Serija 5 i E klasa su automobili koji definišu svoj segment, modeli koje svi konkurenti pokušavaju da nadmaše, a u isto vreme i ljuti protivnici...
Nešto kao Ayrton Senna i Alain Prost, Real Madrid i Barselona, Ferrari i Lamborghini...
Od kada je BMW lansirao seriju 5, odmah su krenula poređenja sa E klasom. Bitno kod ovih modela u odnosu na jefitnije automobile, je da ih ne prodaje samo prestiž i ime, već i dizajn. Kupci kupuju nove modele, a nemaju problem čak ni da menjaju tabor.
U prošlosti, stvari su bile mnogo jednostavnije. Ako ste voleli komfor i bili ste pomalo konzervativni, onda biste kupili Mercedes, dok ste za uzbuđenje u vožnji i sportski izgled, uzimali BMW. Poslednjih par godine došlo je do promene, pa Stuttgart više rizikuje, a Minhen igra na sigurno.
Tako je i sa serijom 5 2017. Nešto je drugačija od serije 7, ali ćete morati da se pomučite da pronađete nešto stvarno novo, osim zadnjih svetala. Možete da kažete da E klasa izgleda skoro identično kao S, ili C klasa i bili biste u pravu, osim što je Mercedes napravio ozbiljan skok u odnosu na prethodne generacije.
Mercedes je zaobljeniji, za novim zadnjim delom, veoma specifičan, dok je serija 5 "klasična". Paket opreme je sada kod Mercedesa mnogo bitnija stavka, pa možete mnogo da izgubite izborom pogrešnog paketa opreme, dok je kod BMW-a to skoro nebitno.
Jedna stavka gde su oba modela ostala verna tradiciji je kabina. E klasa je stavila akcenat na luksuz i komfor, dok kod serije 5 centralna konzola stavlja akcenat na vozača.
Što se tiče ponude motora, ona je skoro ista kod oba modela. Turbo 2.0 i 3.0 benzinci i dizeli, kao i plug in hibridni model. Čak će i dolazeće sportske varijante biti skoro identične, M5 i E 63 AMG. Specifikacije im biti skoro identične, sa najmanje 600ks i pogonom na sva četiri točka.
O.R.