Novi BMW R 1200 GS u Beogradu

U okviru MotoPassion izložbenog prostora u okviru Sajma automobila u Beogradu, Delta Motors po prvi put izlaže BMW motocikle. Motocikli koji svakako najviše privlače pažnju su dugoočekivani BMW skuteri, BMW C 600 Sport i BMW C 650 GT, ali i novi BMW R 1200 GS, o kojem danas pišemo...

„BMW GS“ koncept duže od 30 godina predstavlja otelotvorenje uživanja u vožnji i želje za avanturom. Ovo se naročito odnosi na GS motocikle sa opposed-twin „boxer“ motorom. „Veliki GS“ dozvoljava vozačima da istraže najudaljenije uglove sveta – ideja koja je već inspirisala brojne svetske putnike da krenu na svoja putovanja. 

Ali GS je bio, i još uvek jeste, mnogo više od ovoga. Bilo da ste u potrazi za sportskom vožnjom po vijugavim seoskim putevima, izvrsnom brzinom na autoputevima, opuštenom vožnjom sa putnikom ili avanturom po grubim terenima – svaki GS je svojevremeno nudio ove mogućnosti, i to se sa novom verzijom neće promeniti. 

Jedinstveni kocept velikog travel enduro motocikla sa snažnim boxer motorom i autentičnim šarmom je i danas voljen od strane ljubitelja motocikala širom sveta. Nije „veliki BMW GS“ sa boxer motorom uzalud, već duže vreme, neprikosnoveni lider u svom tržišnom segmentu, kao i najprodavaniji model u BMW Motorrad selekciji. BMW sada počinje novo poglavlje u GS istoriji: najpopularniji travel enduro na svetu je doveden do savršenstva. 

Izazov: Kako se dodatno poboljšati nakon devet godina na vrhu. 

Čak i u svojoj devetoj godini proizvodnje, aktuelni BMW R 1200 GS svojim izvanrednim konceptom i inovativnom tehnologijom još uvek postavlja standarde u svom segmentu. Sa preko 170,000 prodatih motora, on je najuspešniji i najprodavaniji travel enduro na svetu. 

Dakle izazov sa kojim se odsek za razvoj BMW Motorrad-a bio suočen bio je značajan: dalja optimizacija GS motocikla - trodecenijske ikone – njegovo poboljšanje u svim sferama, kao i opremanje inovativnom tehnologijom, kako bi se osigurala njegova popularnost i u budućnosti. 

Razvojni ciljevi novog BMW R 1200 GS:

  • Dalje poboljšanje ukupnih performansi – bez zapostavljanja ustanovljenih vrednosti.
  • Usavršavanje turing mogućnosti.
  • Povećavanje off-road mogućnosti.
  • Postizanje sjajnih performansi u travel enduro segmentu
  • Pripremiti se za budućnost po pitanju buke i izduvnih gasova.
  • Vešanje sa vrhunskim upravljanjem, optimalnom vučom i poboljšanim off-road performansama.
  • Povećati aktivnu i pasivnu bezbednost.
  • Osigurati jedinstveni BMW Motorrad dizajn u tipičnom GS stilu.
  • Osigurati vhunski kvalitet koji je karakteristika BMW Motorrad-a. 

Novi dizajn boxer motora sa vazdušnim/vodenim hlađenjem, vertikalnim protokom , integrisanim menjačem i kardanskom osovinom na levoj strani. 

R 1200 GS je, u nastojanju da se postignu pomenuti ciljevi, u potpunosti redefinisam, naročito po pitanju koncepta pogona. 

Ispunjavanje predviđenih budućih uslova vezanih za buku i emisiju izduvnih gasova, kao i ostvarivanje performansi ka kojima se teži, osigurano je , između ostalog, promenom u sistemu za hlađenje. Boxer motor u novom R 1200 GS i dalje koristi vazdušno/tečno hlađenje, međutim, ulje je zamenjeno mešavinom glikola i vode. 

Takozvano precizno hlađenje (princip sličan onom koji se koristi u Formuli 1) uključuje samo one elemente motora koji se hlade rashladnom tečnošću i koji su naročito izloženi termalnom naporu. Motor i dalje koristi hlađenje vazduhom i time je očuvan karakterističan izgled opposed twin boxer motora. Njegova dva hladnjaka su mala i neprimetno integrisana. 

Protok je sada vertikalan umesto horizontalnog, što omogućava poboljšano punjenje, a u kućište motora je integrisan šestostepeni menjač kao i mokro kvačilo sa anti-hopping funkcijom, umesto suvog kvačila koje je ranije korišćeno. Sa izlaznom snagom od 92kW (125 konjskih snaga) na 7700 obrtaja i 125 Nm na 6500 obrtaja, novi motor nudi vrhunsku snagu i performanse u okviru travel enduro segmenta. 

Težina samog motora, prema DIN-u, je 238kg, uključujući standardni BMW Motorrad Integral ABS. 

E-gas i kontrola krstarenja 

Elektromotorni pokretač gasa se sada prvi put koristi na GS motociklu. Komande vozača se direktno prosleđuju senzorom u ručici gasa ka sistemu za kontolu motora; ovo zatim reguliše ventil gasa elektronskim putem. Upotreba E-gas sistema donosi značajan napredak u smislu kontrole i brzine odziva na komandu. Štaviše, vozač može da prilagodi karakteristike motora situaciji na putu preko pet režima vožnje (opcioni dodatak). Takođe je moguće uključiti funkciju elektronskog tempomata (opcioni dodatak). 

ASC i režimi vožnje kao opcioni dodaci: pet režima – „Rain“, „Road“, „Dynamic“, „Enduro“ i „Enduro Pro“. 

Kako bi mogao da se prilagodi pojedinačnim potrebama vozača, novi BMW R 1200 GS nudi pet režima vožnje. Vezan za njih je i Automatska Kontrola Stabilnosti (ASC) sa specijalnom enduro konfiguracijom. Ako se odabere ova opcija, BMW Motorrad ABS, ASC i poluaktivno vešanje, ako je ono ugrađeno, se prilagođavaju profilima ovih pet režima. 

Poluaktivno vešanje: opcioni BMW Motorrad Dynamic ESA za optimalnu dinamiku vožnje u svakoj situaciji. 

Novo poluaktivno vešanje BMW Motorrad Dynamic Elektronsko Podešavanje Vešanja (ESA) otvara novi niz mogućnosti i nudi maksimalnu bezbednost i performanse u vožnji. Dynamic ESA prati vertikalno kretanje prednjeg i zadnjeg točka, kao i druge parametre, preko senzora u opruzi, i prilagođava  tvrdoću vešanja uslovima vožnje i manevrima koji se izvode. 

Nova šasija sa cevastim čeličnim ramom i posebno prilagođenim dimenzijama guma, 120/70 R19 napred i 170/60 R17 pozadi. 

Šasija koristi potpuno novi ram od cevastog čelika sa bolt-on zadnjim ramom. Uz novodizajnirani Telelever napred i EVO Paralever nazad, ovo je ishodilo daljim povećanjem torzione krutosti, stabilnosti u vožnji i preciznosti upravljanja. Optimizovano upravljanje rezultat je poboljšane geometrije šasije i duže oscilirajuće ruke koja poboljšava vuču, posebno u vožnji preko grubog terena.

Unikatna karekteristika novog R 1200 GS su gume veličine 120/70 R19 napred i 170/60 R17 pozadi, posebno prilagođene da poboljšaju performanse. 

Prerađen kočioni sistem sa zračno postavljenim Brembo Monobloc kočionim čeljustima i BMW Motorrad Integral ABS-om u osnovnoj opciji. 

Kočioni sistem R 1200 GS je takođe intenzivno prerađen. Sada postoje zračno postavljene Brembo Monobloc kočione čeljusti napred, i veći kočioni disk nazad. 

U skladu sa BMW Motorrad principom „Safety 360°“ novi GS je, u osnovnoj verziji, opremljen BMW Motorrad ABS sistemom. 

Prvi motor na svetu sa LED glavnim svetlom i integrisanim dnevnim svetlom za veću bezbednost. 

Čak i u standardnoj verziji, novi R 1200 GS ima optimizovano glavno svetlo. Kako bi bio još vidljiviji tokom dana, BMW Motorad nudi dnevno svetlo kao opciju. Za odličnu osvetljenost puta, i time veću bezbednost i noću i danju, LED glavno svetlo sa integrisanim dnevnim svetlom se prvi put ikada ugrađuje u motor. Ono je spoj inovativne LED tehnologije i sofisticiranog koncepta protiv zagrevanja i kondenzacije.

Elektronski sistem sa novim napajenjem i Multi-Controller za BMW Motorrad Navigator IV. 

Novi R 1200 GS ima inovativni sistem napajanja sa poboljšanom funkcionalnošću, kakav se već koristi u modelima sa šest cilindara K 1600 GT i GTL. Kao i ranije, CAN bus (Controller Area Network) i LIN bus tehnologija (Local Interconnect Network) omogućavaju jednostavnije električne instalacije u poređenju sa konvencionalnim sistemima. Bivša centralna elektronika vozila je podeljena na dve odvojene kontrolne jedinice. 

Multi-Controller dozvoljava brzo i zgodno upravljanje BMW Motorrad Navigator IV sistemom. Nalazi se na unutrašnjoj strani rukohvata volana. Ovo znači da odabir funkcija manje odvlači pažnju i ne zahteva da se ruka skloni sa volana. 

Aerodinamički optimizovano i ergonomično vetrobransko staklo kojim se upravlja jednom rukom. 

Novo vetrobransko staklo na modelu R 1200 GS nudi poboljšanu zaštitu od vetra i vremenskih uslova i smanjuje buku u vožnji. Prilagođavanje je jednostavno: lako dostupnim i ergonomično postavljenim točkićem se upravlja korišćenjem jedne ruke. 

Novi R 1200 GS ima mnogo opcija za podešavanje sedišta i optimalni komfor tokom vožnje. Sedište vozača se sada može podesti po visini i po nagibu, a sedište putnika se može pomerati po dužini, kako bi se postigla optimala udaljenost između vozača i putnika. Novi volan se lako može okrenuti ka gore i osigurava još bolju poziciju vozača za off-road vožnju. Visoko i nisko sedište, kao i podesivi oslonac za noge i podesive nožne kontrole upotpunjavaju izbor specijalne dodatne opreme.

Za sve dodatne informacije: DELTA MOTORS, Radnička 8, Beograd

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group