2014 Maserati Quattroporte GTS

Šesta generacija Quattroporte modela...


Ispod haube 2014 Maserati Quattroportea GTS se nalazi 3.8l V8 motor sa duplim turbo punjačima koji ima mnogo nove tehnologije. Kao što istorija dikitra, Maseratijev pogon se montira od strane Ferrarija u Maranellu. Nova verzija ima 530 ks i 710 Nm obrtnog momenta. U poređenju sa prethodnom generacijom, nova ima 80 ks i 200 Nm obrtnog momenta više. 

Maserati je smanjio zapreminu motora za skoro jedan litar, ali, zahvaljujući turbo punjačima i direktnom ubrizgavanju, ovaj automobil ima 530 ks koje su dostupne na 6.800 rpm. Normalni obrtni momenat od 650 Nm  je dostupan između  2000 i 4000 rpm, ali to se može povećati na 710 Nm između 2250 i 3500 rpm.

Standardni ZF AT8-HP70 osam stepeni automatski menjač je napravljen samo za novi model i naslednik je odlazećeg šestostepenog automatskog menjača koji je bio karakterističan za prethodni model.  Novi menjač ima pet modova: Auto Normal, Manual Normal, Manual Sport i I.C.E. Auto Normal mod je podešavanje koje se koncetriše na prebacivanje brzina pri manjim brzinama kako bi se obezbedio maksimalan konfort i uštedilo na gorivu. Auto Sport prebacuje na sportsko menjanje brzina pri velikom broju obrtaja kako bi se kreirala veća senzacija. Kada se prebaci u manuelni mod, onda vozač može da menja brzine pomoću pedala iza volana ili menjača. Kada se aktivira Manual Sport, sve odluke su na vozaču. 2014 Maserati Quattroporte GTS se može naručiti sa pogonom na zadnje ili sve točkove. Mi mislimo da je bolje da se uzme model sa pogonom na sva četiri točka, jer će zbog svoje težine i snage bolje prijanjati na put. Ali pogon na zadnje točkove povećava zabavu.

I pored kreiranja automobila sa velikim luksuznom i malom potrošnjom, bilo je potrebno izvući veću snagu iz V8 motora. Prethodni model je imao 1900 kilograma, što znači da je novi model lakši za 100 kilograma. Gubitak kilograma je ispraćen smanjenem kubikaže motora za skoro jedan litar, odnosno sa 4.7l motora se prešlo na 3.8l motor sa duplim turbo punjačima. 

Novi motor, koji ima 530 ks, dozvoljava novom Maseratiju da predstavi neke neverovatne podatke. Naime, on ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 4.7 sekunde, što govori da je ovo najbrži Maserati sa četvoro vrata ikada napravljen. Takođe, ima maksimalnu brzinu od 307 km/h. Interesatno je da je ovaj automobil najbrži u istoriji kompanije, naravno, odmah posle MC12 modela koji je imao moćni V12 motor ispod haube. Još jedna interesatna stvar je vreme za koje 2014 Maserati Quattroporte GTS dostiže 200 km/h, odnosno potrebno mu je svega 14.7 sekundi. Za potpuno zaustavljanje pri brzini od 100 km/h su mu potrebna 34 metra.

Unutra, Maserati je drugačiji od svojih rivala. On kombinuje luskuz i funcionalnost. Pored toga, izuzetan je dodatni prostor koji je napravljen povećanjem međuosovinskog razmaka, posebno kada se sedi pozadi. TMC sistem koji se nalazi u ovom automobilu se kontroliše putem ekrana od 8.4 inča. Sistem uključuje radio, satelitsku navigaciju i DVD player. Takođe, ima i Bletooth pomoću kojeg se povezuju Android i Apple uređaji. 

Quattroporte model je najveći Maseratijev automobil. Njegovo telo nije pravljeno samo za gledanje, već i za aerodinamiku. Ima ravan pod koji ima nekoliko aerodinamičkih karakteristika pomoću kojih se optimizuju performanse tako što spustaju koeficijent otpora i drže sistem hladnim pri brzini od 300 km/h. Kada sednete iza volana ovog automobila odmah možete da uočite razliku u odnosu na prethodni model, tj. imate osećaj kao da je Quattroporte model odrastao. Prethodni model se osećao kao teška, ali brza limuzina. Potrebno je da napomenemo da kada jednom sednete u novi model, nikada se nećete vratiti u stari. Šta je još ostalo? Motor? Motor je postao manji i bolji.

2014 Maserati Quattroporte GTS ima mnogo rivala. Pre svega, tu su nemački automobili kao što su BMW M5, Mercedes Benz E63 i Audi RS7. Naravno, tu je i Jaguar XFR- S. Svi oni imaju jače motore, međutim, Maserati je italijanska rasa. Ako se odlučite za ovaj automobil, uvek možete da kažete da vozite Maserati, što nije nimalo mala stvar.

A. D. 

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group