Sve o modelu Fiat 500L Nacionale

Fiat 500L je mini MPV sa petoro vrata, baziran na dizajnu Fiata 500 i nazvan Fiat L0 (ili Ellezero) tokom razvoja. Prvobitno planiran da bude lansiran 2011. godine, ali je predstavljanje odloženo do ženevskog auto sajma 2012...

 

Fiat 500L je krenuo u internacionalnu prodaju krajem 2012. U SAD i Velikoj Britaniji na proleće 2012. Planirano je da se model 500l prodaje u preko 100 zemalja. Dizajniran je da bude konkurencija Citroen C3 Picasso modelu, Ford B-Max, i sličnom konceptu kao i Fiat 500L - Mini Countryman. Cena Fiata 500L je od starta planirana da bude ispod 15.000€, a verzija "Pop Star" sa 1.6 dizel motorom je planirana da bude najprodavaniji primerak. 

 

Detalji i dimenzije Fiat 500L modela

Slovo L u imenu 500L stoji za Large/Lounge, i Fiat 500L je dugačak 4,140mm, 1,780 širok i 1,660mm visok. Napravljen je na platformi General Motorsa nazvanoj GM Fiat Small platform. 

Na lansiranju je bio dostupan sa izborom od 2 benzinska motora i dva dizela. Prvi 1.4 u dve varijante, sa 99ks i TwinAir sa 104ks, oba sa šestostepenim menjačem. Tu je i 1.3 turbo dizel sa petostepenim menjačem, a kasnije je dodat i 1.6 dizel. 

Ono što je posebno kod Fiata 500L je mogućnost ugradnje Lavazza espresso mašine, što ga čini prvi automobilom na svetu sa tom opcijom. 

 

Verzije Fiata 500L

Od kada je predstavljen, ponudi je dodato nekoliko modela ovog automobila. Prvi je Fiat 500L Trekking koji je prvi put predstavljen 2012 u Los Anđelesu, Kalifornija. 

Vizuelno je izmenjen sa većim kliringom od originalnog 500L modela, podignut je za 13mm i pruža veću zaštitu automobila, koji je porasta u dužinu 11mm i dobio agresivno dizajnirane detalje. 

 

 

 

Drugi model je Fiat 500XL koji je dizajniran za prevoz 7 putnika, time što je povećana dužina vozila za 150-200mm. Ovaj model ima tri reda sedišta, a u poslednjem redu ima mesta za 2 putnika. Osim toga automobil bi trebalo bi da ima i veći prtljažnik za oko 100 litara.


Fiat 500XL


Tu je i model Fiat 500X, SUV verzija koja je najavljena 2012, a početak prodaje se očekuje tokom 2014 u fabrici Melfi. Novi automobil deli ime i dizajnerska rešenja sa Fiatom 500L i zameniće Fiat Sedici



Motori u Fiatu 500L

Na većini tržište, model 500L je ponuđen sa nekoliko opcija benzinskih i dizel motora. Dvocilindrični 0.9 Twin Air i četvorocilindrični 1.4 favorit većine, a tu su i 1.3 i 1.6 Multijet dizeli. U Severnoj Americi Fiat 500L je dostupan samo sa turbo 1.4 motorom, koji nije dostupan u Evropi. Motor 0.9 Twin Air sa pogonom na metan je dostupan na samo nekim tržištima Evrope. 

Svi benzinski motori su opremljeni sa šestostepenim menuelnim menjačem, a opcija automatskog menjača je dostupna samo u Americi. Model 1.3 dize je dostupan sa petostepenim manuelnim menjačem, ili poluautomatskim nazvanim "MTA Dualogic". Dizel 1.6 je dostupan samo sa šestostepenim manuelnim menjačem. 

 

Model

Motor

Menjač

Snaga

TorqueObrtni momenat

Emisija

0.9 Natural Power TwinAir

875 ccI2

6-speed manuelni

80 PS (59 kW; 79 hp) @ 5500 rpm

140 N·m (103 lb·ft) @ 2000 rpm

105 g/km

0.9 Turbo TwinAir

875 cc I2

6-speed manuelni

105 PS (77 kW; 104 hp) @ 5500 rpm

145 N·m (107 lb·ft) @ 2000 rpm

112 g/km

1.4 16V FIRE

1368 ccI4

6-speed manuelni

95 PS (70 kW; 94 hp) @ 6000 rpm

127 N·m (94 lb·ft) @ 4500 rpm

145 g/km

1.3 16V MultiJet 2

1248 cc I4

5-speed manuelni

85 PS (63 kW; 84 hp) @ 3500 rpm

200 N·m (148 lb·ft) @ 1500 rpm

110 g/km

1.3 16V MultiJet 2

1248 cc I4

5-speed automatik

85 PS (63 kW; 84 hp) @ 3500 rpm

200 N·m (148 lb·ft) @ 1500 rpm

105 g/km

1.6 16V MultiJet 2

1598 cc I4

6-speed manuelni

105 PS (77 kW; 104 hp) @ 3750 rpm

320 N·m (236 lb·ft) @ 1750 rpm

117 g/km

1.4 Turbo MultiAir

1368 cc I4

6-speed manuelni

162 PS (119 kW; 160 hp) @ 5,500 rpm

250 N·m (184 lb·ft) @ 2,500 rpm

 

1.4 Turbo MultiAir

1368 cc I4

6-speed automatik

162 PS (119 kW; 160 hp) @ 5,500 rpm

250 N·m (184 lb·ft) @ 2,500 rpm

 

 

Zanimljiv je Fiatov izbog da na vozilu ove veličine ponudi motore litraže 0.9. Prema Fiatu motor sa 105ks daje 4.01 L/100km, ali iskustvo vozača kaže da je ova cifra daleko od istinite. Modeli sa 1.4 motorom i dizelima su više nego spremni da povuku ovaj automobil, iako se u jednom delu obrtaja osećaju vibracije na dizel motorima. Ukoliko ste ljubitelj dizela, 1.6 verzija je za vas. 


Proizvodnja Fiata 500L

Fiat 500L se proizvodi u Fiatovom pogonu u Kragujevcu, bivšem pogonu Zastave. Iako je prvobitno bilo planirano da se proizvodnja radi u fabrici Mirafiori u Turinu, zbog loših odnosa sa radnicima, celokupna proizvodnja je izmeštena iz Italije. 

 

Verzije Fiata 500L

Gore pomenuti "Pop Star" je jedan od dva osnovna modela. Dizajniran je sa svetlim bojama enterijera i eksterijera. Model "Easy" kreće sa istom cenom kao i "Pop Star", ali imaju "normalnije" boje i dolaze sa nešto više opreme : električnim podizačima na zadnjim prozorima i parking senzorima. Vrh ponude je Fiat 500L Lounge, koji je i najskuplji. Dolazi sa presvučenom tablom, full klimom, automatski svetlima i brisačima osetvljim na kišu. Naravno, svu ovu opremu možete da stavite i na jeftinije modele, ukoliko ste raspoloženi, što može daleko da poveća cenu osnovnog modela. 

 

Fiat 500L karakteristike

Da li je ovaj porodičan automobil stvarno srpeman za porodicu? Da, ima mnogo detalja koji pokazuju da su inžinjeri iz Fiata tokom razvijanja 500L modela imali na umu svakodnevne potrebe jedne porodice. Gepek je prostran sa svojih 343 litre, vrata od gepeka se lako zatvaraju jednom rukom. Sva vrata na automobilu su lagana, prostora u kabini ima više nego dovoljno, vidljivost kroz A stubove je zadovoljavajuća, automobil je lepo osvetljen, prostora za noge i glavu ima u izobilju kao i za dečija sedišta na zadnjoj klupi. Ako se odlučite za Fiat 500L Lounge model dobijate i ogorman panoramski krov. 

Kao i regularni Fiat 500, ima detalja koje ne biste očekivali od Fiata. Plastične kontrole klime koje su preuzete sa Alfa Romeo Giulietta  modela, su prenisko, a ručice za brisače i migavce su "neprijatne". Ipak 500L sa svojim enterijerom odaje utisak da može da podnese dosta korišćenja, iako fensi dizajn ne treba mešati sa nemačkim kvalitetom i izdržljivošću. Veoma je bezbedan - Fiat 500L je dobio 5 zvezdica na NCAP testu i dolazi sa 6 airbagova kao standardnom opremom. 

 

Fiat 500L Nacionale

Kakav je Fiat 500L u vožnji?

Niko ne kupuje ovu vrstu automobila zbog uzbuđenja, iako Ford sa svojim B-Max modelom i Mini Countryman daju dozu adrenalina u vožnji. Fiat 500L se drži udobne vožnje, bezbedan je i lak za vožnju, a za mnoge, to je sve što traže. Skidamo kapu Fiatu što je konačno uspeo da postavi vozača u veoma udoban položaj za vožnju za razliku od modela Fait 500 i Panda. Sedišta su daleko udobnija takođe, iako su "ružnija". Menjanje brzina je poboljšano, ručica je duža, menjanje lakše i preciznije. 

Ako pokušate da vozite 500L kao da je Abarth verzija (iako Fiat ne planira da je ponudi, kao konkurenciju Mini Countryman JCW modelu), naići ćete na understeer i podsetiće vas da je visok, to jest da ćete ga lako prevrnuti. Tvrđe vešanje bi definitivno pokvarilo ugođaj u vožnji po gradu, koje je ovako udobno čak i na 17icama felnama i prijatnije nego kod Minija. 

 

Fiat 500l na kredit

Građani Srbije sporazumom između Fiata i vlade imaju posebne pogodnosti prilikom kupovine Fiat 500l modela. Ovako bi taj kredit trebao da izgleda : Fiat 500L na kredit 112.5€ mesečno, NKS 1.99%, EKS 2.54%, kamata 471.44€

 

Kredite nude razne banke, na primer Credit Agricole

 

  • Valuta kredita: RSD indeksiran u EUR
  • Kriterijumi za indeksiranje: indeksiran u EUR
  • Iznos kredita: 1.000 – 10.000 EUR
  • Period otplate: 13 - 72 meseca
  • Učešće: minimum 30%
  • Nominalna kamatna stopa: 1.80% + 3M Euribor
  • Trošak obrade zahteva: 0%
  • Bez troškova delimične ili prevremene otplate kredita

 

Reprezentativni primer:

* Kamatna stopa je promenljiva i definiše se primenom tromesečnog Euribora i fiksnog dela.  Vrednost tromečnog Euribora za II kvartal iznosi 0.206%, a fiksni deo 1.78%. EKS obračunata na dan 01.04.2013. Dospeće rate svakog 5. u mesecu. U EKS ulaze troškovi menica 50 RSD, troškovi izveštaja kreditnog biroa 246 RSD, trošak održavanja računa 190 RSD mesečno za klijente bez zarade.

 

Instrumenti obezbeđenja:

  • solo blanko menica bez protesta, sa meničnim ovlašćenjem
  • administrativna zabrana
  • bez zaloge i kasko osiguranja za iznose kredita do 10.000 EUR
 
Očigledno je da su uslovi za kupovinu ovog automobila daleko bolji nego za druge modele, ali proverite sve uslove pažljivo, pre nego što se odlučite za ovu varijantu. 
 

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group