Dok su političari zauzeti prebrojavanjem poena u trgovinskim ratovima, radnici u američkim fabrikama ponovo broje – poslednje dane na poslu…
Volvo Group je najavio otpuštanje oko 800 radnika u svojim američkim fabrikama, navodeći kao glavni razlog tržišnu nesigurnost izazvanu, pogađate, carinama.
Otpuštanja će pogoditi tri ključna pogona: fabrici Mack Trucks u Makandžiju (Pensilvanija) i dve Volvo fabrike u Dablinu (Virdžinija) i Hagerstaunu (Merilend). Iako se radi o "samo" 4% američke radne snage Volvo brenda, realnost za pogođene radnike nije ništa manje teška – otkazi su otkazi, bez obzira na procente.
Prema saopštenju kompanije, narudžbine za teške kamione su opale usled nestabilnosti tržišta, pada cena prevoza i straha od budućih regulativa. A zatim dolazi nezaobilazni dodatak: efekat tarifa.
Jer, iako Volvo proizvodi kamione u SAD, tarife na uvozne delove ipak pogađaju proizvodne linije. I svaki šraf iz Evrope ili Azije sada nosi i dodatni teret carinskih nameta.
Ovaj slučaj samo je deo šire slike – nakon što je Ford zamrznuo izvoz u Kinu, Nissan smanjio proizvodnju najprodavanijeg modela, a Lotus i Mitsubishi praktično zatvorili vrata američkog tržišta, sada i Volvo oseća posledice "zaštitnih" mera koje su, izgleda, najviše ugrozile baš one koje su trebalo da zaštite.
Paradoks je očigledan: u pokušaju da se zaštiti američka industrija, zapravo se reže njena najvažnija arterija – radna mesta.
Volvo Group, sa sedištem u Švedskoj, vlasnik je Mack Trucksa od 2000. godine, ali više nema direktne veze sa Volvo Cars, koji je danas pod kontrolom kineskog Geely brenda.
I dok se igra velikih imena i vlasničkih struktura nastavlja iza zatvorenih vrata, oni koji svakodnevno sklapaju kamione ostaju – ispred vrata, sa kovertom u ruci.