavanja, momentum vozila pretvara se u električnu energiju, koja putuje u generator kako bi povećala prelazni opseg vozila. Upravo zato vozači mogu da nastave sa pritiskanjem pedale, ali to ne znači da su kočnice na točkovima aktivne takođe."
N.Đ.