Aston Martin i njegov F1 tim rade na razvoju novog Valhalla modela

Više slika

Više slika

Kompanija Aston Martin voli imena koja startuju slovom V i do sada smo imali priliku da vidimo modele kao što su Vanquish, Vantage, Valkyrie, Valour i Victor, sa dugo najavljivanom Valhalla serijom koja je već trebalo da bude u garažama vlasnika...

Međutim, poslednjepomenuti automobil još uvek nije spreman, ali je britanski proizvođač sada makar potvrdio da će se on ipak pojaviti na tržištu. Predivni Valhalla model je prvi put predstavljen 2019. godine sa V6 hibridnim agregatom, ali je nakon razmatranja on pojačan V8 jedinicom 2021. godine.

Dve godine kasnije i dalje nema nikakvih naznaka proizvodnog automobila, dok javnost nije imala priliku da vidi bilo kakav prototip na testiranjima zbog toga što prvi funkcionalni primerak neće stići na ulice sve do kraja ove godine, kako je proizvođač sam izjavio. Uprkos svemu i na veliko iznenađenje, britanski brend i dalje očekuje da će njegov superautomobil stići u proizvodnju 2024. godine.

Naravno, ovde veze kompanije Aston Martin i Formula 1 šampionata stupaju na snagu. U saopštenju za štampu, koje je pripremljeno kako bi se otklonile bilo kakve sumnje u postojanje njihovog modela, kompanija Aston Martin potvrdila je da su karakteristike Valhalle slične Ferarri automobilima, dodajući da se ona udružila sa Aston Martin Performance Technologies Formula One timom kako bi joj pomogao u razvoju materijala, aerodinamike i dinamike vožnje superautomobila.

Sa razvojem Formula 1 automobila, veći deo Valhalla modela može biti kreiran i oblikovan upotrebom kompjuterskog modeliranja i simulatora. Iako prvi pravi automobil neće stići sve do kraja ove godine, Aston Martin već zna na koji će način on funkcionisati, jer kako njegovi inžinjeri tvrde, 90% dinamičke postavke je već definisano u simulatorima, sa nekim od tih kilometara odvozanim od strane F1 majstora, Lensa Strola i Fernanda Alonsa.

Kilometraža koja bude prevaljena na pravom putu zasnivaće se više na proveri ovih sumuliranih podataka, otkrivanju toga kako će 600 kg sile potiska pri brzini od 240 km/h uticati na automobil u realnom svetu i nastojanju da se ispeglaju bilo kakvi problemi koje hibridni V8 pogonski sklop i njegov menjač, koji snagu šalje na sve četiri strane, potencijalno mogu imati. Ispraćen sa tri električna motora i dva turbo punjača, V8 motor radilice ravnog nivoa prema tvrdnjama u ovoj kombinaciji isporučivaće 998 ks, sa dve jedinice smeštene napred koje će obezbediti pravo vektorisanje obrtnog momenta.  

Kako britanski proizvođač tvrdi, čak će i putnička kabina ovog modela pružati F1 osećaj zbog toga što je kreirana prema uputstvima njegovog Formula 1 tima. U kokpitu pedale su podignute lažnim podom i kadice od ugljeničnih vlakana mogu biti nagnute kako bi se oponašao osećaj vožnje u Grand Prix trkačkom modelu.

Aston Martin navodi da će Valhalla koristi aktivne tehnologije kako bi redukovala praznine između standardne vožnje i profesionalne na trkačkoj stazi, ali će svaki od 999 automobila koji će biti proizvedeni koštati masivnih 755.000 evra, što samo znači da je potreban bankovni balans Formula 1 vozača kako bi se jedan odvezao kući.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group