AMG V8 čini Aston Martin DB11 još besnijim

Više slika

Više slika

Stigla nam je nova verzija modela DB11...

Nova varijanta ove linije poseduje V8 motor, efektno jeftiniju, manju i daleko ekološki ispravniju alternativu ravnoj V12 jedinici koja se nalazila u prethodnim modelima.

V8 motor poseduje 4 litre zapremine, što ga na određenim tržištima čini daleko lakšim po pitanju poreza od V12 jedinice sa 5,2 litra zapremine. U Velikoj Britaniji ove beneficije nisu toliko krucijalne, ali je cena novog Aston Martin automobila za 13.000 funti jeftinija od prošlog sa V12 motorom i iznosi 144.900 funti.

Zapravo postoji nešto još interesantnije od smanjenja troškova. Ovaj motor dolazi direktno iz pogona kompanije AMG, sa kojom Aston Martin poseduje saradnju poslednjih dana, a on je upravo ona esencijalna četvorolitarska jedinica sa dve turbine i osam ventila koja se nalazi u svim sportskim AMG GT automobilima, sa 503 ks i 675 Nm obrtnog momenta.

Ovo je snaga koju motor poseduje u GT varijantama modela, ali Mercedes je nedavno tjunirao cifre, tako da DB11 sada koristi nešto više njegovih kapaciteta. Ovakav poslovni potez pruža veoma moćnom motoru značajnu konnkurenciju na ostrvu.

Ključne cifre iznose četiri sekunde za sprint od nule do sto i 300 km/h maksimalne brzine, što je za 0,1 sekundu i 20 km/h više od V12 mašine, ali emisija CO2 od 28.5mpg i 230g/km predstavlja poboljšanje za velikih 15%.

AMG je takođe dodatno tjunirao ove V12 jedinice novim ECU programom i ličnim izduvnim sistemom iz svojih pogona. Nova linija DB11 poseduje isti osmostepeni automatski menjač kao i V12 DB11, sa identičnim odnosima. Međutim, novi model dolazi sa novim kompletom pedala duplo manjeg hoda, što njihov odgovor čini daleko kraćim.

Manji motor označava manje kilograma, tako da je novi V8 DB11 lakši za 115 kg od svog V12 rođaka, ali, na kraju i dalje poseduje ukupnu težinu od 1.706 kg. Sa druge strane, nova jedinica uspostavlja bolji balans automobila, koji je sada prebačen za 51% na zadnju stranu, za koliko je opterećenje bilo veće na prednjem delu kod modela sa V12 jedinicom. Ovo deluje kao mali balansni prelaz u procentima, ali svako ko je glasao na prethodnom referendumu u EU, zna koliko su njegove cifre bitne.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group