Nakon meseci finansijskog posrtanja, Nissan razmatra prodaju svoje centralne poslovne zgrade u Jokohami kako bi ostao solventan…
Ova odluka, koja zvuči kao kraj jedne ere, nije samo korak u restrukturiranju, već doslovan prodajni potez poslednje nade. Zgrada, koja vredi oko 100 milijardi jena (približno 698 miliona dolara), mogla bi biti prodata do marta 2026. godine.
Nissan je svoj HQ izmeštao iz Tokija u Jokohamu 2009. godine, simbolišući tadašnju snagu, obnovu i ambicije kompanije. Danas, ista ta zgrada postaje teret koji se mora unovčiti kako bi kompanija mogla da zatvori čak sedam od svojih 17 fabrika u svetu.
Tarife koje je administracija Donalda Trampa uvela u aprilu dodatno su zakomplikovale situaciju. Japanski proizvođači, pa tako i Nissan, nadaju se dogovoru koji bi mogao da smanji ili ukine ove carinske namete, ali trenutna stvarnost je surova: prihoda nema dovoljno, a rashodi ne opraštaju.
U najrealnijem scenariju, Nissan bi mogao da proda sedište i potom ga iznajmljuje, slično potezu koji je McLaren povukao u Velikoj Britaniji. Ali i to je samo privremeni flaster na već otvorenu ranu.
Japanska vlada, suočena sa ozbiljnom pretnjom po celokupnu automobilsku industriju, počela je da pruža konsultantske i finansijske usluge proizvođačima i dobavljačima. Ipak, ništa od toga ne može zameniti strateški mir koji je do juče bio standard u velikim kompanijama poput Nissana.
Kako je izjavio predsednik Japanskog udruženja proizvođača automobila, Masanori Katajama: "Nismo još odlučili kako ćemo se nositi s Trampovim tarifama. Još uvek nismo razgovarali o tome koji će deo troškova snositi proizvođači delova, a koji proizvođači automobila. Svi smo u istom čamcu."
Ako Nissan zaista proda svoju zgradu, to će biti jasan signal da se japanski automobilski gigant ne nalazi više u škripcu već u crvenom alarmu. Pitanje koje ostaje jeste: šta sledeće ide na prodaju?