CLA Coupé, CLA Shooting Brake and GLA sada pod brendom EQ Power

Mercedes‑Benz Cars kontinuirano povećava svoj asortiman plug-in hibrid modela pod brendom EQ Power. Sa modelima CLA 250 e Coupé, CLA 250 e Shooting Brake i GLA 250 e, Mercedes-Benz upotpunjuje gamu EQ Power vozila u segmentu porodice kompaktnih automobila sa trećom generacijom hibridnog pogona. Novi modeli se mogu naručiti u proleće ove godine, dok se dolazak na tržišta očekuje samo nekoliko nedelja nakon toga.

Za nova kompaktna EQ Power vozila, u prvom planu su (električni) užitak u vožnji i pogodnost za svakodnevnu upotrebu. Ovo pokazuju i istaknute karakteristike modela:

Električni domet od71-79 km (NEDC)

Električna snaga 75 kW

Snaga 160 kW

Obrtni momenat 450 Nm

Sistem punjenja naizmeničnom strujom (AC) do 7.4 kW

Sistem za punjenje jednosmernom strujom (DC) do 24 kW

Skoro da ne postoje ograničenja za tovarni prostor

Vozila koja pripadaju Mercede-Benz porodici kompaktnih vozila poseduju poprečno montirane motore. Kompaktna hibridna vučna glava razvijena je za 8G-DCT menjač sa dvostrukim kvačilom koji sledi iste tehničke principe kao i odgovarajuća komponenta na vozilima sa uzdužno ugrađenim motorom. U pitanju je sinhroni motor sa stalnom pobudom u vidu unutrašnjeg rotora. Stator je ugrađen u kućište pogonskog sklopa, dok je vlažna spojnica sa malim stepenom gubitaka integrisana u rotor motora. Hlađenje statora i rotora u skladu sa potrebom omogućava maksimalne snage motora i stalan izlaz snage i obrtnog momenta bez ikakvih poteškoća.

Po prvi put u Mercedes-Benz vozilima, motor sa unutrašnjim sagorevanjem pokreće elektromotor – kompaktni hibridi nemaju zasebni 12-voltni starter/pokretač.

Pregršt snage donosi izuzetno uživanje u vožnji

Električni motor postiže snagu od 75kW. Zajedno sa četvorocilindarskim motorom zapremine 1,33 litara, proizvodi se snaga od 160kW (218 KS) iobrtni momenat od 450 Nm. Zahvaljujući EQ Power električnom motoru, ova vozila reaguju na ubrzanje veoma brzo i isporučuju impresivne performanse: na primer, kod modela A250e za ubrzanje za 0 do 100 km/h je potrebno 6.6 sekundi,dok je maksimalna brzina 235 km/h.

Litijum-jonska baterija visokog napona sa maksimalnim kapacitetom od približno 15.6 kW koristi se kao skladište električne energije. Novi kompaktni modeli mogu se puniti naizmeničnom ili jednosmernom strujom. Odgovarajuća utičnica nalazi se na desnom bočnom zidu vozila. To znači da se kompaktni plug-in hibrid modeli mogu puniti na wallbox punjaču snage 7.4kW sa naizmeničnom strujom (AC) u roku od 1h 45 minuta od 10-100 % SoC (state of Charge). Za jednosmerno (DC) punjenje na 24 KW, baterija se može napuniti od 10-80% SoC za oko 25 minuta.

Baterije se proizvode u Deutsche ACCUMOTIVE, kompaniji koja je u potpunom vlasništvu Daimlera. Visoko-naponska baterija je vodeno hlađena i teži približno 150kg.

Pametno pakovanje

Inovativni izduvni sistem omogućava izuzetno pametno pakovanje: da bi se omogućilo samo minimalno smanjenje kapaciteta prtljažnika u poređenju sa sestrinskim modelima bez hibridnih motora, izduvni sistem se završava u centralno pozicioniranom otvoru ispod poda vozila, sa zadnjim prigušivačem smeštenim u tunelu za prenos. Integrisanjem rezervoara za gorivo u instalacioni prostor osovine stvara se dodatna prostorija ispod zadnjih sedišta za visokonaponsku bateriju.

Kompaktna vozila su opremljena trećom generacijom plug-in tehnologije. Njegove funkcije uključuju posebno inteligentnu operativnu strategiju zasnovanu na ruti, uzimajući u obzir faktore poput navigacionih podataka, ograničenja brzine i rute. Operativna strategija uzima u obzir celokupnu planiranu rutu i daje prednost električnom načinu vožnje za najosetljivije deonice rute.

Sa predstavljanjem MBUX-a (Mercedes-Benz User Experience) prethodni režimi rada svih EQ Power modela su pretvoreni u programe vožnje. To znači da su u svakom Mercedes-Benz plug-in hibridu dostupni novi pogonski programi „Electric“ i „Battery Level“. To je slučaj od samog početka za kompaktne modele. Maksimalne električne performanse mogu se iskusiti u „Električnom“ režimu. Motor sa unutrašnjim sagorevanjem se uključuje samo ako vozač koristi okidač na papučici gasa. U režimu "Električni", nivo rekuperacije energije može se izabrati i preko poluge iza volana. Poluge na upravljaču omogućavaju izbor pet različitih nivoa otpora (DAUTO, D+, D, D- i D--).

Takođe su dostupni i modovi Comfort, ECO i Sport. Prema zadatim zahtevima, vozač je u mogućnosti da daje prednost električnoj vožnji, stavlja naglasak na dinamiku vožnje u kombinovanom režimu vožnje ili daje prednostpogonu na motor sa unutrašnjim sagorevanjem, na primer kako bi se štedeo električni domet.

Jedna važna karakteristika komfora je kontrola klimatizacije vozila pre početka putovanja, koja se može aktivirati putem mobilnog telefona. Kapacitet za vuču kompaktnih hibrida je impresivan sa 1600 kg.

Podaci na prvi pogled

 

A 250 e

A 250 e Saloon1

B 250 e

CLA 250 e1Coupé

CLA 250 e
 Shooting Brake

GLA 250 e

Broj cilindara / raspored

4/redni

Zapremina (cc)

1332

Snaga benzinskog agregata
(kW/KS pri broju obrtaja)

118/160 pri 5500 +/- 1.5%

Obrtni moment benzinskog agregata (Nm pri broju obrtaja)

250 pri 1620

Snaga elektčnog motora (kW)

75

Obrtni moment elektčnog motora (Nm)

300

Ukupna snaga (kW/KS)

160/218

Obrtni moment (Nm)

450

Ubrzanje 0-100 km/h (s)

6.6

6.7

6.8

6.8

6.9

7.1

Maksimalna brzina (km/h)

235

240

235

240

235

220

Maksimalna brzina, električni motor (km/h)

140

Kombiovana potrošnja goriva od (l/100 km)

1.5-1.4

1.4

1.6-1.4

1.5-1.4

1.6-1.4

1.8-1.6

Kombinovana emisija CO2 2 od (g/km)

34-33

33-32

36-32

35-31

37-33

42-38

Kapacitet baterije (kWh)

15.6

Kombinovana potrošnja električne energije (kWh/100 km)

15.0-14.8

14.8-14.7

15.4-14.7

15.1-15.0

15.5-14.8

16.1-15.5

NEDC domet električnog motora (km)

74-76

75-77

70-77

72-79

69-76

64-71

WLTP domet električnog motora (km)[2]

60-68

61-69

56-67

60-69

58-68

53-61


90 odsto svakodnevnih potreba može se završiti u potpuno električnom režimu

Uz pomoć EQ Ready App, koja je besplatna za preuzimanje, Mercedes-Benz utvrdio je koliko u proseku traju putovanja osoba koje su zainteresovane za e-mobilnost. Rezultati to pokazuju da:

90 odsto svih putovanja kraće je od 50 kilometara,

96 odsto svih putovanja kraće je od 100 kilometara i

99 odsto svih putovanja kraće je od 400 kilometara

Domet prosečnih udaljenosti po putovanju varira na pojedinim tržištima, u rasponu od nešto više od osam kilometara u Hong Kongu do nešto više od 27 kilometara u Holandiji, gde je posebno veliko interesovanje za e-mobilnost. To znači da se 90% svakodnevnih putovanja može obaviti vožnjom isključivo na električni pogon sa dostupnim plug-in Mercedes-Benz modelima.

Mercedes me Charge pomaže kod punjenja na putu

Kao kod korišćenja napajanja u domaćinstvu, npr. na Mercedes-Benz Wallbox uređaju, praktično i jednostavno punjenje je moguće i tokom putovanja. To je zato što MBUX infotainment sistem (Mercedes-Benz User Experience) pomaže vozaču u pronalaženju stanica za punjenje. MBUX sistem razume govor, omogućavajući vozaču da krene u pretragu jednostavnom komandom: „Hej Mercedes, pronađi stanice za punjenje u blizini“.

Preko Mercedes me Charge, vozači plug-in hibridnog modela mogu opciono da dobiju pristup jednoj od najvećih svetskih mreža za punjenje, sa preko 300 različitih operatera u Evropi (opštine, javni parking, autoputevi, tržni centri, itd.). Zahvaljujući navigaciji, Mercedes-Benz kupci mogu lako pronaći ove stanice i dobiti pogodan pristup stanicama za punjenje putem Mercedes me Charge kartice, Mercedes me aplikacije ili direktno iz automobila. Za to nisu potrebni posebni ugovori: osim jednostavne autentifikacije, kupci imaju koristi od integrisane funkcije plaćanja jednostavnim obračunom nakon što su jednom registrovali način plaćanja. Svaki postupak punjenja rezerviše se automatski. Pojedinačni procesi naplate jasno su navedeni u mesečnom računu.

 

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2020. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group