U eri u kojoj je “možda” nova sigurnost, BMW je upravo objavio da svaki pojedinačni automobil obuhvaćen novim opozivom ima potencijalni kvar. Ne “neki”. Ne “u retkim slučajevima”. Ne “verovatno nikad”. Ne. Svi.
Manje od mesec dana nakon što je BMW opozvao preko 70.000 električnih modela zbog softverskog baga koji može neočekivano ugasiti visokonaponski sistem, sada stiže nova runda — ovog puta zbog mehaničkog pritiska pri sklapanju baterijskih ćelija.
Naime, tokom formiranja modula (onaj deo kada se više baterijskih ćelija sabija u jedan veliki deo koji hrani vozilo), korišćen je — kako BMW kaže — pogrešan pritisak. Preciznije: prevelik pritisak. Rezultat? Vremenom i nakon višestrukih punjenja, ram modula može da popusti. I kad popusti, može da dođe do gašenja vozila u vožnji. A ako ste stvarno „srećni“ — možda i do požara.
Opoziv se odnosi na sledeće modele:
BMW iX (proizvedeni od 3. novembra 2021. do 14. februara 2024.)
BMW i7 (proizvedeni od 12. juna 2023. do 19. jula 2023.)
BMW i4 (proizvedeni od 2. juna 2022. do 11. maja 2023.)
I, kao što smo rekli — nije „neka vozila mogu biti pogođena“. BMW veruje da svako od njih ima problem.
Kad će da eksplodira? Pa… ne zna se. Možda 2026.
BMW je smireno objasnio da modul može početi da slabi tek krajem 2026. godine, što je savršen primer onog što zovu nemačka preciznost sa vremenskom odgodom. Pa ipak, odlučili su da ne čekaju da vidi kome će prvi da se desi — i pokrenuli opoziv već sada.
Vlasnici će biti obavešteni 5. septembra, a dileri su već dobili instrukcije da zamene sporne module. Verovatno uz osmeh i kaficu dok skidaju baterijski deo od 400 kg.
Zaključak? BMW EV modeli izgledaju futuristički, voze tiho, pune se brzo… ali ako imate jedan iz ove serije — možda bi bilo mudro da se u narednim mesecima ipak ne udaljavate previše od punjača, servisa i, za svaki slučaj, protivpožarnog aparata.