Premijera automobila održana je na posebnim događajima u istorijskim središtu MINI-ja, u Londonu, sa istovremenim javnim debijem nove generacije na Los Angeles i Tokyo Motor Show-u.
Duži, širi, viši…Sa svakom novom generacijom MINI se sve više udaljava od svog legendarnog pretka. Uprkos tome, nova MINI generacija MINI garantuje još efikasniju vožnju i velikodušnu ponudu dodatne opreme. Novi MINI je zapravo potpuno novi model, da dizajnom koji se nije toliko promenio u odnosu na prethodne modele, iako se odmah primete suptilne dizajnerske intervencije.
Novi MINI zasniva se na BMW-ovoj UKL1 platformi te će biti prvi automobil u svojoj klasi sa prednjim svetlosnim sklopovima u potpunosti izvedenim sa LED tehnologijom dok će LED svetla biti 100-posto zastupljena i u zadnjim svetlosnim grupama.
Nova generacija MINI modela je 98 mm duža, 44 mm šira i 7 mm viša od starih modela, dok je i međuosovinski razmak povećan za 42 mm na ukupno 2.495 mm. Kao rezultat ovih povećanih dimenzija novi MINI nudi više prostora u unutrašnjosti kao i 211 litara prtljažnog prostora što je povećanje od 30 posto.
Prilikom lansiranja na tržište novi MINI biće dostupan sa tri turbo agregata sa start/stop tehnologijom. Početni Cooper model pokretaće novi 1.5-litarski 3-cilindrični turbo motor koji dostavlja 136 KS i razvija maksimalan obrtni moment od 220 Nm (230 Nm s overboost funkcijom). S takvim agregatom, novi MINI ponudiće potrošnju od samo 4,4 l/100km uz prateće emisije CO2 od 105 g/km.
Izraziti sportista, Cooper S, koristi novi 2.0-litarski 4-cilindrični turbo benzinski motor sa 190 KS i 280 Nm (300 Nm uz overboost). Potrošnja ovog motora procenjena je na 5,6 l/100km uz emisije CO2 od 133 g/km.
Izvor: BMW Group
A.N.