Vozili smo Volvo XC60 R-Design

Krajem godine imali smo priliku da testiramo karakteristike limitirane SUV serije XC60, kompanije Volvo…

 

EKSTERIJER

Nije lako ostati ravnodušan kada se nađete licem u lice sa švedskim crossover-om, koji se svojom snagom, vrhunskom tehnologijom i dominantnom pojavom ističe na tržištu. Danas je veoma teško biti korak ispred konkurencije, kada svaki ozbiljniji proizvođač automobila već ima u svojoj ponudi bar jedan od modela u toj seriji.

Kupac danas, osim performansi, sve više ističe spoljašnost automobila kao karakteristiku koja opredeljuje njegovu želju za kupovinom. Kompanija Volvo naglasak je stavila na precizne linije karoserije u kombinaciji sa elegantnim detaljima, kao što je hromirana maska hladnjaka, kojom se želi postići utisak luksuza, ali u isto vreme zadržati osnovna namera modela - da bude terensko vozilo.

Ideja kompanije je da model predstavi u beloj i crnoj varijanti, mada postoji opcija da se boja prilagodi želji kupca. XC60 krasi čuvena švedska preciznost i kvalitet izrade, kada je u pitanju spoljašnost automobila.

 

ENTERIJER

Za razliku od nekih prethodnih modela, ovaj put kompanija Volvo se potrudila da i enterijer nipošto ne zaostaje za eksterijerom, čime se želelo doprineti sveopštoj udobnosti samog kupca. Unutrašnjost modela izrađena je u kombinaciji finih materijala i aluminijuma.

Ono čime se Volvo posebno ponosi je svakako jednostavnost izrade, oličena pre svega u kontrolnoj tabli, koja je izrađena od jednog aluminijumskog komada. Sam ekran iznad menjača je dimenzija 17,8cm, čime pruža izuzetnu preglednost kada su u pitanju svi relevantni pokazatelji, uz dodatne opcije kao što su DVD ili AVI formati. Klima dolazi u okviru osnovnog paketa i predstavlja standard za sve novije modele kompanije Volvo. Sedišta i volan su presvučeni kožom vrhunskog kvaliteta, na koje imamo samo reči hvale.

Zadnja klupa je prostrana i izuzetno komforna, na koju bez problema mogu da se smeste tri odrasle osobe. Prtljažnik u svom osnovnom izdanju omogućuje zapreminu od 495 litara, a spuštanjem zadnje klupe ta zapremina se povećava na 1.455 litara slobodnog prostora.

 

U GRADU

Volvo XC60 se jednako dobro pokazao pri umerenoj gradskoj vožnji, kao i na brdskim terenima. Potencijalnu zamerku kupci mu upućuju u vezi sa težinom parkiranja u gradu, zbog svojih velikih dimenzija, ali možemo istaći da je novi model opremljen sa savremenim senzorima za parkiranje, koji umnogome olakšavaju parkiranje.

 

 

NA PUTU

Na otvorenom putu bez problema upija neravnine. Prilikom progresivnije vožnje izmenu brzina obavlja vrlo brzo i bez znatnijih trzaja. Stvar karakteristična za većinu crossover-a prisutna je i ovde, pa se u zavojima oseti blago naginjanje karoserije, pre svega zbog višeg težišta vozila.

Preciznost volana doprinosi osećaju u vožnji i uliva potrebnu dozu sigurnosti, kao i sistem kočenja koji je uvek na visini zadatka. Ovim se postiže traženi kompromis između opuštajuće ili, sa druge strane, sportske vožnje.  

Pogodan je i za vožnju van asfalta, jer poseduje pogon na sva četiri točka. Zahvaljujući podu koji je visoko podignut od zemlje i respektabilnom obrtnom momentu motora, terenske sposobnosti modela su zadivljujuće. Iako XC60 ne poseduje reduktor, njegovi točkovi retko izgube kontakt sa podlogom i vešto prelaze preko terenskih prepreka.

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Što se tiče motora, reč je masivnom 2.4-litarskom agregatu sa pet cilindara, koji osim snagom, oduševljava i zvukom. Ukupno 163 KS i 420 Nm obrtnog momenta sa kojim raspolaže, omogućava Volvu XC60 respektabilne performanse. Sportski zvuk koji izlazi kroz izduvni sistem svideće se svakome ko i malo drži do automobila, svaki put kada pritisne papučicu gasa i pokrene 2.505 kg tešku mašinu.

Menjač ima mogućnost rada u dva različita režima. Tu je potpuno automatska ručica u položaju “D”, dok menjač ima i sportski mod, do kojeg se dolazi pomeranjem ručice u desno. Prebacivanjem u “S”mod XC60 dobija potpuno nov izgled, pa na svaki dodir papučice za gas motor reaguje veoma burno i ubrzava znatno eksplozivnije.

Brojni sigurnosni sistemi postali su zaštitni znak svih Volvo modela, pa izuzetak nije ni ovaj crossover, tako da u seriskoj opremi nalazimo sistem protiv zanošenja (DSTC) i inovativan sistem City Safety, koji pri brzinama manjim od 30 km/h automatski koči vozilo kada automobil ispred vas iznenada uspori ili stane. Zatim tu je i sistem za održavanje stabilnosti, upozorenje o sudaru, upozorenje za napuštanje trake, ABL (Active Bending Lights) svetla, sistem praćenja vazduha u gumama, kontrola upozoravanja vozača…

 

Karakteristike:

Motor

  • Opis - Petocilindrični turbo dizel
  • Pogonski sklop – Pogon na sva četiri točka
  • Zapremina – 2400 cc
  • Maksimalna snaga – 120 kw
  • Snaga – 163 KS
  • Obrtaji pri max.snazi – 4000 obrtaja/minut
  • Obrtni momenat – 420 Nm
  • Tip motora – EURO 5

Performanse

  • Potrošnja (mešovit ciklus vožnje) – 6.8 l/100 km
  • Potrošnja (u gradu) – 8.9 l/100 km
  • Potrošnja (na autoputu)- 5.6 l/100 km
  • Ubrzanje (0-100 km/h)- 10.9 s
  • Emisija CO2 – 179 g/km

Kapacitet

  • Kapacitet rezervoara za gorivo – 70 l
  • Kapacitet prtljažnog prostora 495 l
  • Kapacitet vuče – 1800 kg

Dimenzije

  • Visina – 1713 mm
  • Dužina – 4627 mm
  • Širina – 1891 mm
  • Razmak između osovina – 2774 mm
  • Trag prednjih točkova – 1632 mm
  • Trag zadnjih točkova – 1586 mm
  • Krug okretanja – 12.1 m

 

Cena

Cena Volva XC60  kreće od 27.000 evra dok je cena testiranog modela 39.990 eura

Dodatne informacije možete pronaći na www.volvocars.com . Prodajni salon se nalazi u ulici Bulevar Milutina Milankovića 21, na Novom Beogradu. Broj telefona: 011/20 90 630

 

Autor teksta: Čedo Kerkez

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group